729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Scottolier esystem Scottolier esystem

Så fik jeg monteret en scottoiler.. Men har et hurtigt spørgsmål som måske ikke kan besvares.. I mit fotoalbum http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15842 på sidste billede har jeg markeret slanger og ledninger.. Hvordan tror i at ledningerne klarer den? De ligger cirka 4-5 cm fra bagerste cylinder, men er det nok? Og er mest nervøs når jeg holder stille selvfølgelig .. Håber nogle har et bud

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.
  • Slibe et gulv bøge parket 2kvm 1.700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scottolier esystem
  • #2   20. mar 2011 Modtaget.. Synes bare der er en tyk plastik karpe rundt om.. men jeg prøver smiley

• #3   20. mar 2011 Hej Hans
    Jeg har selv et Vsystem som jeg er meget glad for.
    Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at opgradere til dual injector, altså smøring af begge sider af kæden. Da jeg kun havde ensidet påføring, vedblev den inderste side af kæden at være tør, uanset hvor meget jeg skruede op - det vil bare ikke fordele sig. En kæde er jo desværre stadig slidt, selvom den yderste side er som ny..

Varmen skal den nok kunne klare, og ellers sælges der også en højtemperatur version af scottoiler olien.

Mvh Jesper

• #4   20. mar 2011 Hej Jesper.. Mange tak for det.. Der står i anvisningen at hvis man starter med at smøre hele kæden kan den godt jævne sig ud selvom der kun bliver tilført olie i den ene side.. Hvordan er den at montere i forhold til den normale injector? og kommer kæden til at ramme selve injectoren?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #5   20. mar 2011 Jesper: Så vil jeg hævde at du har placeret din dispenser forkert! En single ScottOiler smører ganske fint - hvis monteret korrekt! smiley

• #6   20. mar 2011 Nem at montere og nej kæden rammer ikke.
    Bare lige huske på at gå den efter når du har vasket kværnen, min flyttede sig da jeg var lidt for grundig med børsten, det opdagede jeg først efter jeg havde været ude at køre en tur...

• #7   20. mar 2011 okay.. har lige svært ved at se hvordan den skal side.. må lige kigge imorgen.. og min står cirka klokken lidt i 6 på tandhjulet..

• #8   20. mar 2011 Hans M
    Jeg prøvede både monteret præcis som instruktionerne siger, og mange variationer deraf... blev træt af det, skiftede til dual injector, og har ikke bøvlet med kæde siden.
    Hans K
    Selv med forsmurt kæde, vil den inderste side blive tør, i cirka samme tempo som med almindelig kædespray.
    dual injectoren er også ganske nem at montere, og er ikke som sådan mere synlig end den enkelte. selve studserne bliver også styret lidt bedre (støttet tættere på tandhjulet)

• #9   20. mar 2011 Okay.. Må lige have fat i sådan en..
    Men nu hvor slangen ligger ved motoren, så bliver olien jo varm.. Men den bliver så også kølet igen nede ved svingarmen.. Så det er vel stadig den generale temperauter, altså luften der afgør om det er blå eller rød olie?

• #10   20. mar 2011 Og hvordan ser studserne ud på en dual? Kiggede på hjemmesiden og der ligner det man skal have nye slanger og bruge reserve studserne?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   20. mar 2011 Jesper: Det har jeg svært ved at forstå! De fleste laver en montering på siden af bagerste tandhjul - lige før kæde og tandhjul. Det er så typisk på venstre side af bagerste tandhjul. Og da ScottOiler olien er så "tyndt" og rotationen i bagerste tandhjul gør arbejdet, så vil smøring være optimal - og olien fordele sig jævnt på kæden. Har aldrig hørt om "manglende" smøring af den "ene side af kæden".

På min gamle VFR havde jeg dispenser siddende lige før gabet imellem kæde og bagerste tandhjul. Og på Busa'en har jeg dispenser siddende og støtte ind på venstre side af bagerste tandhjul - lige efter kæden møder tandhjul - og det spiller helt perfekt!

Kommentér på:
Scottolier esystem

Annonce