Problemer med gear-skift {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en CBR600 fra 91 dyret har lige rundet de 45000. I går var det så årets første tur. Her opstod så et lille problem, når jeg når frem til et stop kan jeg ikke få den ned i gear, det er dog værst at skulle have den ned i først gear.. Jeg kan ved at trille lidt tilbage få den ned. Men jeg har aldrig haft problemer med gearskift. Jeg skifte oile lige inde sæsonstart, jeg påfyldet Castrol Power 1 Racing 5W40 (Fuldsyntetisk) hurtig kig på nette ser jeg at det er beder med en Mineralsk oile til ældre maskiner så i dag har jeg udskifte oile med et Honda anbefalede oile 20W50..
Er det så bare at trille nogle ture ind til det hele har været rundt..?
Er det noget andet jeg kan gøre..?
Nogle andre svar..!
På forhånd tak..
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
problem løst .
mvh
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Nu leder jeg efter mere konstruktive løsninger..
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Søren P --> ikke en fuld brugervejling i hvodan man skifter en neutral fjeder, men en kort forklaring i hvad man gør eller hvor den sidder..!
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
sælger du mange af de fjeder..
og
den vil stadig være besværlig at få i 1.
og det ved du ikke noget om på din HD . raket .
slut .
lol lol
ps.
neo .
det klær dig ikke at være næsvis, når man prøver at hjælpe dig .
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 269
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Regel nr, 1:
Man kører aldrig stærkere end man kan nå at reagere inden for det stykke overskuelig vej man har!
Regel nr. 2:
Man skifter gear så man er i det gear man vil køre i, hvis man kobler til!!!!!
med andre ord - skift ned mens du tager farten af.
Og lad os så høre om ikke tingene virker for dig uden at foretage ret store og omfattende reparationer!
Alle gearkasser kan stå for tand- især usynkroniserede sekventielle gearkasser med lige fortanding!!!!!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du KAN have et problem med gearkassen, men det er lige så sandsynligt, at du har et problem med at bruge den.
Det her er ikke en rar melding at få, men den er velment!
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 113
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det er næppe her trådstarter her sit problem
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
Fik at vide at hvis at man nu IKKE havde nået at få den i første eller deslige inden man stoppede, så kunne man lige slække lidt på koblingen så at dyret rullede og derefter vippe den et gear ned. Dette skulle man så gøre PER gear til at man var nede i første.
Efter dette var jeg mere opmærksom på altid at forsøge at nå at få den i første mens at jeg rullede hen mod stoplinien eller deslige hvor der skulle stoppes.
Men det er så noget skidt hvis at du ikke rigtigt kan få den i første til trods for dette....
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 280
Problemer med gear-skift