{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

mit eget stel hvad må man {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har nogle ide'er til at bygge et MC stel...noget i stil med den på billed... ganske vist noget der er billiger end en BULL som doner, men hvordan får jeg det godkendt til at kører på de danske veje.... jeg har set et utal af harly'er hvor stellet er bygget totalt om og som kører på danske plader... så det må da kunne lade sig gører, men hvordan???.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mit eget stel hvad må man
  • #1   4. mar 2014 En million eller mere er et godt sted at starte. Hvis det skal være lovligt skal du have dit stel godkendt af teknologisk institut
    Med mindre du har måsen fuld af penge ville jeg droppe det projekt


  • #2   4. mar 2014 jo men jeg tænker at jeg ville kører en tur til tyskland og få en TÜV godkendelse på det... de er noget mere samarbejdsvillig end teknologisk institut

  • #3   4. mar 2014 Ja så rækker 750.000 kr. måske et lille stykke længere i Tyskland, du skal så lige betale afgift hvis du derefter vil have DK plader på!!

  • #4   4. mar 2014 Tvivler på det bliver ret meget nemmere end i dk og komme helt sikkert også til at koste en del penge

  • #5   4. mar 2014 Ha-ha-ha...... det her bliver sjovt at følge med i! smiley

  • #6   4. mar 2014 så det vil sige at der ikke er nogen af jer der har prøvet at lave om på et stel før eller hvad?... hvis ikke kunne jeg godt tænke mig at høre fra en der har lavet om på et stel.
    Hvad med dem der bygger om på harly'er hvordan klare de den???


  • #7   4. mar 2014 Held og lykke.. chancen for at den går igennem første gang på tek er også lig med null!

  • #8   4. mar 2014 Tror godt du kan satse på at de fleste ombygninger ikke er godkendt.

  • #9   4. mar 2014 Jeg har lavet om på adskillige stel, men det bliver det så ikke mere lovligt af. Det jeg altid har gjort, er at holde min kæft med det, undgå at blive kaldt til syn (held?) og det er så det. Der jo meget forskel på bare at gøre noget, og så rent faktisk at få det godkendt, hvilket er endog meget besværligt. Hvis du stadig mener at du vil lave noget, OG have det godkendt ønsker jeg dig held og lykke med projektet, det får du helt sikkert brug for!

  • #10   4. mar 2014 Tror at det der er med ombygninger er at det er modifikationer af en godkendt stel, som også har stelnummer osv. Hvis du bygger sit eget skal alt ske fra bunden, og det tror jeg ikke det skal på samme måde hvis det er en ændring af i forvejen godkendt stel..

    Tror jeg


  • #11   4. mar 2014 Grunden til ingen med erfaring med selv at bygge stel ,har meldt sig .......skyldes nok at det er et projekt som er næsten umuligt at få godkendt herhjemme.
    Havde en kammi som byggedet et stivstel til sin Royal Enfield ,men den var synet med plade ,så den skulle ikke til syn.
    Hvis du gør det ,skal du så IKKE blive stoppet. Da du har ændret identiteten på cyklen ,vil du sikkert blive opkrævet ny afgift.
    KIM


Kommentér på:
mit eget stel hvad må man

Annonce