578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Samsung TV lever sit eget liv. Samsung TV lever sit eget liv.

Meget Off Topic, men jeg ved at der vistnok er nogle personer herinde, der er pænt skarpe på teknik.

Jeg har overtaget en 7 år gammel Samsung fladskærm, der stod til at blive smidt ud, da den har en træls tendens til at tænde af sig selv i ny og næ. Jeg syntes den lige skal have en chance inden den endegyldigt bliver kylet ud, da den ellers er super velholdt.

Er der nogen herinde der har oplevet det samme med deres fladskærme og har en easy-fix løsning på dette?

God weekend smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Trappe støvsugning + trappevask 600 kr.
  • Bortkørsel af haveaffald - sten, fliser iblandet lidt grus/jord 1.750 kr.
  • træbeskæring gerne af Lars 2.600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samsung TV lever sit eget liv.
  • #1   7. jun 2019 Vær sikker på at den ikke er sat til at tjekke efter opdateringer på nettet - det kan få dem til at tænde.

• #2   7. jun 2019 Det er vel ikke fordi den bliver påvirket af en af dine andre fjernbetjeninger (måske noget fra naboen)? Ellers er der måske den mulighed at få den tilsluttet et stik, hvor du kan slukke for strømmen eller montere en afbryder et sted.

• #3   7. jun 2019 Ja, prøv i første omgang at sikre dig at der ikke er slået noget til med automatisk opdatering, eller at tænde via HDMI (CEC). Hvis dette ikke hjælper, så prøv at dæk IR-øjet til når du ikke er i nærheden af skærmen.

• #4   7. jun 2019 Nu når vi er i denne afdeling-mit fjernsyn mister nogle af kanalerne, og ska så installere dem på ny, træls hvad kan årsagen være til det. Mv hc

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #6   7. jun 2019 Træk stikket ud af stikkontakten.

• #7   8. jun 2019 Jeg siger rigtigt mange tak for svarene - jeg laver en liste og går fra en ende af, sluttende med Kens sidste forslag: Ud med stikket smiley

God weekend

• #8   8. jun 2019 Det er med 99 % sikkerhed en elektrolyt..kondensator.. eller hvad f... så en dims hedder.
    For år tilbage fik Samsung,s skærme ( både pc & fjernsyns) drøje hug b.l.a var DR,s Kontant på sagen. Det viste sig at Samsung mere eller mindre bevidst havde udstyret deres skærme med nævnte komponent(er) , med for lille modstand, med "fall-outs" b.l.a til følge.
    Min datter fik et på et tidspunkt med nøjagtigt samme fejl på som du omtaler og sjovt nok, var det lige efter garantien udløb den begyndte at "skabe" sig.
    Komponentet der skal udskiftes koster vist en bagetel af 5-10 kr, men reperatøren er jo ikke gratis ;-).
    I øvrigt lidt info om det her :
    https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=8&t=30248&start=20

Kommentér på:
Samsung TV lever sit eget liv.

Annonce