Spørgsmål om choker Spørgsmål om choker
Har tidligere nævnt jeg har problemer med min CBR600F2 om morgenen.
Den starter fint, men efter lidt tid dør den og kan ikke startes igen.
Den virker fint om eftermiddagen.
Nu er den blevet serviceret, nye tændrør, olie, renset og justeret karburator, choker mm, og den køre på lidt federe blanding. Og alle vitale dele er kontrolleret.
Her til morgen vil jeg starte den, den er sværere at få liv i en før, men det lykkedes.
Jeg giver den lidt gas med fuld choker, og sætter den så på cirka halv choker, og går ind og tager mc-bukserne på.
Kommer ud igen, den tøffer stadig, og jeg giver den lige lidt gas.
Går ind og henter min taske, kommer ud, og så er den død, og kan ikke startes.
Når jeg laver dette træk om eftermiddagen, begynder den at stige i omdr efter lidt tid, men om morgenen går den ud.
Er det mig der ikke fatter at starte den? Mistænker mig selv for at drukne den ved at lade den stå og kører med choker, men det virker jo om eftermiddagen?
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 773
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Har været oppe tidligere.
Og ja, den drukner.
/
Jesper
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
Mvh. Rune
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Det burde ikke tage mere en 30 sekunder for at motoren burde kunne gå uden choker (sådan er min i hvert fald). Så som de andre siger - træk i tøjet, start og kør!
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Lad være med at varme op (det kan du gøre med en totakt crosser eller gokart) ..... kør stille og roligt istedet indtil den er driftvarm.... GAAAAAAAAAAAAZ!
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Men jeg fik den i gang ved at trille ned af bakken og koble til i første gear. Med halv choker.
I morgen prøver jeg at starte den og køre med det samme, skal jeg slå den ned på ½ choker når den er startet, eller bare køre med fuld choker?
Det plejer jo at virke om eftermiddagen, så hvorfor ikke om morgenen? Men det finder jeg jo ud af i morgen tidlig, jeg krydser fingre.
Spørgsmål om choker