Choker / kold start {{forumTopicSubject}}
2 i 1 tråd.
Spørgsmål 1.
Når jeg bruger choker vil den ikke blive oppe. Dvs når den er helt oppe så står den ved 3k o/im men så trækker chokeren sig ned og nogle gange går kværnen ud.
(når det er koldt)
Hvad skal jeg gøre / reparerer for at den bliver oppe?
Det er noget den er begyndt på efter jeg styrtede!
Spørgsmål 2:
Snakkede med en mc nabo og fortalte ham om det problem med chokeren og han undrede sig over at min kværn kunne gå ud selvom det var koldt?
Er det unormalt?
Burde den bare tænde med det samme og stå i tomgang uden problemer?
Nogle gange holder jeg tænderen inde 3 - 5 sek før den overhovedet starter!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Nu er det sjældent et problem. Chokeren skal jo bare anvendes til cylindervæggene er så varme, at gasblandingen ikke kondenserer i cylinderne inden antændelse. Derfor - hold ved chokergrebet et halvt til et helt minut, giv så bare slip og hold cyklen i live med gassen:-)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Der er ikke noget unormalt ved det der, slet ikke hvis cyklen har stået nogle dage, så kan der være lav væskestand i karburatorerne og disse skal først fyldes rigtigt inden der er benzinflow. At den kan finde på at gå ud igen skyldes bare de kolde cylindervægge - se ovenfor.
Sammenligner din nabo din gamle cykel med en moderne MC eller en bil med benzinindsprøjtning, så sammenligner han æsler og svømmefugle
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
Mht at gå ud når det er koldt så gør den det næsten morgen (og jeg bruger den hver dag) så det er ikke fordi den har stået stille!
Og når jeg mener koldt så snakker jeg om den temperatur man finder i denne tid.
aug 2008
Kan du præcisere hvor jeg skal kigge (er helt ny med sådan en maskine)
Når du siger "oppe i håndtaget" men du så i den "tud" man hiver i når man skal have chokeren op?
aug 2008
Og som ny mc ejer er jeg nu begyndt at forstå hvordan folk har det med deres mcér...det bliver jo fandme som et lille barn for en. Sådan har jeg aldrig haft det med biler...men min lille "baby" skal jo være i så godt stand som mulig
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 490
...Min Yamaha har ingen problemer med at holde chokeren...
Choker / kold start