502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Ps4 Pro Ps4 Pro

Tja nu tænker jeg med alle de computer problemer folk har og spørger om råds til, så gør det vel ikke noget jeg lige spørg ang den nye ps4 pro smiley

Ville høre om der var nogen der allerede har været ude og købe den og om den er pengene værd Vs den alm ps4 ?

Er med på den kan trække 4k i spil og spec skulle vist også være bedre, men er det noget man lægger mærke til eller hvordan.

Og hvis nogen har været så vilde også at købe de nye VR briller, er det så så vildt som jeg kan se på youtube, for der går folk jo nærmest helt amok når de prøver dem, i forhold til hvor "ægte" oplevelsen føles.

Og så lige god jul og et lækkert nytår til jer alle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ps4 Pro
  • #1   18. dec 2016 Har du set kanalen Digital Foundry på youtube? De har rigtig mange fine sammenligninger mellem titler på PS4 og PS4 Pro. Jeg har selv overvejet en Pro, men er efterhånden kommet frem til den subjektive vurdering at gevinsten er for lille på et Full HD tv og uden HDR.

• #2   18. dec 2016 #1 Nej det har jeg ikke endnu, men det vil jeg da gå ind og gøre.... Mit tv kan godt køre 4k og det er den eneste grund til jeg overvejer en ps4 pro..

Kan kun forstille mig at spil vil se for vildt ud i netop 4k, og så er det største ønske derefter jo VR brillen smiley smiley

• #3   19. dec 2016 Den største effekt opnåes især gennem HDR (High Dynamic Range) men det kan du lære lidt om i deres videoer. Vær dog opmærksom på at det kun er ældre og mindre krævende titler der kører i såkaldt "Native 4K", altså en ægte 4K opløsning. De fleste gange bruges der "Checkerboard Rendering" som er en smart måde at opskalere til 4K. Kort fortalt gengives billedet i halve pixels, så det er nemmere for konsollen at "gætte" resten af billedet, hvilket kræver færre ressourcer end et ægte 4K output, men i praksis vil du nærmest ikke kunne se forskel.

• #4   19. dec 2016 Wauw der gik det hen og blev nørdet smiley smiley

Var nede i gamestop her i weekenden og der fortalte de at nogle spil via en update, nu kunne spilles i 4k, men det er så nok i det format du skriver om.

• #5   19. dec 2016 Haha ja sorry. smiley Men nu ved du da lidt om teknologien bag, i stedet for blot at tage gamestops ord for gode varer. smiley

• #6   19. dec 2016 det specielle ved pro'eren er ikke så meget den køre 4k fordi det er ikke alle spil der er optimeret til det. og det er kun noget man ligger mærke til på store fjernsyn med ultra hd...
    derimod er det der nyt og fedt som jeg har forstået det at drn køre 60fps i stedet for 30fps hvilket giver bedre dynamik i spillet og hurtige scener se pæner ud... ideelt hvis du spiller bil spil men kan nok mærkes ved alle spil smiley

• #7   19. dec 2016 Du for ikke en god 4k oplevelse på ps4 med 30fps

• #8   19. dec 2016 Jeg valgte at forudbestille PS4Pro, så har haft den fra start...
    Måske mest fordi jeg tidligere altid har været med på noderne i PSverden, men slet ikke har været med siden PS3... haha:-)
    Ej, tog beslutningen pga de gode specs, i håb om at også få udskiftet mit tv på sigt, og så betød det ikke det store om den kostede 1000kr mere, da PS generelt for mig har holdt rigtig længe...
    Og så er man nok lidt nørd også, og kan godt lide at udseende skiller sig ud fra PS4.

