1.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hugger i det ved brug af forbremse. Hugger i det ved brug af forbremse.

Hej Alle..
Jeg har en kammie der har en cbr, vi har for nyligt skiftet pakdåser på forgaflen. og efter den demontage opfører forenden jeg underligt ved bremsning med forbremsen.

Ved hård opbremsning sætter forgaflen sig fint ned og bremserne bider godt, ingen problemer.

Men ved delvis bremsning hvor man stille og roligt øger bremse mængden, er det lige som om at forgaflen går ned i hak og ikke flydende, lige som om der er etager på forgaflen hvis i forstår.

Er vi ude i noget slidt hovedcylinder?

Vi har givet den lige tynd nok forgaffelolie, men det burde jo ikke skabe den slags opførsel, snaere lave forgaflen for blød (det er den dog ikke)

Er der nogle der har oplevet noget ligende, inden jeg begynder at skille det hele ad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hugger i det ved brug af forbremse.
  • #1   26. jul 2010 Lyder ligesom min cykel, den hakker også i det nogen gange ved let opbremsning.
    Har bestilt et nyt kronrørsleje, da mit godt kan have fået nogen tæsk da jeg bøjede gaflerne smiley
    Men det burde jo ikke være det problem i har med CBR'en, så ved faktisk ikke hvad det kunne være når i bare har skiftet pakninger på dyret.

• #2   26. jul 2010 Efter turen på arbejde idag, tror jeg at jeg har gennemskuet problemet, jeg holdt i et kryds og legede med bremsegrebet, og jeg tror at det er her problemet er, selv ved stilstand, går grebet ligesom i hak ved roligt forøgende tryk, hvorimod ved hårdt tryk gå den fint ind på en gang.
    Så enten skal der lige renses greb, eller også skal der et rep kit til hovedcylinderen smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #3   26. jul 2010 SMør grebet...

• #4   26. jul 2010 Ja det er også mit første forsøg i eftermiddag smiley

• #5   26. jul 2010 Nogle gange er det ved pakningen ind i selve grebet
    altså der hvor stemplet går ind
    hvis det er knas tør - så går det ofte i hak
    en smule silikoneolie eller andet som ikke angriber

hvis det stadig hugger ville jeg nu nok kigge på om stemplerne i kaliberne går godt og jævnt
    - har i renset dem?

Lars

• #6   26. jul 2010 Jeg kigger på grebet idag, det virker som om at hvis man holder der vandret laver den det ikke, så tror ikke der er kalibrene der driller. Mener også vi gav dem lidt fedt sidst..

• #7   26. jul 2010 Fedt på bremsegrebet og løsning af grebets bolt har fjernet syndromet smiley

Kommentér på:
Hugger i det ved brug af forbremse.

Annonce