1.686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvornår er man "moden" til MC? Hvornår er man "moden" til MC?

Hey,

Lyder til på nogen af de indlæg man læser herinde, at nogen af jer er nogen gamle ræve på området smiley

Og så var det jeg tænkte - hvornår vil I mene, at man er 'moden' nok til at begynde at trille på MC?

18-21 årig må man jo kun tage kørekort til lille mc, men fra 21 år er stor mc jo iorden.

Grunden til jeg spørger, er faktisk lidt at jeg mangler argumenter - og så håber jeg selvfølgelig at de kommentarer I kommer med, er på min side smiley

"Problemet" består I at jeg jo har investeret i min cykel (se profil), og skal begynde på at tage MC kort her ila. et par uger. Min far som også er medlem herinde er helt cool med det, samt selvfølgelig alle vennerne osv - men resten af familien synes det er for farligt (det er selvfølgelig heller ikke ufarligt at køre mc), og gør alt hvad der simpelthen er muligt, for at både få mig til at sælge mc'en og droppe kørekortet. (og købe en eller anden "0-100 km/t på 5 minutter"-bil)

Fart og benzin er ikke nyt for mig, idet jeg lige siden jeg fik kørekort har trillet rundt i en Toyota Supra 2.8i som jeg selv har monteret turbo på. Baggrundshistorien hertil er så, at jeg desværre ikke har plads til at lave den klar til syn, og har derfor valgt at sætte den på standby et par år, og forsøge mig med MC som hobby.

Beklager det lange indlæg - men håber på lidt god feedback smiley

(PS. Er knap 22 år)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er man "moden" til MC?
  • #1   6. aug 2004 Hej Klaus!

Hmm... Det kommer vel an på hvordan man ser på det...

Jeg er 20 år, og synes da bestemt ikke jeg er for "ung" til at kører MC, hvis det er det du mener???

Skal da lige siges at mine bedsteforældre heller ikke var så glad for det da jeg kom til dem og sagde at jeg ville tage kort til MC...

Synes faktisk godt man kan kører MC fra man er 18, så længe man har hovedet med når man gør det... Man skal vide inden man sætter sig op på sådan et dyr, at det lige pludselig går meget stærkt på kort tid...
    Så der er vel ikke rigtig nogen grænse, aldersmæssigt... Det er mere hvornår man er "moden" til at kunne kontrollere sådanne kræfter som en MC har....

Min første maskine var en GS500E fra '97, ikke den hurtigste, men den gik alligevel til 100 på ca. 6,5 sek...

Håber du forstår hvad jeg mener... Ellers må jeg prøve at forklare bedre....

Rune D.

• #2   6. aug 2004 Hej Rune,

Jeg forstår dig skam helt fint smiley

Nogen mener åbenbart at man bliver bedre til at køre MC jo længere tid man venter med det (og derved får mere erfaring fra bilen) - tjah, det er der vel flere sider af. Man får lidt mere erfaring i trafikken, men ikke decideret MC erfaring. Så et eller andet sted, så tror jeg at der er en meget lille forskel på om man begynder på mc som 20 årig eller 25 årig.

Var din GS500E droslet ned eller noget, siden du måtte køre på den? Så har du haft 3 MC'er, på 2 år - inkl. den fede CBR1100 ...?

• #3   6. aug 2004 Hej Klaus!

Ja, min GS500E den var drosslet ned... Så det var begrænset hvor meget riv der var i den....!

Ja, det har jeg, eller har ihvertfald haft 2, da Blackbirden desværre ikke er min men min fars.... smiley

Men er super glad for min GSXF'er....

Jeg er helt klart af den opfattelse at man skal ikke vente... Hvordan skulle man så få noget erfaring...??? Man bliver nødt til at have nogle km i bagagen før man kan kører som en erfaren...
    Så hvis en MC tiltaler en som 18 årig, så synes jeg klart man skal tage kortet....

Fed bike du har dig forresten... Fedest med dobbelt udstødning... ser sku godt ud...

Rune D.

