963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Cylinderproblem på CBR 600 Cylinderproblem på CBR 600

Goddag derude.

Jeg har et utrolig irreterende problem med min CBR 600 F2.

Det består i at den til tider kun vil køre på 3 cylinder.

Vi har hos MC-sport gået igennem et stort service på den, og mekanikerne og jeg kan simpelthen ikke finde roden til problem.
Først skiftede vi samtlige tændrør, da Nr.3 var helt sort, og gnistede ikke. Så blev de alle udskiftet i forbindelse med service, og den kørte på 4 cylinder. Så kører jeg en kort tur, og den lyder fin. Så stiller jeg den på sidestøtteben, og går ind. 5 min efter vil jeg hente den, og så starter den kun på 3 cylinder igen. Men giver man den nok gas, så sparker den den 4 igang.
Det lader så til at være et benzin problem, og jeg tager karburatoren ad, og skiller det hele ad. Alle svømmehusene ser perfekte ud, og er ikke blokerede eller lign. Tager alt fra hinanden, og renser den godt og grundigt ud. Så bliver den endelig samlet igen, og starter på 4 cylinder. Dette er så igen en kort fornøjelse, og vi får en anelse om problem med den ene tændspole der styrer 2-3 cylinder. Da den pludselig ikke vil køre på de to. Så tager jeg tændrør ud på 2-3 og de er helt sorte, og den har ikke kørt 2 km. Hmm tænker vi så, og prøver at se om tændrørshætterne fejler noget, så vi får dem til at gniste mod en stel forbindelse, og de gnister helt fint.
Nu er der nye tændrør i og den kører igen på 4 cylindere. Men vi har jo ikke løst det egentlige problem, så vi ved ikke hvad vi skal kigge efter.

Er der nogen her der har oplevet lignende, og har et tip til hvad vi kan have overset ?

På forhånd tak

Daniel Andrew Lowe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cylinderproblem på CBR 600
  • #1   8. jul 2007 Jamen, vi har jo tjekket de kabler. Vi kan få alle tændrør til at gniste i tændrørshætterne, og har vrikket alle kabler for at tjekke for brud.
    Så kan det jo ikke være kablerne den er gal med.

• #2   8. jul 2007 Start med at måle på dine kabler om de er gode nok..

• #3   8. jul 2007 Hmm ganske sandt Mikael.

Det er bare spøjst, for i starten virkede det bestemt til at være et benzin problem. Dvs at den ene karburator ikke åbnede op for benzinen til den 3. cylinder.
    Men så pludselig døde den 2. cylinder også. Eftersom karburatoren er renset fuldstændig for alt, så kan det jo nærmeset kun være et elektrisk problem.

Jeg måler på kablerne ved første chance, og ser om jeg kan finde noget. Ellers ryger der sq bare nye kabler på.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
    #4   8. jul 2007 Jeg tror det er et strøm problem.. Jeg havde også periodiske fejl på en tidligere mc, og de ophørte først efter jeg skiftede styreboksen...

Lars

• #5   8. jul 2007 Har i prøvet at ombytte tændspole 1 og 2 ?

• #6   8. jul 2007 Overvejede også styreboksen. Har også vrikket i kablerne i den, i forventning om at finde et brud, men intet er fundet. Men det kan jo sagtens være selve elektronikken i boksen.

Har ikke ombyttet de 2 tændspoler, da problemet er periodisk, og ikke har kunne gøre det når problemet opstår. Men det er også en mulighed.

• #7   8. jul 2007 Hvis der er revner i huset i tændspolen kan det også give nogen sjove periodiske fejl.

• #8   8. jul 2007 Tændrørskablerne skifter modstand afhængigt af varmen. (højere varme = større modstand) Jeg havde en bil, som gik fint mens den var kold, men i varm tilstand drillede den og var slet ikke til at starte. Der hjalp 4 nye kabler smiley

Kommentér på:
Cylinderproblem på CBR 600

Annonce