909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Honda 125 scooter vil ikke køre. Honda 125 scooter vil ikke køre.

Købte i dag en Honda ch 125 elite ( spacy) .. Når jeg starter den køre motoren i ca 30 sek, der efter siger den som hvis man køre tør.
Det her har jeg gjort :
Renset karburator ( dyser ud og tjekket gummi membran for revner)
Tjekket insugnings studs
Skiftet benzin filter.
Prøvet at løsne benzin låget og tjekke for undertryk osv... Men den kan stadig kun køre ca 30 sek...
Den lyder sund og springer igang, men kun til ( hvad jeg forestiller mig) at bundkaret er tomt, så venter man 10 sek og så kan den 30 sek igen...
Der er elektronisk benzin hane, kan de drille?
Er der noget jeg har overset? Kan der side filter i selve tanken også?

Arrr blir træks af det her altså.
Nogen bud på hva jeg skal prøve i morgen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda 125 scooter vil ikke køre.
  • #1   2. maj 2014 Undskyld ikke elektronisk men vacum ... Sorry

• #2   2. maj 2014 Prøv at tage dit benzindæksel af og se om det blir bedre.. Det ku være udluftningen til tanken der var stoppet, har jeg selv prøvet på en knallert..

• #3   2. maj 2014 Har prøvet. Gav ingen ændring. ??

• #4   2. maj 2014 Vakuum slangen til bensinhanen suger falsk luft. Ikke stram på studser/ revnet ?

• #5   2. maj 2014 Ja, må få kigget slangen efter.

• #7   2. maj 2014 Der er ingen hane at dreje på. Så tror ikke der er prime.

• #8   2. maj 2014 Har lige haft nøjagtig samme problem med en scooter, og det krævede en ny gummislange til vakuum fra karb til hane, selv om den tilsyneladende så ok ud....

• #9   2. maj 2014 Der sider(sad) et filter i tanken på sådan en fætter.
    Jeg ville tage ventilen af og checke filter og ventilens funktion.
    Måske kan du åbne den med ved at danne vakuum og blæse luft igennem benzin siden samtidigt.

• #10   2. maj 2014 Skift vakuum slangerne, det er ligetil og koster ikke alverden, tit kan de være utætte uden at det kan ses.

• #11   2. maj 2014 Det lyder super.. Prøver at se om jeg kan finde noget ny slange i morgen.. Bare øv, havde håbet på syn og plader så jeg ku køre allerede i dag..

Er der nogen der ved om der findes flere af min slags scooter her hjemme? Syntes ikke jeg rigtig kan finde noget om den.

• #12   2. maj 2014 Det er lang tid siden jeg har set sådan en smiley

• #13   2. maj 2014 Den er lidt som den grimme ælling ... smiley

• #14   3. maj 2014 Fuck, hvor ser den godt ud!
    Jeg ved godt, at det er super egoistisk, men hvis du ikke får den til at virke, så er jeg mere end villig til at købe den, bare for at have den hængende på væggen. smiley

Ej, jeg håber sgu' at du får den til at virke, så du kan komme ud og nyde det gode vejr smiley

• #15   3. maj 2014 Den skal nok komme til at køre. Har fået nyt slange i dag, og skal kigge på det mandag. Men ja, den er negativ fed, glæder mig til at trille på grillen med den smiley

• #16   3. maj 2014 Negativ? Øh mente mega fed

• #17   29. maj 2014 Fandt du problemet?

• #18   30. maj 2014 Ja det gjorder jeg. Har bare ikke lige fået opdateret.
    Nå, men var henne ved cykelsmeden for at hygge snakke, og så fortalte jeg ham om problemet. Han mente bestemt ikke det ku være cdi'en, for så ville den hoste og hakke. Nååå, så jeg gik direkte hjem igen, og så kiggede jeg det hele igennem en gang til. Rykkede i stik og moslede lidt rundt, og pludselig kørte svinet. Ja ihvertfald nok over ti minutter, så døde den igen, så frem med måleren, og så viste det sig at det var den der bystarter ( choker) der lavede vrøvl. Pillede den ud og prøvede at sætte strøm til, og den bevæger sig ikke, og ohm tallet ligger langt over hva den må ( skal ligge på 4 ohm kold og maks 10 ohm varm) og den strøg langt over 20 ohm, så den må jo være kaput. Så det er den der lukker for benzinen. Ergo, mig på eBay, fandt en gut i Texas der havde en sprit ny, og nu sidder jeg pænt med hænderne i skødet og venter.. Skulle være her mellem den 10'ene og 20'vene i næste måned så nu må tålmodighed være en dyd.... Men nu er jeg også 98% sikker i min sag, kunne heller ikke længere måle stel fra cdi, og alle andre tal var præsis som forskrevet i bogen.. Jeg vender tilbage når den er skiftet, imens krydser jeg fingre og glæder mig. 1000 tak for hjælpen til alle jer der indtil videre har kommet med input og hjælp, ville være lettere på bar bund hvis ike man havde nogen som jer at støtte sig op af, jeg havde sikkert givet op, hvis det ikke var for jer ????

Kommentér på:
Honda 125 scooter vil ikke køre.

Annonce