603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Haster...Hjælp...bremser... Haster...Hjælp...bremser...

Hej gutter og gut´inder.

Jeg har brug for lidt hurtig hjælp.
Jeg har forsøgt at skifte bremseklodser, men efter de gamle kom ud var der ikke plads til de nye, så prøvede jeg at tvinge stemplerne tilbage, men mislykkedes, de sad sgu fast de bæster..!"#¤#"¤&%¤/¤&......?
Nu har jeg taget hele bremsehuset af og med op på køkkenbordet, skilt skidtet fra hinanden, (og det var bestemt heller ikke nemt, når man ikke har noget at spænde huset fast i,) men så er det jo lige at stemplerne sidder urokkelig fast...øv..øv...øv.. Hvad gør jeg nu ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Haster...Hjælp...bremser...
  • #1   10. jun 2007 Har du sprøjtet godt med WD40 på? hvis ikke så prøv det. Ellers prøv med en skruetrækker med almindelig lige og bred kerv at ligge imellem de gamle klodser og dreje så den presser stemplerne tilbage.. endnu bedre hvis der er plads så du kan få fingrene ind og forsøge at presse stemplerne tilbage...

• #2   10. jun 2007 Hej jan, jeg ved på nogle biler med skiver bagpå skal du skrue stemplerene tilbage ved ikke om det måske kan være det samme på din mc, men prøv =0) Ellers plejer jeg at bruge en stor rørtang til at skubbe stemplerene tilbage hvis de skal skubbes...

Mvh Martin...

• #3   10. jun 2007 Inden du tog systemet af kunne du lige havde taget de gamle klodser ud og så bremset nogle gange til stemplet faldt ud.

Ellers kan du prøve med tryklyft i hullet på caliberen hvor bremse væsken skal komme ind. Så vil stemplerne somregl flyve ud.

Hvis du vil prøve at få dem ind så prøv med 2 papegøje tænger (en i hver side af stemplet) og så pres dem forsigtigt og lige ind.

• #4   10. jun 2007 smiley

Prøv lige at løsne udluftningeskruen på kaliperen en halv omgang, og pres så klodserne ud-ad. Vær opmærksompå spild af bremsevæske effektiv lakfjerer! Intet problem,men vask det af med det samme. Når caliperens stemler er presset i bun. lukker du udluftningsskruen i gen, sætter hjul og skive på plads og pumper tryk i igen.

Kontroller, at der stadig er væske nok i beholderen.

• #5   10. jun 2007 Hej igen

Det lyder jo godt det hele, men den ligger jo oppe på køkkenbordet skilt fuldstændigt ad i to dele, men med stemplerne i endnu, alt det andet er prøvet med at presse dem tilbage osv.
    udluftnings skruen er fjernet og caliberen er delt i to.

• #6   10. jun 2007 Martin (Kbh) N
    det har du ret i MEN på en bli er der jo lige det at håndbrømsen skal vilke mekasnisk... så jeg tror ikke det er at finde på en mc....

• #7   10. jun 2007 Hvis de da ikke er rustet fast, så tror jeg det ville være nemmest at presse dem tilbage med en stor skruetrækker, mens de sad på cyklen.
    Det gjorde jeg på min gamle XJer da den skulle have nye bremser

• #8   10. jun 2007 Der er kun et at gøre. Pres stemplerne ud med trykluft, rens dem og hvis pakdåserne ikke har taget skade så sæt stemplerne i igen. Men på en så gammel MC som din, er det nok på tide med nye pakdåser.

Man må IKKE rense sin kalibe rmed WD-40 eller andet petroliumsprodukter. Det ødelægger pakdåsen.

• #9   10. jun 2007 Nu er jeg ikke lige i besiddelse af trykluft - værksted el. garage osv. jeg bor i lejlighed helt inde i centrum.
    vil det være en ide at samle hele skidtet igen, dog uden klodser og sætte det fast på slangerne igen på cyklen og så pumpe dem ud med bremsen.

• #10   10. jun 2007 Jan: ja det er en fin måde at gøre det på.

• #11   10. jun 2007 jamen det vil jeg så gøre, melder tilbage senere om hvordan det gik.

• #12   10. jun 2007 Nu er det så gjordt, med det resultat at stemplerne kom helt ud og ramte hinanden.
    Så op igen og skille det hele ad, men...?=)(=)(/(%#%#" de sad stadig fast.
    Nå efter en hel del asen og masen så har jeg nu fået den ene ud, men den anden sidder fast endnu, selvfølgelig lidt længere inde end den anden.

Kommentér på:
Haster...Hjælp...bremser...

Annonce