{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Choker {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lige et spg. Til.

Jeg er vant til en motorcykel hvor man bare skal tænde for den og så kører den bare mere eller mindre selv derud af. Men nu har jeg jo også købt en Ducati og de har jo en choker. Mit spg. er så hvordan bruger man det. Jeg har jo i al min dumhed brugt det selvom motoren er blevet varm. Jeg har læst mig til at man kun skal bruge den når motoren er kold hvilket jeg jeg også har gjort. Men her er det jeg har dummet mig. Jeg har nemlig ikke skruet helt ned for den, selvom motoren er blevet varm. Det jeg har gjort er at skrue ned for den, men ikke helt. Under kørsel har jeg nemlig haft den lidt slået til. Ikke vildt meget, men dog en lille smule. Har jeg skadet motoren ved at have den lidt tændt ?

Syntes ikke rigtig der står i manualen hvordan man bruger den korrekt smiley

Råd og hjælp søges. Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Choker
  • #1   4. jun 2019 Man starter en motorcykel - ikke tænder;)

    Ej, sorry.... Der er ikke ødelagt noget. Aller højest et par tændrør som soder til. Men det brænder nok af - hvis den altså stadig kører på to cylindre ??


  • #2   4. jun 2019 Jajen

    Tak for svar så tidligt smiley


  • #3   4. jun 2019 Jo koldere jo mere choker. Men det er sådan lidt på gefühl fra den ene til den anden. Du må prøve dig lidt frem ????

  • #4   4. jun 2019 Choker giver man ved kold start af motoren.
    Lige så snart den kan stå i tomgang uden choker så skal der lukkes helt af.
    Oftes så går der 1 min så kan du lukke af for chokere.


  • #5   4. jun 2019 Hvis det er din Ducati 999 har den indsprøjtning og dermed ikke en rigtig "choker" som er en ekstra kreds i en karburator der giver federe blanding.

    Min Monster har en arm på venstre styrkontakt, den hæver tomgangen (du kan se den bevæger spjældet) og (måske) også blandingen. Jeg bruger den ved koldstart: helt åben når jeg starter og så justerer jeg den ned så motoren går ca 1500/min imens jeg tager hjelm og handsker på. Når jeg har vækket naboens høns med min koblingsraslen kører jeg, og efter ca en km lukker jeg helt for armen da motoren så kan gå i tomgang.

    Glemmer du at skubbe armen helt frem tror jeg ikke der sker alverden, den går måske lidt hurtigere i tomgang og/eller får lidt federe blanding, men intet kritisk


  • #6   4. jun 2019 Der er manuel choker på min bette fesen 125cc, men bruger den aldrig da den sagtens kan stå i tomgang ved kold motor.

    Kun hvis der er rigtig koldt skal jeg aktivere den.

    Det var dog en anden sag med en gammel Golf 2 med eftermonteret weber karburator. Der skulle den have fuld skrald med chokeren i et par minutter får den selv holdte sig i live.


  • #7   4. jun 2019 Ny motor ...

  • #8   4. jun 2019 Så kør direkte til nærmeste brænderplads og lad dækket mærke de sidste krampetrækninger inden motoren udånder med et brag ?? ro på , ligeså snart du futter afsted - slå choker en fra

Kommentér på:
Choker

Annonce