1.139 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

OT: VW Polo OT: VW Polo

Jeg har desperat brug for hjælp.

Min polo fra 1993 begyndte for noget tid siden at have problemer med at starte når den var blevet kørt varm. Hvis jeg fx er inde og tanke på vej hjem fra arbejde, kan den pludselig ikke starte igen. Hvis jeg så venter 10 min, så kan den igen. Ud over det, så er jeg begyndt at få problemer med at den pludselig begynder at hakke i det når jeg eksempelvis kører i 2. gear, derefter går den i stå, og så skal der helst gå de der 10 min til 15 min før den vil starte igen, hvad er der galt!?!
Jeg har haft den til meker 3 gange nu, 2 forskellige, de har ikke kunnet finde ud af det endnu, og det pisser mig af nu, da det er ved at blive lidt for dyrt for mig. De har bl.a. skiftet tændrør, dæksel og rotor på den og nogle forskellige vacumslanger, tændingsmodulet er også blevet skiftet, men intet hjælper! Den laver stadig samme stunt:-(
Jeg giver gerne et par kolde fadbamser til den der kan hjælpe mig, og hvis I kender en eller anden p"polo-ekspert" i kbh området, så sig endelig til! Jeg bruger bilen hver dag på job, så den SKAL virke.
Tak for hjælpen.
martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OT: VW Polo
  • #1   9. aug 2007 Der er også blevet skiftet et relæ(jeg kan ikke huske det præcise udtryk), som heller ikke har hjulpet.

• #2   9. aug 2007 Det lyder som en defekt benzinpumpe ( det er karburator model ikk !?)

• #3   9. aug 2007 Det kan være at der er lidt vand. Bare en lille dråbe det er nok til at karburatoren "fryser". Så få motoren ikke noget at leve af. Og når den så har stået lidt, er den lille dråbe tøet og du kan køre igen.. Så prøv at købe noget kaburator sprit. Det kan afhjælpe problemet, hvis det altså er det der er galt.. Og den koster vel 50kr og der er til flere tank fulde.. Købes på tankstationer..

• #4   9. aug 2007 Ja eller også er den sodet godt og gevaldigt til? Er den med sprøjt? Og hvilken motor er det?

• #5   9. aug 2007 Den er fra 1993, så den må næsten være med karburator, men jeg aner intet om motor/teknik, så jeg er self. ikke sikker:) Motoren er en 1300 ccm.
    Jeg smutter over på tanken og køber noget karburatorsprit, det er værd at prøve.
    Anders, hvor mener du den er sodet til?

Tak for hjælpen allesammen!

• #6   9. aug 2007 Det kunne godt lyde som en defekt brændstofpumpe eller din tankudluftning, som driller.
    Næste gang den går i stå, så "løb" om til tankdækslet og lyt efter om den pifter, når du skruer dækslet af!
    Hvis den gør det, så er din udluftning stoppet.

• #7   9. aug 2007 Ok Anders, det vil jeg prøve.
    Jeg har lige hældt en god sjat karburatorsprit i, det ville være fantastisk hvis det bare var det. Selvom de forskellige mekanikere måske burde have foreslået det:-/

• #9   9. aug 2007 Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har haft bilen et års tid. Men hvis det var filteret der skulle skiftes, så ville den vel ikke kunne starte overhovedet, eller?

• #10   10. aug 2007 Jep, er det en større omgang at skifte sådan et filter? Jeg aner som sagt intet om biler/teknik.
    Mvh
    Martin

• #11   14. aug 2007 Jeg har prøvet med karburatorsprit nu, det hjalp desværre ikke, så nu må jeg prøve med et nyt brændstofsfilter. Jeg håber virkelig det er det, ellers ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre, det er 4. gang den ryger til mekaniker nu.

Tak for hjælpen indtil videre allesammen.

Martin

Kommentér på:
OT: VW Polo

Annonce