{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.175 visninger | Oprettet:

gear skift. spørgsmål, problemer. {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen!
har lige et par hurtige spørgsål.
da det er min første mc, er jeg ikke ret klog på området.
men har en kawa zx6.r 636 fra o4. Den driller mig en hel del her på det sidste, ved gear skifte første til andet gear. ved mellem området i omdrejninger ca 3000 til 8000 har den det med og ryge i fri gear eller hvis jeg er kommet op i fart og bare skal lave et stille gear skift, så fanger den også somme tider fri gearet vor jeg normalt skulle fra 2 til 3!! kan der være noget galt?? eller er det fordi jeg ikke er konsekvent nok i mit skift?? ved hurtigt kørsel er der ingen problemer, men kan jo ikke race afsted inden i byen. og kan det passe at denne model er ret klong agtigt i gearene?? syntes ikke det er noget jeg har lagt mærke til før. men er muligvis også begyndt og gi noget mere gas end da man starten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gear skift. spørgsmål, problemer.
  • #1   13. apr 2009 måske, måske ikke. sørg for at træde den ordentligt i gear. og alle mcere siger i øvrigt klonk

  • #2   13. apr 2009 det at den hopper ud er noget trist noget ... Det kan være den skal åbnes og renoveres

    Er den købt privat eller ved forhandler


  • #3   13. apr 2009 den er købt privat og kender ham jeg har købt den af. den stod 100 procent iorden har gået 12.800 da jeg fik den. så det er jo ikke ret meget den har gået. alle service osv er overholdt og den er blevet kørt pænt. så håber da bestemt ikke den er smadret i gearne. den hopper heller ikke ud af gearene, slet ikke, men jeg fanger bare det dumme fri gear tit hvor det er 2 eller 3 jeg vil ramme! og er ingen verdens mester, slet ikke. men ville da mene jeg godt kan skifte gear. jeg syntes bare den klonger meget og hårdt i gearene end hva jeg ellers har prøvet og køre på.


  • #4   13. apr 2009 Hopper den ud af 2. gear hvis du presser den? I såfald kan det kan meget vel være gearkassen der skal renoveres.

    Det kan dog også være noget enkelt som f.eks. bøsningen i gearskiftearmen der går træg, så den ikke kommer ordentligt i gear.

    Hvis det udelukkende er når du skifter, vil jeg tro det er dig den er gal med. Prøv konsekvent at skift lidt hårdere. Juster evt. gearpedalen så den passer 100% til din kørestilling.


  • #5   13. apr 2009 jesper j. så er jeg bange for det er mig den er galt med, for den hopper ikke ud når jeg presser den. kan presse alle gearne helt op i det røde felt uden problemer! men der er hvis jeg ligger og kører sille roligt eller lige har givet lidt gas også bare vil lave et stille gear skifte. så er det at den er slem til og ramme fri gearet.
    men håber da bestemt det bare er mig der er en klovn, også må jeg prøve og skifte lidt mere konsekvent frem over.


  • #6   13. apr 2009 Jeg tror du skal træde til i stedet for at trykke som en pige smiley hehe.

  • #7   13. apr 2009 Er din kæde strammet efter forskrifterne?

    Hygge


  • #8   13. apr 2009 Jep tjek kæden og sørg for at alle led i skiftet er velsmurte. Hivs de ikke er det kan det hurtigt give dårlige skift.

  • #9   13. apr 2009 Jeg havde det problem i starten at når den var kold vile den ikke i 2 gear men så justerede jeg gearskiftet lidt ned så nu rullere det bare også når den er kold

  • #10   13. apr 2009 syntes ellers jeg er go til og få smurt min kæde!! men den kunne nok godt smørres lidt mere, takker for alle svarende. også må jeg ud og hæve stemmen lidt, og vise hvem der bestemmer.

  • #11   13. apr 2009 kæden har det tilladte slør på de 3 cm som der står i manualen. i manualen står der 1.5 til 3 cm slør og sådan skud, ligger mit slør på 3 cm

  • #12   13. apr 2009 Det er ikke et spørgsmål om den svømmer i olie eller ej, men mere om den er så stram som den skal være... En anden faktor der også har indvirkning på dine gearskift, er hvilken olie du kører med. Så hvis du har skiftet mærke og/eller type i løbet af vinteren kan det også have påvirket gearkassens formåen.

    Hygge


  • #13   13. apr 2009 Okay, jamen så skulle der jo ikke være et problem der smiley

Kommentér på:
gear skift. spørgsmål, problemer.

Annonce