3.301 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Spørgsmål om choker Spørgsmål om choker

Har tidligere nævnt jeg har problemer med min CBR600F2 om morgenen.
Den starter fint, men efter lidt tid dør den og kan ikke startes igen.
Den virker fint om eftermiddagen.

Nu er den blevet serviceret, nye tændrør, olie, renset og justeret karburator, choker mm, og den køre på lidt federe blanding. Og alle vitale dele er kontrolleret.

Her til morgen vil jeg starte den, den er sværere at få liv i en før, men det lykkedes.
Jeg giver den lidt gas med fuld choker, og sætter den så på cirka halv choker, og går ind og tager mc-bukserne på.
Kommer ud igen, den tøffer stadig, og jeg giver den lige lidt gas.
Går ind og henter min taske, kommer ud, og så er den død, og kan ikke startes.

Når jeg laver dette træk om eftermiddagen, begynder den at stige i omdr efter lidt tid, men om morgenen går den ud.

Er det mig der ikke fatter at starte den? Mistænker mig selv for at drukne den ved at lade den stå og kører med choker, men det virker jo om eftermiddagen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om choker
  • #1   8. jun 2006 du drukner den ikke når den står igang med choker så er der ihvertfald noget galt. men det kunne godt tyde på at din choker faktisk ikke virker korrekte, fordi det lyder på som om du siger at den faktisk ikke rigtig har nogen effekt (eller er det kun om morgenen???) tjek liige dine kaburatorer efter også der hvor chokeren går på! for skidt og snavs

• #2   8. jun 2006 Du skal ikke lade den stå i tomgang. Motoren har bedst af at man kører med det samme. Olietrykket er ikke højt nok i tomgang på kold motor.
    Har været oppe tidligere.
    Og ja, den drukner.

/
    Jesper

• #3   8. jun 2006 Nemlig! Gør alt klart, start den og kør.

Mvh. Rune

• #4   8. jun 2006 Er før kommet til at køre med lidt choker på uden af have opdaget det. Efter 5 minutters tid gik den i stå hver gang jeg holdt stille i vejkryds og lignende. Fandt senere ud af at jeg havde ladet chokeren stå lidt åben... DOOH

Det burde ikke tage mere en 30 sekunder for at motoren burde kunne gå uden choker (sådan er min i hvert fald). Så som de andre siger - træk i tøjet, start og kør!

• #5   8. jun 2006 Choker af ASAP.....
    Lad være med at varme op (det kan du gøre med en totakt crosser eller gokart) ..... kør stille og roligt istedet indtil den er driftvarm.... GAAAAAAAAAAAAZ!

• #6   8. jun 2006 Den var stadig død da jeg kom hjem fra arbejde... 16 timer senere....
    Men jeg fik den i gang ved at trille ned af bakken og koble til i første gear. Med halv choker.

I morgen prøver jeg at starte den og køre med det samme, skal jeg slå den ned på ½ choker når den er startet, eller bare køre med fuld choker?

Det plejer jo at virke om eftermiddagen, så hvorfor ikke om morgenen? Men det finder jeg jo ud af i morgen tidlig, jeg krydser fingre.

Kommentér på:
Spørgsmål om choker

Annonce