{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

CV karburatorer og åbne filtre. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.
Jeg skal ind og have sat en omgang DynoJet i mine karburatorer, og jeg tænkte på, at få sat åbne K&N filtre på.
Men hvordan har CV karburatorer det med åbne filtre? Har hørt nogle snakke om, at de har bedre af at beholde luftfilterkassen med elemtfilter.
Hvad siger I?

- Steffen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CV karburatorer og åbne filtre.
  • #1   29. mar 2013 Min kører fint med K&N clamp on filtre. Den skal bare et par dysestørrelser op, men det ved de sikkert alt om, dem som skal montere det for dig. Det brøler godt ud af sådan nogle åbne filtre.

• Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 11
    #2   29. mar 2013 har haft ringet til en mc mekaniker og hørt, han sagde at nogen gange virker det fint, og andre gange ikke. og det kunne ikke betale sig at kører den ind på en bænk, da det ville blive alt for dyrt. jeg spurgte om jeg ikke bare kunne dyse den op, og det kunne jeg godt, men så skulle jeg også hen og ændre på nåle højden osv. og det var stadig ingen garanti.

• #3   29. mar 2013 Jeg var også ved at sætte åbne filtre på min, men hørte også en masse for og imod historier om cv karburatore, så har i stedet lavet en ny luftfilterkasse i alu, med hjemmelavede kulfiber tragte i og et K&N filter element fra en golf 2 1.6 smiley

• #4   29. mar 2013 på nogle kan man, men den slags karburator der sidder på min kan du ikke, de bliver styret af undertryk fra luftfilter kassen, så fjerner du den så får de ingen undertryk, også vil den ikke køre ordentligt... men det kommer jo an på hvordan de er lavet.
    Tag det hele med ned til mekanikeren, også spørg ham om det, han burde vide det smiley

• #5   29. mar 2013 lad vær med det !
    prøvede det på min tidligere gpx !
    gik ikke så godt trods 2 gange i testbænk

Den originale luftfilterboks med et k&n filter der passer lige ned i boksen !
    brug pengene på en fed udstødning
    Det er mit råd til dig

ved godt der nogle der har gode med clamp on filtre
    men det er 1 ud af 10
    hilsen Kenneth.

• #6   29. mar 2013 Det kan godt køre, men du kan ikke få den til at gå ligeså jævnt med kasse på.

• #7   29. mar 2013 Lyder som om du har fået rigeligt med svar men jeg vil da også gerne dele min erfaring.

Jeg kører med Dynojet og åbne filtre og det lyder for vildt.. mekanikeren der indstillede mine kaburatorer sagde det ikke ville komme til at spille optimalt fordi de åbne filtre ikke gav nok vacum så den lukkede kasse ville være bedre..

Så det er jo et spørgsmål om man går efter hk eller lyd!

Kommentér på:
CV karburatorer og åbne filtre.

Annonce