636 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

anders R
anders R
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14

olie tjek/lvl olie tjek/lvl

Hej. Hvordan tjekker i olie efter på jeres cykel.

Der står i manualen på min Gsxr 750WT 1996 at man skal starte cyklen i et par minuter ved lidt højere rpm end tomgang , så slukke den vente et minut og så se efter olie stand.

Ville bare lige høre om andre også gør det på denne måde. Eller om de bare kigger når den er kold/ikke været tændt ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olie tjek/lvl
  • #1   26. mar 2013 man burde jo gøre det inden man starter.....i tilfælde af der ikke var nok på ,

• #2   26. mar 2013 hvorfor dog starte først, hvis man er utålmodig risikerer man jo at overfylde da alt olien ikke er løbet tilbage endnu

• #3   26. mar 2013 Skal tjekkes når cyklen står lodret og med al olien i bundkaret. Det vil sige før motoren har været startet, eller mindst et par min efter den har været startet.

• #4   26. mar 2013 Når der står i manualen, at du skal tjekke oliestand 1 minut efter motoren er slukket, så er det sikkert sådan det skal gøres, så det ville jeg da gøre hvis jeg var dig.

• #5   26. mar 2013 Det er jo så den måde de har skrevet det, men jeg vil også se når den har været stanset i længere tid for så er olien i bunden
    Og så må du gerne oprette din mc så vi kan se den

• #6   26. mar 2013 enig med Steffen...
    omkring det med olien...

om du har oprettet eller ej må du selv om, for min skyld...... smiley :)

mvh

• #7   26. mar 2013 Du holder bare cyklen lodret inden du starter og glor ned i glasset, der er ikke den vilde videnskab i det.

1min efter startet motor er helt fint til at kigge olie niveau, det tager altså ikke særlig langtid før størstedelen af olien er retur i bundkaret, selvom mange folk tror man skal vente 5-10min smiley

• anders R
    anders R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 14
    #8   26. mar 2013 Steffen. Venter på at sneen er væk . Har nemlig ikke nogle gode billeder endnu. Fik først cyklen sidst i september 2012. Så nåede ikke rigtig det med oprettelse osv. Men det kommer.

Og tak for alles svar smiley

Kommentér på:
olie tjek/lvl

Annonce