3.769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hendrik E
Hendrik E
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119

Leje bil med midlertidligt kørekort Leje bil med midlertidligt kørekort

Hej drenge, og piger,

Skal en tur til tyskland, lige efter jeg har bestået min MC prøve. Og får jo derfor et midlertidligt kørekort. Så er spørgsmålet, er det muligt at leje bil når man har sådan et? Altså tænker hos Hertz, Sixt, Europcar osv.

Hvis ikke er det så muligt at beholde det gamle kørekort? Eller skal den sagkyndige have det med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leje bil med midlertidligt kørekort
  • #1   10. sep 2013 Det midlertidligt kørekort er kun gyldig i dk. taler af erfaring

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#2   10. sep 2013 Tak for det hurtige svar smiley

Men så går jeg ud fra at man ikke må beholde sit gamle kørekort, indtil man får sit nye?
    Hvad er egentlig grunden til det? Det jo ikke sådan så man mister en rettighed til at føre et kørekort. Man får jo en til at føre et nyt køretøj. Så det er vel i bund og grund ligegyldigt om man stadig render rundt med sit gamle kørekort?

• #3   10. sep 2013 Jeg har engang fået lavet et midlertidigt kørekort til brug i eu.
    Jeg fik lavet det på politistationen og jeg mener at den kostede 200 dengang i 99.
    Husk billede.

• #4   10. sep 2013 Du kommer temmelig sikker til at aflevere det gamle kørekort når du får udleveret et midlertidig. Det er af hensyn til, at myndighederne ellers skal til at bøvle med at få dig til at aflevere det senere. Og så har du pludselig tabt det. (Nu har du et ekstra kørekort til senere brug, hvis du skulle blive fradømt dit kørekort)

• jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 155
    #5   10. sep 2013 For et par år siden skulle jeg have fornyet mit lastbilkørekort, men jeg skulle også til tyskland, hvor et midlertidigt kort ikke gælder, så jeg fik lov til at beholde mit gamle kort + jeg fik et midlertidigt lastbilkort til brug i danmark.
    Normalt bliver nye kørekort sendt med posten, men jeg skulle så hente det på borgerservice og samtidig aflevere det gamle.
    Mon ikke du kan få en lignende ordning med dit mckort.

• #6   10. sep 2013 For et års tid siden fik jeg lavet et midlertidig kørekort da jeg skulle på ferie. Dette kunne bruges i hele EU! Jeg mener det kostede mellem 100-200 kr og det kunne laves på kommunen smiley Grunden til jeg fik det var, at det man får efter køreprøven kun er gyldig i DK

• #7   10. sep 2013 Det er lidt underligt, at man stadig opfører sig som om det var 1960. Det fysiske kørekort er egentlig inderligt ligegyldigt, for i hele EU har politiet adgang til de andre landes kørekort elektronisk.

• #8   10. sep 2013 Peter K: Så enkelt er det desværre ikke, det kan jeg sige med 100% sikkerhed.

• #9   10. sep 2013 Har netop bestået min prøve og han tager dit kørekort og du får en lap papir der kun gælder skandinavien + Finland mener jeg. Du kan højst sandsynlig ikke leje mc med det stykke papir, slet ikke i Tyskland hvor det ikke gælder.

• #10   10. sep 2013 Det er gyldigt i Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige står der bag på det.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#11   10. sep 2013 Det var godt nok mange forskellige svar.
    Så mit bedste bud er altså at tage ned på kommunen og få et midlertidligt kørekort, som virker i EU?

• #12   10. sep 2013 Det var sådan det kunne lykkes for mig smiley Kør ned og spørg, der er sikkert nogen der kan hjælpe dig. Det tager ikke lang tid!

• #13   10. sep 2013 Undersøg lige om der overhovedet er nogen der vil leje en bil ud til en med et midlertidigt kørekort. Det er langt fra sikkert.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#14   12. sep 2013 Hvis jeg nu tager kopi af mit "gamle" kørekort, samt tager pas og det midlertidlige EU kørekort med, mon ikke jeg så kan få lov?

• #15   12. sep 2013 med et midlertidigt kørekort, kan du på borgerservice, få lavet et Internationalt kørekort, som kan bruges når du vil leje bil/mc i udlandet.

Kommentér på:
Leje bil med midlertidligt kørekort

Annonce