933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Åbne filtre ? - helt præcist... Åbne filtre ? - helt præcist...

Udover at fjerne ca 32m2 af motorcylken, er der så noget smart i de filtre.

Det jeg gerne vil vide er.

1: Gør det noget ved effekten
2: Gør det noget ved brændstofsforbruget
3: Skal de ikke nærmest KONSTANT renses

Grunden til spørgsmålet er at jeg roder med en cb 400 n hvor nærmest halvdelen af motorcyklen er et luftfilter og det er tæt på umuligt at få karburatoren ud før man har fjernet filtret - som kræver at man fjerner tank, sæde og sikringerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åbne filtre ? - helt præcist...
  • #1   11. jun 2012 Powerfiltre, skulle de hedde...altså...de der sjovere man bare smider på hver karb.

• #2   11. jun 2012 Hvis det kræver nogle andre karburatore , hvilke - hvad koster de - og kommer der SÅ en anden effekt/brændstofsforbrug m.m.

• #3   11. jun 2012 Du får ikke noget godt ud af at smide dem på din CB400n der har cv karburatorer. Smider du et sæt fladspjældskarburatorer på, kan du få den til at gå ganske godt med det. Men det koster tæt på mere end hvad din mc er værd nu.

• #4   11. jun 2012 Ja tænker godt at man skal bruge noget andet end vakum karbus.

Men er det fuldstændigt umuligt at finde 2 x fladspjældskarburatore til sådan en lille sag ?

Leger bare lidt med tanken her....

• #5   11. jun 2012 hej prøv at kigge på mikuni vm karbs de er med rundt spjæld og koster ikke en formue de vil give dig bedre gasrespons og bruge lidt mere benzin end cv karbs og nok et par heste oven i hatten eller et sæt ældre amal de ses nogle gange på ebay til fornuftige penge søg lidt rundt på nettet der er mange alternativer til dyre fladspjælds karbs.

• #6   11. jun 2012 Hmmm er der nogen karburatore der har en positiv indvirkning på brændstofsforbruget?

eller bliver det så spoleret ved de åbne filtre?

• #7   11. jun 2012 ikke af mekaniske karbs cv karbs er de mest økonomiske karbs der bliver produceret og når du sætter åbne filtrer på får du mere luft ind også skal du have mere benzin ind lig med større forbrug.
    hvis den kører som den skal hville jeg lade den være standard.

• #8   11. jun 2012 Hmmm...ja så gider jeg ikke rode med det.

Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Åbne filtre ? - helt præcist...

Annonce