• #4   6. aug 2004 Du har sgu de bedste forudsætninger for at gøre det "rigtigt" da din fatter jo er helt dus med mc-verdenen. Han kan vel lære dig alle de tricks der skal til for at blive en god og hensynsfuld mc'ist

• #5   6. aug 2004 Er 100% enig med dig - uden km, ingen mc erfaring. smiley

Jo tak! Er også vild med dobbelt udstødning - det ser rigtig godt ud. Og så er det jo endda standard. Så kan slet ikke vente med at få det pokkers styrekort og komme ud og trille lidt, omend det nok ikke bliver ret meget i år, inden det bliver for dårligt vejr.

• #6   6. aug 2004 Thomas - det kan du jo have ret i. Sådan havde jeg faktisk slet ikke tænkt på det...! Takker

• #7   6. aug 2004 Tja... Nu må vi se hvor længe vejret fortsætter sådan her... Men jeg håber da for dig at du får muligheden for at få trillet lidt inden det dårlige vejr kommer... smiley

Har smidt en stemme til dig... Smid lige en tilbage hvis du får tid... smiley

Rune D.

• #8   6. aug 2004 Ah ja, det var kun Honda'en jeg fik smidt en stemme på da jeg var inde på din profil! Men nu er det ordnet smiley

Hvornår er det, sæsonmæssigt, tid til at stille MC'en i hi?

• #9   6. aug 2004 Tak for det opmuntrende indlæg Galler smiley

• #10   6. aug 2004 Galler....
    Jeg er helt enig med dig...

Klaus...
    Hmm... håber da at kunne kører i september... Så må vi se hvordan vejret bliver.....

Takker for stemmen... smiley

Rune D.

• #11   6. aug 2004 Har smidt en stemme på din FZR, Galler smiley
    Har kun haft min GPZ500 i 1 uge, men er dælme blevet glad for den allerede - ingen tvivl om at drømmen hedder ZX9R, men tror nok at de næste 2-4 sæsoner kan dækkes af GPZ'en.

• #12   6. aug 2004 Forresten Galler...

Lækker Bike... smiley

Rune D.

• #13   6. aug 2004 Yesss! smiley

• #14   6. aug 2004 Hej Galler!

Ja, det er en 750'er... med ca. 93 HK... Det er ikke det helt vilde, men alligebel også et spring når jeg kom fra en GS500E.... og så kører den som en drøm...

Ja, der går mange "rygter" om suzukierne, men jeg kan kun give den her ros, det eneste problem jeg har haft med den var en utæt pakning i den ene forgaffel...

Rune D.

• #15   6. aug 2004 Galler...

Jeg fandt lidt data på din MC, der er den altså opgivet med et 17'' bagfælg...

Du kan evt. se her...

http://www.sydfynmcservice.dk/yamahadata/yamaha/fzr1000.html

Rune D.

PS. Smid lige en stemme på "min" Blackbird også.... Hvis du har tid... smiley

• #16   7. aug 2004 Tak for dine 4 indlæg yusuf smiley Det var nogen gode råd!

Galler - det er helt OK ... jeg har fået en del gode inputs nu smiley

• #17   7. aug 2004 Er der forresten nogen der kan huske hvad det koster at få sådan en læge attest, der er påkrævet når man skal ta mc kørekortet?

Og så lige - hvad laver man egentlig på køreteknisk kursus til mc? Glatbane? smiley

• #18   30. aug 2014 læreattest koster omkring 400kr

• Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 183
    #19   30. aug 2014 Hvad søger du på for at finde en tråd fra 2004?

• #20   30. aug 2014 " Hvornår er man "moden" til MC"

• #21   30. aug 2014 Tråden kan lukkes. Jeg har med tiden fået de nødvendige erfaringer (og haft forskellige MC'ere), så har ikke længere behov for eksterne inputs smiley

• #22   31. aug 2014 Ti år mere senere smiley

Vel meget rart en gang imellem at blive mindet om at årene går smiley

Kommentér på:
Hvornår er man "moden" til MC?

Annonce