Choker {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige et spg. Til.
Jeg er vant til en motorcykel hvor man bare skal tænde for den og så kører den bare mere eller mindre selv derud af. Men nu har jeg jo også købt en Ducati og de har jo en choker. Mit spg. er så hvordan bruger man det. Jeg har jo i al min dumhed brugt det selvom motoren er blevet varm. Jeg har læst mig til at man kun skal bruge den når motoren er kold hvilket jeg jeg også har gjort. Men her er det jeg har dummet mig. Jeg har nemlig ikke skruet helt ned for den, selvom motoren er blevet varm. Det jeg har gjort er at skrue ned for den, men ikke helt. Under kørsel har jeg nemlig haft den lidt slået til. Ikke vildt meget, men dog en lille smule. Har jeg skadet motoren ved at have den lidt tændt ?
Syntes ikke rigtig der står i manualen hvordan man bruger den korrekt
Råd og hjælp søges. Tak
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Ej, sorry.... Der er ikke ødelagt noget. Aller højest et par tændrør som soder til. Men det brænder nok af - hvis den altså stadig kører på to cylindre ??
okt 2018
Følger: 13 Følgere: 155 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 89
Tak for svar så tidligt
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Lige så snart den kan stå i tomgang uden choker så skal der lukkes helt af.
Oftes så går der 1 min så kan du lukke af for chokere.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Min Monster har en arm på venstre styrkontakt, den hæver tomgangen (du kan se den bevæger spjældet) og (måske) også blandingen. Jeg bruger den ved koldstart: helt åben når jeg starter og så justerer jeg den ned så motoren går ca 1500/min imens jeg tager hjelm og handsker på. Når jeg har vækket naboens høns med min koblingsraslen kører jeg, og efter ca en km lukker jeg helt for armen da motoren så kan gå i tomgang.
Glemmer du at skubbe armen helt frem tror jeg ikke der sker alverden, den går måske lidt hurtigere i tomgang og/eller får lidt federe blanding, men intet kritisk
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 68
Kun hvis der er rigtig koldt skal jeg aktivere den.
Det var dog en anden sag med en gammel Golf 2 med eftermonteret weber karburator. Der skulle den have fuld skrald med chokeren i et par minutter får den selv holdte sig i live.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
Choker