1.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hobby bil, ikke veteran? Hobby bil, ikke veteran?

Hejsa

Tænker at der nok er nogen herinde som ud over MC, har en hobby bil. Derfor prøver jeg og spørge herinde.

For noget tid siden købte jeg en mini, uden afgift. Går så og overvejer om jeg skal betale afgift nu, eller evt vente til jeg "skal bruge bilen". Det jeg tænker med dette er at bilen er en "hobby" bil som vil køre meget få kilometer om året. Bilen er fra 1990, så jeg tænker vel at forsikring og vægtafgift er 4-5000kr om året. Er der andre som har en hobby bil (der ikke er veteran), som har en speciel aftale med forsikring om at man kan koble forsikring fra og til? Hører meget gerne om jeres bil budget og hvad i har gjort? Syntes det er mange penge og bruge om året, på måske endda under 200km. Falder vægt afgiften på en "klassisk" bil eller er det kun ved veteran?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hobby bil, ikke veteran?
  • #1   7. mar 2018 Vægtafgiften kan du søge på hvad er på sådan en bil, men med forsikring burde den kunne forsikres som klassiker, hvilket er billigere. Men ellers skal pladerne vel af for ikke at skulle betale, og så tror jeg ikke at det kan betale sig (tværtimod) hvis du skal have nye plader flere gange om året.

• #3   7. mar 2018 Jeg har en Audi 80 cab. Den er købt som hygge bil. Ja vægtafgiften kommer man ikke udenom, medmindre du piller plader af den. Jeg har stil-stand på den, ligesom på MC’en Og må max kører 5000 km pr år. Det er hos GF.

• #4   7. mar 2018 Giver 2200 årl ( Kasko) på denne fra 91 classic forsikring ved ETU.
    Kører kun sommer kørsel i den smiley
    Og du får først reducering i vægtafgiften , når den bliver veteran.

profilbillede
  • #5   7. mar 2018 Hmmm læste p bilgalleri tror jeg det var, at man ikke slipper så billigt med gamle biler mere da der var noget straf afgift som hober sig op. Noget med hvor langt den køre på literen.

• #6   8. mar 2018 Jeg har en veteranbil(VW 1303) fra 1974. Vægtafgiften er 1/4 og 8 år mellem syn.

Jeg har forsikret den som en almindelig bil med ansvar og kasko. Jeg giver ca. 1500 om året og så er den forsikret hele året og jeg må køre i den som vores andre biler.

Vi har så også hus, biler, børn og div. andet forsikret samme sted.

• #8   9. mar 2018 Indregistreret 1. gang i DK efter afgiftsomlægningen i efteråret indgår EU-forbrugstallet både i reg.- og grøn afgift. Og det ganske betragteligt for fx en 9-10 km/l benzinsluger som den Alfa Romeo Spider/GTV V6, jeg leder efter i Italien lige nu. Men det er jo også blot som hobby smiley

Men for en 90er Mini er forbruget vel ikke så højt? - begge afgifter kan du hurtigt beregne på SKATs motorside.

• #9   9. mar 2018 HA, 200km som om man...

Det troede jeg også jeg skulle med min lille for sjov bil. Meningen var at have en til regn dagene hvor mc'en ikke kørte og når jeg var hjemme mellem udmønstringerne...

Jeg fik et chok da jeg havde rundet 3000km det første år... man tager bare mange lange ture i sådan en hobby bil... oftes bare fordi man kan...

Kommentér på:
Hobby bil, ikke veteran?

Annonce