895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Åbne filtre på Suzuki Åbne filtre på Suzuki

Vil gerne have et sæt åbne filtre på min suzuki, men har ladet mig fortælle at det kræver nye karburatore og benzinhane.

Er der nogen måde jeg kan undgå det på?
Hvad med skum filtre, vil det gøre en forskel?
er klar over at den nok skal dysses om, men det lever jeg med.

Skal siges at det er udelukkende for syns skyld, men vil gerne have hullet mellem baghjul og motor tomt. smiley Caféstil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åbne filtre på Suzuki
  • #1   13. sep 2010 Hvis du skærmer dem af så vinden ikke kan suse igennem dem kan du godt køre med det. Og ja, det er det samme som skumfiltre.
    Du har CV (vakum) karburatorer, og for at de virker optimalt skal der være stillestående luft ved indsugningen. Med åbne filtre kan vinden suse igennem og lave undertryk så karburatorne ikke kan holde vakum.

• #2   13. sep 2010 Dvs, jeg burde kunne sætte enten skumfiltre på, eller komme skum i et sæt åbne filtre og så skulle det fungere som før?

Selvfølgeligt skal det nok tilpasses lidt, og dysse om somsagt.

• #3   13. sep 2010 Nej. Med skumfilter er det det samme som "kn"-filter.
    Du skal lave en skærm der sidder udenom filtrene, evt. bukket alu.

• #4   13. sep 2010 jeg ville holde mig fra åbne filtre (skum eller tråd) så længe de skal sidde på CV-karbs. der skal være vakuum over spjældene/membranerne for at de fungerer korrekt. En ting er at for meget turbulens kan forstyrre, men filtre uden modstand gør det næsten umuligt at opnå et tilstrækkeligt vakuum, specielt ved lave omdrejninger og fungerer sjældent særtligt godt i praksis...

• #5   13. sep 2010 Helt enig, Niels Kristian.

Det der kommer kun til at gå godt, hvi man kan finde en passende indsats, der sidder i den originale luftfilterkasse.

Hvis man vil have en andet visuelt udtryk men åbne filtre ell. lign, så køb en eller anden attrap og sæt uden på - hvis man da ikke vil tage konsekvensen og sætte tvangsåbnede karburatorer på

• #6   13. sep 2010 Lyder til at jeg må vente til finanserne er der til nye karburator. smiley

• #7   14. sep 2010 altså en forsigtig køretur helt uden filtre kan da lade sig gøre, hvis du vil have en foenemmelse af hvordan den opfører sig...

Kommentér på:
Åbne filtre på Suzuki

Annonce