4. aug 2005 Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Det er F.... uhyggeligt!!!! Det er F.... uhyggeligt!!!!
I går kørte min håbefulde søn og jeg mod Roskilde ad vej 156 (Den gamle Roskilde landevej).
Ved Klovtofte er der den store rundkørsel, som vi selvfølgelig skal lige over. Der er en højresvingsbane mod Sengeløse, 2 ligeud baner mod Roskilde og en venstresvingsbane, der fører frem til en stoplinie i sydgående retning mod Ishøj.
På vej hen mod rundkørselen indhentede vi en personbil, der vel kørte 45-50 kmt i den inderste ligeud bane.
Jeg ved ikke hvorfor (en gang imellem overvejer man at gå i kirke), men jeg besluttede at overhale ham på vej ud ad rundkørselen, selv om vi var i den yderste ligeud bane.
Jeg flyttede vægten til højre, og skulle lige til at dreje rullen, da bilisten ud at se sig for, ud at give tegn, uden så meget som at virre med hovedet drejede tværs over min bane og ind til stoplinien mod Ishøj!!!
Junior havde nær trykket samtlige mine ribben, og jeg bremsede den ubalancerede cykel som en sindsyg. Det lykkedes at slippe med en gedigen slingretur at komme bagom ham og få bragt kværnen til standsning oppe på hellen på vej ud ad rundkørslen.
Nu kommer det virkelig skræmmende:
Føreren - en mand midt i 30-erne - sad blot og gloede nevidstløst på trafiklyset, og da det skiftede tøffede han afsted mod Ishøj. Junior og jeg fik proppet vore nervesystemer ind under huden igen, og kørte stille og roligt efter ham. Ved et af de senere lyskryds holdt vi op på siden af ham og spurgte (pænt, høfligt, men garanteret synlig rystede) om han overhovedet havde set, hvad der var ved at ske. Det havde han ikke! Adspurgt kunne han heller ikke fortælle, hvordan han havde navigeret ind i rundkørselen og da slet ikke ud af den igen.
Han virkede hverken beruset, eller overrasket. Hans reaktion var nærmest "Nå-men det var da en skam"
Hvis jeg havde vredet rullen eet mikrosekund før havde dunkenødden slet og ret kørt os ned!!!!
okt 2004
Følger: 30 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 305
de burde være en del at bil-kørekortet at sidde bagpå en cykel rundt i trafikke, så bilisterne kan prøve på egen krop hvordan det føles at blive overset.....
jens-h
aug 2006
Følger: 1 Svar: 18
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg er dog sikker på, at han så bare ville være overbevist om, at jeg var idiot og derfor slet ikke lytte. Alt andet lige kunne jeg se at han hørte og forstod, hvad jeg sagde, men han kom ikke med nogen egentlige reaktioner.
Jeg håber, at har tænker næste gang!
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 209
Tja, dem der køre mc, kender til risikoen....!
Bilisten har da slet ikke fattet hvad der kunne være sket!
Desværre bliver alm. bilister ikke ordentlig uddannet når de tager kørekort. De ved alt for lidt om MC´ister..!
Det svare til alle de cyklister der bliver pisse hidsige, når man lægger sig op ad kantstenen ved højresving... !
Manglende uddannelse!
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
Det er en rigtig dårlig løsning de har fundet på der, det er jo mere en lys reguleret kryds udformet som en rundkørsel, end en regulær rundkørsel!!!
Det er svenskerne noget bedre til at finde ud af, herovre har vi rigtig mange store rundkørsler, og der er faktisk aldrig problemer!!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jeg "trafikkerer rundt i hele Europa og USA, dog mest i bil. Jeg ser masser af rundkørsler, og jeg synes de er brandgode til at afvikle store trafikmængder glidende og sikkert.
Denne rundkørsel udmærker sig ved at være fremragende afmærket på alle leder og kanter.
Jeg tror problemet er det samme, som vi alle kan se, hver dag: mindst 10 trafikanter der drøner over for ikke bare lyserødt med knaldrødt. Masser af mennesker i dette land er stensikre på, at "dem sker der sg'u ikke noget med".
Vi har alle lært, at hvis vi er så langt inde i en bås ved et kryds eller lignende, at linierne er fuldt optrukne, så skal vi følge denne bås-også selv om vi kører forkert.
DET ER DA IKKE FOR SJOV, AT VI LÆRER DETTE!
Jag synes ærligt talt at godsejere og færdselspoliti hellere skulle koncentere sig om disse ting end lydpotter og hastighedsoverskridelser på 10-20 kmt på motorvejene!
Det her slår mennesker ihjel, og det kunne sikkert give mere kasse end fartkontrol.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.111
Godt der ikke skete mere end chokket!!
Det er F.... uhyggeligt!!!!