{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.322 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Tilmeldt:
1. apr 2011
Emner: 50 Svar: 237

dragstar 650 classic forskelle? {{forumTopicSubject}}

hej, er der nogen yamaha kyndige her der kan fortælle mig hvilke forskelle der evt er imellem de første årgange og de senere på en yamaha dragstar xvs 650 classic, årgang 1998-2008.

altså bortset fra farve/stafferinger osv, er der så nogle tekniske forskelle eller opgraderinger fra fabrikkens side undervejs?

den eneste jeg selv har kunnet få øje på er at der er kommet en lille diode på speedometerskiven for ratlåsen (tror jeg det er) men er der sket andre ændringer af modellen undervejs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dragstar 650 classic forskelle?
  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #1   13. jul 2012 og nåja skift fra fodhvilere til fodplader omkring årgang 2000. men ellers?

  • #2   14. jul 2012 Jeg er ret sikker på, at efter 2004 fik de indsprøjtning. Altså før da, var de udstyret med CV kaburatore.

  • #3   14. jul 2012 Hr. Kjøller: Nej - de har ALTID haft karburator.

    Jeg kan sige dig - uden at begynde at undersøge det. At de fik det milijø pjat system på (som man tager af) på de senere årgange. 1997 custom og 1998 classic havde ikke det på før (mener jeg) årgang 2002. Der fik de det på.
    De første årgang havde også den gamle model kaliber i front. Der fik de en ny og en ny type kaliber på - også omkring 2002.
    Nu har du jo trinbræder med - så en tæller jo ikke. :O)
    Og jeg mener bestem også at de sidste årgange fik startspære.
    Det er det eneste jeg kan huske omkring dem.


  • #4   16. jul 2012 Jeg kender mest til 1100 modellen, den har indsprøjtning på i dette årstal - gik ud fra de smed det på deres 650'er

  • #5   16. jul 2012 1100 har da aldrig haft indsprøjtning. De var en grund til den ikke kunne overholde de nye EU norm.
    Og de havde været på marked længde nok til de ikke ville prøve at få den til at overholde de krav, i modsætning til suzuki og deres VL800 som fik indsprøjtning.
    Så derfor lavede de to ny motor typer.
    Det er XV950, XV1300 og XV1900 der har det


  • #6   16. jul 2012 Hvis du ikke har købt din Dragstar 650 endnu. Så vil jeg stærkt råde dig til at kigge på 1100 ccm.. Havde selv en 650'er og den er simpelthen bare for doven..

  • #7   17. jul 2012 Så er jeg blevet fortalt noget andet, men tak for info! Kan godt se på yamaha-motor at de slet ikke sælger xvs 650,1100 længere

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #8   17. jul 2012 Kasper L, jeg køber den først sidst på året når jeg har sparet nok sammen men en 1100 er for det første for dyr og for det andet kan jeg bedre lide designet på 650'eren, 1100'eren er lidt for "klumpet" at se på synes jeg. jeg tænker også at med en anden udstødning, K&N filtre og en omdysning på rullefelt så kan man vel score en 8-10 hk ekstra og så går det vel?

    den kommer mest til at trille rundt omkring de 60-90 km/t på landevejene når solen skinner, jeg kører stortset aldrig på motorvej da jeg syntes det er som at se maling tørre, ihvertfald på en cruiser.


  • #9   17. jul 2012 og så går det vel.. ahh smiley En klassisk fejl

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #10   17. jul 2012 jeg har kørt på en før så kender godt modellen. det er ingen racer, men det skal den jo heller ikke ligefrem bruges til så mon ikke det går:)

    anyway, jeg går ud fra at der ikke er nogle store forskelle på dem siden der ikke er kommet nogle nye bud.


Kommentér på:
dragstar 650 classic forskelle?

Annonce