615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hjælp med Bremser Hjælp med Bremser

Jeg har brug for lidt hjælp her til at hitte ud af hvordan man gør det her rigtigt.
Jeg kiggede lidt på min forbremses væske beholder og kan ikke lige lure hvordan mc'n skal stå for at jeg aflæser beholderens stand korrekt !?
1 skal mc'n stå på central støtteben
2. skal mc'n vinkles således at væske indikatoren ligger vandret i forhold til vejen.
3. noget helt andet ?

Dernæst er der en venlig sjæl med forstand på armerede bremse slanger, der kan fortælle mig om man skal skifte klodser + væske hvis man ønsker at påsættte disse slanger ?!
Og kan i evt. pege mig i retning af de "rigtige" slanger til min gamle GSXF'er ?

På forhånd tak
/Lars R

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med Bremser
  • #1   2. apr 2009 beholderen skal stå vandret, så centerstøttebenet kan nok bruges hvis du har sådan en.

Hvis du vil have andre slanger monteret, så skal du dræne bremsevæske af montere den nye slange og hælde væske på igen (og udlyfte) så plejer man hat hælde nyt væske på.

• #2   2. apr 2009 Det er lidt forskelligt hvordan beholderen er "vinklet" på de forskellige modeller, men man skal ALTID sørge for at væsken ligger "vandret" i beholderen.

Det er ikke nødvendigt at skifte bremseklodser i forbindelse med skift af slanger - kun hvis de er slidte! smiley

Det er altdi en godt idé at dræne systemet for gammel væske ved sift af slanger, så du sikrer at der ikke kommer urenheder med i de nye slanger.
    'Så på med slangerne, på med nyt væske og luft ud.

• #3   3. apr 2009 Du kan ikke regne med at væske standen er "parallel" eller lignende med nogen af beholderens del. Cuklens kørsel skifter jo hele tiden vinklerne. Det du skal, er i virkelighed at sikre, at beholderens bund altid er dækket af et godt lag væske, så du ikke ved bremsning pumper luft ned i hovedcylinderen - så forsvinder din bremseeffek.

• #4   3. apr 2009 Knud: det havde jeg sku ikke lige tænkt over, det skal jeg lige huske på til senere smiley

• #5   3. apr 2009 Tak for alle jeres input.

Min beholder har en min. indikator streg der er parallel med låget, og når maskinen står på side støttebenet er låget/stregen vandrette. og så er væskestanden kun lige over stregen ?!

Indikere det at klodserne er færdige ?! eller bare at slangerne er gamle(formentlig fra '93)

Og er der ikke nogen der ved hvor jeg kan købe slangerne henne ?!

pft
    Lars R

Kommentér på:
Hjælp med Bremser

Annonce