1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Nico J
Nico J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

96 ZX6R slow start? 96 ZX6R slow start?

Hej MC galleri,
Min motorcykel, Kawasaki Ninja ZX6R fra 1996 med 70.000 km tager omkring 1-2 minutter om at starte !
Lavet for nyligt ; nyt batteri, nye tændrør, nyt olie+filter, nyt kølervæske, karburator rens + justering + synkronisering.

Motorcyklen har rigeligt med power når man starter på knappen, det tager mig bare en evighed.

Jeg holder self. Ikke bare starteren på, men med intervaller. Når den begynder at starte kan man ligesom fornemme at den forbrænder lidt Benzin, og til sidst starter den. Når den så endelig er startet er der ingen gener som f.eks dårlig trækkraft eller svingende tomgang og lignende.

Nogen bud på hvad det kan være?

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  96 ZX6R slow start?
  • #1   17. okt 2016 får den luft nok,
    får den benzin nok .

prøv evt at starte den med åben benzin dæksel , det er for at tjekke om ånde røret er stoppet .
    mvh

• Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

#2   17. okt 2016 Jeg har fundet en meget lille utæthed ved cylinder 2 hvor gummi slangen forbindes med karburatoren, tænker ikke at det kan gøre så stort et udslag ?
    Den suger luft nok i hvertfald og luftfilteret er for nyligt renset

• #3   17. okt 2016 er der kompression i orden? samt shimsning, hvis shimsing ikke er i orden kan ventilerne ikke lukke helt tæt. og skabe kompression,

• Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

#4   17. okt 2016 Den laver jo kompression, ellers ville den ikke kunne starte.. Eller tager jeg fejl?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #6   17. okt 2016 Virker chokeren ?

• #7   17. okt 2016 Er det ikke vacum slangen til benzinhanen, for så er den meget længe om at åbne for benzinen.

• #9   17. okt 2016 Tag tanken af og kontroller dine vakuum slanger som løber til hver karburator..en eller flere af disse er møre/revnet..

• Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

#11   18. okt 2016 Choker virker, intervaller er omkring 10 sek start og 3 sek vente, prøver at se på vakum slange på hanen,

• #12   18. okt 2016 Er det hver gang du skal starte - eller er det kun når den har stået stille i længere tid - som f.eks et par uger?

• Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

#13   18. okt 2016 Hver gang, jeg kan f.eks køre fra arbejde , tanke efter 5 min. Kørsel, så laver den samme nummer når jeg skal afsted fra tankstationen igen

• #14   18. okt 2016 Jeg ville checke benzin filteret benzin pumpen og det relæ der styrer den..

• Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

#15   18. okt 2016 Ja hans, men min tanke hviler på, hvis filteret eller pumpen er defekte, ville den så kunne køre som den skal når den er startet?
    Men relæet kan godt hænge, så det tjekker jeg lige når jeg har mulighed

Kommentér på:
96 ZX6R slow start?

Annonce