• #9   19. dec 2016 min søn har købt vr brillen,de er forvilde,det er sind sygt,som at være i spillet selv,men de er lidt dyre i nu.men kan klart anbefales. smiley

• #10   19. dec 2016 jeg har ps4 pro en og er super glad men Vær OPS på du skal have et fornuftig Internet eller bedre da mange spil skal downloades fx gta5 to 2 dage før mig smiley har så også rigtig dårligt net smiley men alt i alt så er den hurtig og super god har prøvet den i forhold til min vens alm. ps4 og der kunne man virkelig mærke forskel smiley

• #11   19. dec 2016 I visse spil vil der være specielt 4K indhold som kun kan afspilles på denne konsol.
    Men om det er noget værd at skrive om, ved jeg ikke

• #12   20. dec 2016 Jeg har købt den nye Pro version og har selvfølgelig også 4K TV til at understøtte det. Lad mig sige det som det er med det samme - det er ikke ægte 4K. Den opskalerer 1080p materiale til 4K. Hertil lægges så et HDR filter som gør billedet skarpere.

Man skal altså ikke forvente at man får den ægte 4K oplevelse ud af det. Konsollen er såre simpelt ikke i stand til at trække det. Hertil kommer at den er med BlueRay, hvilet også kun er 1080p. Det der er fordelen ved Pro versionen er slet ikke det de reklamerer så meget med, men at den kan trække spillene bedre (højere fps), så man får en bedre oplevelse af dem.

PS4 Pro er helt sikkert et skridt i den rigtige retning i forhold til den almindelige PS4, men man skal ikke forvente en verden til forskel endnu - og slet ikke når den nye konsol ikke er "modnet" endnu. Det første stykke tid en ny konsol er på markedet prøves der nemlig stadig grænser af.

Om den er det værd er et meget individuelt spørgsmål. Jeg synes det personligt, men jeg forventede heller ikke 4K indhold. Jeg synes at fps er vigtigere.
    Den gamle fåes til ca. 2100,- og Pro versionen kan fåes til ca. 3100,-
    På den ene side er det "kun" 1000,- men på den anden side er det ca. 50% dyrere.

• #13   20. dec 2016 Det er altså ikke kun 1080p. mange spil opskalerer fra 1400p og 1800p

• #14   20. dec 2016 Er nu ret sikker på at ps4 og ps4 pro køre med generelt samme fps, hvis spillet er lavet til 60fps er det det samme for begge modeller. (har lige læst på det og det ser ud til at pro kan klare lidt flere fps på krævende spil)

Men måske der er færre framedrops på en pro.

Alle spil kan køre på begge.

Mht vr ku jeg forstille mig det noget mans synes er sjovt et kort stykke tid for derefter at blive lagt på hylden?

• #15   20. dec 2016 Andreas F: Kan du nævne en ting der opskalerer fra 1400p til 1800p? Har aldrig stødt på det.

Marcus: Jeps, det er netop meningen med Pro'en at man ikke har så mange framedrops. Problemet med den normale er jo at nogle spil dropper helt ned til 14-16fps.. og så kan man nærmest lige så godt sidde og se lysbilleder. 30fps er det som konsollerne normalt går efter, men da de samtidig prøver (forgæves) at leve op til PC, så går det ikke altid så godt.

4K er endnu er BuzzWord i "kampen" mod PC'erne, men ved man bare en lille smule om hardware, så ved man også at det ikke er realistisk at de kan nå i nærheden af ægte 4K.

• #16   20. dec 2016 Nej jeg mener at flere spil opskalerer til 4K fra 1400p og 1800p, ikke kun fra 1080p.

• #17   27. dec 2016 Du kan købe en 1TB PS4 S IDAG til 1999 hos elgiganten. Har jeg selv lige bestilt.

• #18   27. dec 2016 #17 Det er jo ikke en pro udgave desværre

• #19   27. dec 2016 Nej hvis Pro kommer under 3000 på udsalg ville det være nais

• #20   27. dec 2016 Ja lige nu kan den fås til 3000kr.... Så det bliver nok til et køb her snarest

• #21   27. dec 2016 Jeg gar lige købt deb gamle ps4 brugt for 900kr med to spil.

Har haft den før da de kom ud, men byttede ret hurtig med en xbox one, nu har jeg så begge.

Kommentér på:
Ps4 Pro

Annonce