GS500 Kan ikke starte Karburator problem... {{forumTopicSubject}}
Oh nej... Skulle have doslingen ud af GS500eren (lovligt! A2 kort), Men ændrede ikke på Karburatoren, tog bare skiverne ud, og så kørte den altså ad H til...
Nu har jeg så sat skiverne i igen mellem karburator og motor, men den duer slet ikke... Her er problemet...
Når den starter, så ryger den først op i 4000-6000 omdrejninger, så går den ned til tomgang alt efter hvor jeg har sat min tomgangsskrue (den har jeg pillet meget rundt med uden held), og der står den fint i tomgang.... MEN Aktivere jeg chokeren (åbner for spjældet) Dør den, og rører jeg gas håndtaget mens den er i gear (begynder at kører), dør den...
Nogen gange ved gas givning i frigear dør den også....
Hvad kan der være galt? Har ikke haft karburatorene skilt ad.
Og nu kan jeg ikke komme i skole i morgen da jeg bor på lars tyndskidsmark, og vi har svejse-lektion, hvor man skal være der 8:00 (umuligt herfra) grundet sikkerhedsregler, ellers bliver der låst til 14:40 (fri) >.< , så nu må jeg bruge dagen i morgen på at få den fixet...
Tips tak!
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 47 Svar: 422
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
start mc..
sprøjt Diesel start rundt ved gummi muffer.. når den stiger i omd.. så har du fundet stedet..
mvh
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
Jeg ville ikke betragte en utæthed mellem karburator og luftfilter som falsk luft
I mine øjne er "ægte" falsk luft hvis det bliver suget ind efter karburatoren og dermed giver en mager blanding og fuldstændig ukontrollerbar motorgang alt efter utæthedens størrelse
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Forresten lå der en masse benzin i bunden af mit luftfilterkasse. (ikke i selve luftfilteret). Men jeg vil mene det var forkommet mens den stod tændt uden dorslingen i, da jeg ikke så problemet her til sidst hvor jeg havde sat ringene i.
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
http://gs500e.free.fr/entretien/carb_valves_chain/download/airfilter.jpg
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 91
http://webshop.maxmc.dk/upload_dir/shop/224007.jpg
Eller med flance som disse:
http://speedway-shop.dk/images/thumbnails/260x175/FFFFFF/images/reservedele%20013.jpg
Hvis de er gamle er de helt sikkert sprøde, og det at du har haft det skilt ad kan sagtens have gjort dem utætte
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
transparent vådrums er at fortrække til denne form for tætning.
mvh
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
KIK OP
mvh
nej.. længer op . .
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Og hvorfor lå der benzin i mit luftfilterkasse? Fordi jeg havde sat den for længe på "pri" ?
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
tjek motor olien for benzin...
da det kan være rendt der ned også...
mvh
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Men hvordan tjekkes mc olie for benzin
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Andet problem var i benzin petcocken, hvor jeg havde monteret slangerne forkert, da en ny plade (med anderledes vejledning) var skruet fast til den originale petcock, jeg havde fuldt den nye, så den havde stået på prime da jeg havde stilt den på on! derfor der var løbet benzin ned i benzinfilteret, fordi den har pumpet lortet ind mens der ikke har været nogen forbrænding (slukket)...
Det ser ikke ud til at der er benzin i olien, standen står stadig lige over Low, og benzin lugter olien ikke ad, men skifter olie nu, og bestiller nyt oliefilter så det også lige kommer i senere...
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
At bruge dieselstart er ikke altid lige sikkert, da det kan antænde.
Jeg plejer derimod at bruge en forstøver med vand, og når så motorens omdrejninger falder, så er den utæt.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
lidt som benzin... :)
ja måden at tjekke kan bla være at lugt til olien..
det lyder ikke til at det er rendt ned i motoren..
:)
mvh
GS500 Kan ikke starte Karburator problem...