729 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Scottolier esystem Scottolier esystem
Så fik jeg monteret en scottoiler.. Men har et hurtigt spørgsmål som måske ikke kan besvares.. I mit fotoalbum http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15842 på sidste billede har jeg markeret slanger og ledninger.. Hvordan tror i at ledningerne klarer den? De ligger cirka 4-5 cm fra bagerste cylinder, men er det nok? Og er mest nervøs når jeg holder stille selvfølgelig .. Håber nogle har et bud
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 109 Svar: 400
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
Jeg har selv et Vsystem som jeg er meget glad for.
Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at opgradere til dual injector, altså smøring af begge sider af kæden. Da jeg kun havde ensidet påføring, vedblev den inderste side af kæden at være tør, uanset hvor meget jeg skruede op - det vil bare ikke fordele sig. En kæde er jo desværre stadig slidt, selvom den yderste side er som ny..
Varmen skal den nok kunne klare, og ellers sælges der også en højtemperatur version af scottoiler olien.
Mvh Jesper
aug 2008
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
Bare lige huske på at gå den efter når du har vasket kværnen, min flyttede sig da jeg var lidt for grundig med børsten, det opdagede jeg først efter jeg havde været ude at køre en tur...
aug 2008
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
Jeg prøvede både monteret præcis som instruktionerne siger, og mange variationer deraf... blev træt af det, skiftede til dual injector, og har ikke bøvlet med kæde siden.
Hans K
Selv med forsmurt kæde, vil den inderste side blive tør, i cirka samme tempo som med almindelig kædespray.
dual injectoren er også ganske nem at montere, og er ikke som sådan mere synlig end den enkelte. selve studserne bliver også styret lidt bedre (støttet tættere på tandhjulet)
aug 2008
Men nu hvor slangen ligger ved motoren, så bliver olien jo varm.. Men den bliver så også kølet igen nede ved svingarmen.. Så det er vel stadig den generale temperauter, altså luften der afgør om det er blå eller rød olie?
aug 2008
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
På min gamle VFR havde jeg dispenser siddende lige før gabet imellem kæde og bagerste tandhjul. Og på Busa'en har jeg dispenser siddende og støtte ind på venstre side af bagerste tandhjul - lige efter kæden møder tandhjul - og det spiller helt perfekt!
Scottolier esystem