Cylinderproblem på CBR 600 Cylinderproblem på CBR 600
Goddag derude.
Jeg har et utrolig irreterende problem med min CBR 600 F2.
Det består i at den til tider kun vil køre på 3 cylinder.
Vi har hos MC-sport gået igennem et stort service på den, og mekanikerne og jeg kan simpelthen ikke finde roden til problem.
Først skiftede vi samtlige tændrør, da Nr.3 var helt sort, og gnistede ikke. Så blev de alle udskiftet i forbindelse med service, og den kørte på 4 cylinder. Så kører jeg en kort tur, og den lyder fin. Så stiller jeg den på sidestøtteben, og går ind. 5 min efter vil jeg hente den, og så starter den kun på 3 cylinder igen. Men giver man den nok gas, så sparker den den 4 igang.
Det lader så til at være et benzin problem, og jeg tager karburatoren ad, og skiller det hele ad. Alle svømmehusene ser perfekte ud, og er ikke blokerede eller lign. Tager alt fra hinanden, og renser den godt og grundigt ud. Så bliver den endelig samlet igen, og starter på 4 cylinder. Dette er så igen en kort fornøjelse, og vi får en anelse om problem med den ene tændspole der styrer 2-3 cylinder. Da den pludselig ikke vil køre på de to. Så tager jeg tændrør ud på 2-3 og de er helt sorte, og den har ikke kørt 2 km. Hmm tænker vi så, og prøver at se om tændrørshætterne fejler noget, så vi får dem til at gniste mod en stel forbindelse, og de gnister helt fint.
Nu er der nye tændrør i og den kører igen på 4 cylindere. Men vi har jo ikke løst det egentlige problem, så vi ved ikke hvad vi skal kigge efter.
Er der nogen her der har oplevet lignende, og har et tip til hvad vi kan have overset ?
På forhånd tak
Daniel Andrew Lowe
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
Så kan det jo ikke være kablerne den er gal med.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 139 Svar: 1.068
jun 2007
Det er bare spøjst, for i starten virkede det bestemt til at være et benzin problem. Dvs at den ene karburator ikke åbnede op for benzinen til den 3. cylinder.
Men så pludselig døde den 2. cylinder også. Eftersom karburatoren er renset fuldstændig for alt, så kan det jo nærmeset kun være et elektrisk problem.
Jeg måler på kablerne ved første chance, og ser om jeg kan finde noget. Ellers ryger der sq bare nye kabler på.
feb 2005
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
Lars
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
jun 2007
Har ikke ombyttet de 2 tændspoler, da problemet er periodisk, og ikke har kunne gøre det når problemet opstår. Men det er også en mulighed.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 121
Cylinderproblem på CBR 600