Hobby bil, ikke veteran? Hobby bil, ikke veteran?
Hejsa
Tænker at der nok er nogen herinde som ud over MC, har en hobby bil. Derfor prøver jeg og spørge herinde.
For noget tid siden købte jeg en mini, uden afgift. Går så og overvejer om jeg skal betale afgift nu, eller evt vente til jeg "skal bruge bilen". Det jeg tænker med dette er at bilen er en "hobby" bil som vil køre meget få kilometer om året. Bilen er fra 1990, så jeg tænker vel at forsikring og vægtafgift er 4-5000kr om året. Er der andre som har en hobby bil (der ikke er veteran), som har en speciel aftale med forsikring om at man kan koble forsikring fra og til? Hører meget gerne om jeres bil budget og hvad i har gjort? Syntes det er mange penge og bruge om året, på måske endda under 200km. Falder vægt afgiften på en "klassisk" bil eller er det kun ved veteran?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 32
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
Kører kun sommer kørsel i den
Og du får først reducering i vægtafgiften , når den bliver veteran.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
feb 2018
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg har forsikret den som en almindelig bil med ansvar og kasko. Jeg giver ca. 1500 om året og så er den forsikret hele året og jeg må køre i den som vores andre biler.
Vi har så også hus, biler, børn og div. andet forsikret samme sted.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.128
Men for en 90er Mini er forbruget vel ikke så højt? - begge afgifter kan du hurtigt beregne på SKATs motorside.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
Det troede jeg også jeg skulle med min lille for sjov bil. Meningen var at have en til regn dagene hvor mc'en ikke kørte og når jeg var hjemme mellem udmønstringerne...
Jeg fik et chok da jeg havde rundet 3000km det første år... man tager bare mange lange ture i sådan en hobby bil... oftes bare fordi man kan...
Hobby bil, ikke veteran?