1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Knastkædestrammer GSX-R SRAD Knastkædestrammer GSX-R SRAD

Kæden på min nyindkøbte SRAD(600) støjer lidt så nu har jeg tænkt mig at skifte strammmeren da jeg kan se i div. indlæg at denne skulle være et svagt punkt -men nu til spørgsmålet -hvor køber jeg en i en ordenlig kvalitet -og kan jeg være sikker på at hvis jeg køber en original at jeg så får den nye udgave som skulle være bedre -er der nogle specielle kendetegn på om det er den nye (gode) model eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knastkædestrammer GSX-R SRAD
  • #1   16. aug 2009 Hvis du vil have en APE strammer (Manuel), så køb den direkte fra USA, der koster den det halve af hvad Simon har givet i Holland. Jeg mener jeg gav omkring 250,- alt inkl. da jeg bestilte en.. Jeg havde den på under en uge.

Hvis du vil have en original, så skal varenummeret hedde 12830-33E00 for at det er den nye type, men lad mig sige det med det samme, den er ikke meget bedre end den gamle type.

Til gengæld kan det være en rigtig god idé at skifte til den nye type skinner, da der der er sket en væsentlig forbedring.

Jeg har haft en gammel type, og to ny type strammere på, alle med samme (defekte) resultat. Jeg har nu kørt med en APE manuel i omkring et år, og det spiller 100%. Man skal dog blot være obs på at den skal justeres i ny og næ (deraf- "manuel" smiley ).

• #2   16. aug 2009 jeg har bare lavet min orginale om til en manual strammer

• #3   17. aug 2009 Ok, tak for input -kan man måske være heldig der er en forhandler omkring kbh der ligger inde med en APE strammer (skal ud at trille sidst på ugen :-))

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #4   17. aug 2009 Bare bor et 5 mm. hul i røven af strammeren og skær et 6 mm. gevind, sæt en bolt i med en kontra møtrik på, så har man en manuel strammer, men lad nu vær med at stramme for hårdt, kun så den lige nøjagtig ikke rasler

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#5   17. aug 2009 Det er lige meget, bare blæs den ren for spåner bagefter

• #6   18. aug 2009 nu vil jeg råde dig til at gøre det ordentligt og ikke bare "så den ikke rasler"
    af med ventil dækslet, og strips knastkæden fast, ud med den gamle også ind med den nye, også spænd den så der er den rigtige hårdhed på kæden.
    du kan nemt stramme den for meget, når du bare skruer på den til den ikke rasler mere.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#7   18. aug 2009 Rigtigt Simon, find hvor den rasler og så stram den en halv omgang, så passer det, men den skulle ikke gerne hvine, så smadrer du strammer og styre skinner, det er farligt med manuelle, man skal også være sikker på at kæden ikke har kørt for langt.

• #8   22. aug 2009 jeg vil nu hellere gøre det grundigt fra starten af end at sku til at skifte knastkæde + glider fordi man har stramt den for meget.
    og den metode ændre stadig ikke på at kæden kan hoppe en tand over når i udskifter den, og hvis man så starter cyklen så kan man lige skifte ventiler bagefter.
    Der er jo nok en grund til at APE skriver at kæden skal have en hvis slaphed.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#9   22. aug 2009 Helt enig Morten, jeg plejer også at fraråde de manuelle, der er jo en grund til at det begynder at rasle, og hvis man så bare laver en manuel er der ingen der ved noget om kædens tilstand, men Simon er hvis en lille sparegris, derfor skrev jeg som jeg gjorde

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#10   22. aug 2009 Den slider altså ikke på noget når den holder stille, lad være med alt det skruen, det slider og der er risiko for at der sker fejl hver gang du skruer

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#11   22. aug 2009 Du skal ikke skrue koblings dækslet af og dreje med uret, så bliver kæden stram på strammer siden, og så er du ihvertfald sikker på at den kammer over, du skal skrue tændings dækslet af og stramme til, med uret.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#12   22. aug 2009 Stramme kæden ved at dreje højre om smiley håber du forstår alvoren i at dreje den forkerte vej, hvilket du havde gjordt hvis du havde drejet på koblingen, da den kører modsatte vej

• #13   23. aug 2009 tror ikke man kan stramme tingene op ved at dreje på noget andet end knastkæde strammeren, kæden er jo pænt slap når der ingen stramme er i den, så hvis man tager det slappe ud af kæden ved at dreje på noget, så har man nok rodet rundt med knastakslerne også står de nok ikke rigtigt.
    Men man må selvom hvordan man har lyst til at gøre det, jeg vil bare hellere bruge lidt ekstra tid på det også være sikker.

• #14   23. aug 2009 Det fremstår tydeligt at, denne tråd indeholder tekniske unika, verden ikke har set mage til før... LOL

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#15   23. aug 2009 Du har ret Simon det er også derfor strammeren sidder bagpå, men koblingen kører altså baglæns (venstre om) på de fleste mc da den er drevet af et tandhjul på krumtappen, så forstår du nok bedre hvad jeg mente tidligere,

• #16   23. aug 2009 at kæden er stram foran ændre da ikke på at den stadig kan hoppe nogle tænder over når den er slap på den anden side ? smiley
    men gør som i har lyst til, sagde bare min mening

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#17   24. aug 2009 For din egen skyld, så lad være med at rode med den strammer før du ved lidt mere om tingene, kig feks. i en Haynes bog eller lign. og se hvordan tingene fungerer, en kobling kan ikke sidde på krumtappen, den sidder altid på den første gear aksel.

• #18   21. maj 2013 Hej drenge faldt lige over emnet. ville lige hører hvordan i kan hører når kæden er ved at være slap ? kan hører min synger lidt fra kæden når den får lidt gas men det var efter den havde været rigtig varm efter noget kø kørsel og så kunne jeg hører den (SYNGE) men skal de bare gør det eller hvordan ?

Kommentér på:
Knastkædestrammer GSX-R SRAD

Annonce