2.003 visninger
|
Oprettet:
Åbne filtre kontra luftfilterkasse {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har gode afaringer med åbne filtre istedetfor en luftfilterkasse, har en ide om man moske mister en del moment i de laver omd eller hvad er jeres afaring
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 715
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Der er intet argument for ikke at bruge den originale luftfilterkasse.
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 17 Svar: 113
at det er umulig at få tæt, og der ikke kan købes nyt fordi det er udgået,
er der vel ikke andre løsninger, som at montere åbne filtre ?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 17 Svar: 113
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
2 gange i test bænk. kom ikke til at gå ordentligt i mellemområdet.
Yamaha fzr 1000 fra 1989 med åbne filtre, kørte kun godt med fuld gas.
Har nu en Honda cb 750 fra 1976 med original luftfilterboks og kerker 4-1.
Det spiller Max.
Mit råd er at beholde standard lufterfilter boks og bruge pengene på et fedt udstødnings system.
Men som Hans Henrik siger RS Fladspjæld karburator. løsningen men det koster
hilsen Kenneth.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
Det drejer sig om en bandit 1200 jeg har arvet og ville køre på er år eller to,
Der er monteret høje stempler og porten top bla.
Kom som sagt bare til at tænke på de åbne filtre da jeg synes det klær mange cykler at få den store kasse væk.
Jeg har tidligere selv haft gsxr1100 med mikuni fladspjæld og ligeså Yamaha r1 med kihin fladspjæld cabs. Og jeg synes de er ok MEN de har sku også deres negative sider, meget dyr i brænstof og giver man bare lidt for meget på gassen når man ruller dem op af på gassen op i modrejningerne får men et stort effekt tab. Så man skal kende dem meget godt for at kunne udnytte dem til hverdagskørsel , efter min mening
dec 2017
Følger: 25 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 72
Til den praktiske part.
Når man fjerner modstand i filteret, så skal der mere benzin til for at ramme blandingen 12,5-13 stykker, dvs åbent filter, kan få mere luft igennem, mere flow igennem i den rigtige blanding, betyder mere power, vel og mærke hvis man vælger det rigtigt filter.
Det kræver en omdysning, for smider man bare et filter på med mindre C modstand i, så får ens cykel mindre benzin i blandingen, og pludselig er man ovre i en dårligere motorgang.
Et typist KN filter skal man lige tilpasse ens blanding, dyssen skal gerne 2 numre op, og benzin skrugen skal indstilles på ny.
Som udgangspunkt står der grundindstillingen i ens manual, og 2 dysse numre op, så rammer man den rimeligt godt der, og så er det bare fin indstillingen.
Finindstillingen på karburatormodeller har samme udgangspunkt, uanset hvilken slags karburator man bruger, Men drejer blandingssprugen forsigtigt i en høj tomgang, ud til den snubler, og derefter ind til den stiger i rpm, og så sætter man den i midten af de 2 ting.
Så har man ramt en god grundindstilling som er god nok til de fleste, yderligere indstilling skal foregå med en blandingstester, så kan man ramme de sidste nano tal, hvilket de fleste mennesker slet ikke ville kunne mærke.
Dvs. Et filter kan godt give en del extra, men forkert indstilling er en stor hæmmer, som skader ens MC, og giver mindre respons på gassen, en helhed fra luftfilter, til sidste spids af end udst. skal gerne spille sammen, den lette måde er at ramme blandingen 12,5 til 13 i koncentrationen, så står man ikke helt skidt.
Når jeg så skriver giver ven del extra, så¨mener jeg ikke at man pludselig kan køre 200 på sin 125cc, eller den rykker bagover pludselig, men blot at en samlet omgangstid på en bane vil kunne forbedres på den måde, og der er et halvt sekund forskel på 1 pladsen og 2 pladsen... Eller kører man som mig, så 1 sekund gør forskellen på sidste pladsen og anden sidst
mvh
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Jeg er mundlam...
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
Åbne filtre kontra luftfilterkasse