Hjælp med Bremser Hjælp med Bremser
Jeg har brug for lidt hjælp her til at hitte ud af hvordan man gør det her rigtigt.
Jeg kiggede lidt på min forbremses væske beholder og kan ikke lige lure hvordan mc'n skal stå for at jeg aflæser beholderens stand korrekt !?
1 skal mc'n stå på central støtteben
2. skal mc'n vinkles således at væske indikatoren ligger vandret i forhold til vejen.
3. noget helt andet ?
Dernæst er der en venlig sjæl med forstand på armerede bremse slanger, der kan fortælle mig om man skal skifte klodser + væske hvis man ønsker at påsættte disse slanger ?!
Og kan i evt. pege mig i retning af de "rigtige" slanger til min gamle GSXF'er ?
På forhånd tak
/Lars R
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
Hvis du vil have andre slanger monteret, så skal du dræne bremsevæske af montere den nye slange og hælde væske på igen (og udlyfte) så plejer man hat hælde nyt væske på.
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Det er ikke nødvendigt at skifte bremseklodser i forbindelse med skift af slanger - kun hvis de er slidte!
Det er altdi en godt idé at dræne systemet for gammel væske ved sift af slanger, så du sikrer at der ikke kommer urenheder med i de nye slanger.
'Så på med slangerne, på med nyt væske og luft ud.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 298
Min beholder har en min. indikator streg der er parallel med låget, og når maskinen står på side støttebenet er låget/stregen vandrette. og så er væskestanden kun lige over stregen ?!
Indikere det at klodserne er færdige ?! eller bare at slangerne er gamle(formentlig fra '93)
Og er der ikke nogen der ved hvor jeg kan købe slangerne henne ?!
pft
Lars R
Hjælp med Bremser