2.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

USA Leje af bil USA Leje af bil

Hej folkens.
Jeg skal til USA i to måneder til Sommer med en kammarat og cruse rundt. VI vil gerne starte i Californien, men ikke noget krav til hvor vi skal ende. VI skal leje en bil og vi vil gerne have noget i stil med Mustang, er der nogle der kender nogle gode steder at leje?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  USA Leje af bil
  • #1   14. nov 2013 Lej den hjemmefra i forbindelse med jeres billet. Meget gerne Herz og husk endelig ALLE forsikringerne. Så står bilen klar i lufthavnen og til ganske fornuftige priser. Nogen gange er amerikanerne lige lovlig smarte og "glemmer" de rigtige forsikringer, så man kommer til at stå i lort til halsen, hvis uheldet er ude.
    Rigtig go´ tur........
    PS - hvis i vil vide mere så kontakt mig i en PM - jeg har kørt rundt derovre 6 gange.....også i Mustang.
    smiley

• #2   14. nov 2013 Vi lejede via www.rentalcars.com , endte vist med at blive fra www.budget.com , og det virkede fint. Du kan jo se, om du kan bruge det til noget... evt. bare til at se, hvilke udlejningsfirmaer der er i Californien.

• #3   14. nov 2013 Autoeurope.dk har vi lejet både en mustang og en dodge charger til februar, alt er inklusiv, vi skal give 1900kr for mustang en uge og 2800 for dodge i 16dage

• #4   14. nov 2013 Jeg lejede også bil hos Hertz. Kan anbefales. Har ikke den store erfaring med de andre udlejningsselskaber, men da jeg søgte bil fandt jeg at Hertz var de billigste. De er meget professionelle og deres service er i topklasse. De gav os en ny og bedre bil med det samme, efter at vi havde haft indbrud i den egentligt lejede bil.
    De har tilmed et stort udvalg af sportsvogne.
    Hav en dejlig tur! Er meget misundelig.

• #5   14. nov 2013 Helt enig med James B, lej den hjemmefra sammen med flybilletten.
    Køber du flybilletten og lejer bilen igennem et rejsebureau, så har du en pakkerejse, og er derfor dækket ind under rejsegarantifonden smiley

• #6   14. nov 2013 Jeg har rigtig god erfaring med www.dollar.com

Vi lejede en kæmpe chevrolet suburban som sprang et dæk ude mit i ørkenen i Arizona. Langt væk fra alt. De refundere transport af bilen til værksted samt regningen der fra helt uden bøvl.

• #7   14. nov 2013 Checkede lige... det var Dollar vi lånte bilen hos, og det var baretop dollar smiley

• #8   14. nov 2013 Jeg står også og skal et smut til Californien i 3 uger, og har fundet mig en mustang Cabriolet hos Avis til 5500, inkl forsikringer, jeg finder Hertz dyrere, og med et mere trist udvalgt af biler.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #10   14. nov 2013 Nu skal jeg ikke lige kunne sige hvad priserne eller udvalget ligger på, men ellers er jeg rigtig tilfreds med:

www.sixt.com
    www.europcar.com

Har lejet der flere gange, dog i tyskland, men altid med super service, og skinnende nye biler.

• #11   14. nov 2013 Modsat mr. Bond mener jeg bestemt ikke man skal leje en bil til brug i USA herfra. De penge agenterne hæver, kan I akkurat lige så godt leje bil for!!!!

I hvert eneste lufthavn derovre er der udlejningsfirmaer, som konkurrerer, og der er masser af muligheder for at leje noget billigt. Snak med Alamo, Thrifty osv af de lokale. men husk endelig de relevante forsikringer. Få det også på plads, at I kan hitte på at tage bilen ud af staten og få så lige skrevet alle de kørekort på kontrakten, der kan blive relevante.

Jeg har for mange år siden opgivet at leje biler i USA hjemmefra - det er meget nemmere og oftest billigere derovre.

Min bror var forresten rejsebureaumand i København. Han Ælskede når danske USA farere ville leje bil herfra - det var der sgu penge i:-)

• #12   14. nov 2013 Har kun oplevet det er billigere at leje fra dansk hjemmeside. Og når i henter bilen så vær helt sikker på hvad i skriver under på, de har typisk lagt ekstraforsikringer på som i allerede har som danske statsborgere.

• #13   14. nov 2013 Har selv lige været afsted (Florida).
    For første gang havde vi ikke lejet bil hjemmefra, netop med den tanke at der var agenter der kunne springes over mht. prisen.
    Skal da lige love for at vi blev snydt. Aldrig igen skal vi leje bil på stedet (lufthavnen).
    De første 2 dage kostede det samme som de sidste 11 dage, efter bestilling online på ferieresortet. Selskaberne var Alamo i 2 dage, og Budget til sidst. Har før brugt Budget, og det gør vi nok igen. Hurtig og proffesionel betjening.

God tur!

• #14   14. nov 2013 Mange tak for de gode tips. smiley

• #15   14. nov 2013 Nu e det jo tilladt at være en anelse vågen og forhandle lidt med den agent, man står overfor. Hvis man Flyver til Logan(Boston International) så er det jo også muligt at hoppe på en bus til nærmeste Thrifty uden for Logan - ikke smiley

USA er et samfund, der er lagt an på konkurrence, og man er vant til at borgerne flytter sig rundt - udlejningbilerne kører der ovre, ikke som her. hvor selskaberne lever af at sælge brugte biler:-)

Jeg har gode erfaringer med de Alamo, Dollar, og Thrifty når de skal dække hele eller dele af kontinentet. Skal jeg ikke så meget omkring, så er de lokale selskaber oftest allerbedst

• #16   14. nov 2013 Vi sparede ca. 50% på at leje derovre (12 dage) - bare husk at være vågen smiley

• #17   14. nov 2013 Helt enig Flex!

• #19   15. nov 2013 Fox rent a car er billigt smiley de har et par lokationer i Californien, og de har Mustangs.
    I skal bare være vågne for de vil gerne sælge et hav af forsikringer! Lejede bil der tre gange, og det var helt fint smiley
    Aldersgrænsen er også kun 18 år
    Edit: det er også med fri kilometer. smiley
    Hvis I booker hjemmefra på udlejningsselskabets side får I den billigste pris

• #20   15. nov 2013 Vi kontaktede et lokal rejsebureau herhjemme, og bestilte flyrejse og bil.
    Bilen var en Süv, med fri kilometer, alle afgifter, og ALLE forsikringer.
    Dvs. forsikring uden selvrisiko. Den kostede 2800.- kr. for 16 dage.
    Iøvrigt var selskabet Dollar.

Da vi afhentede bilen i LAX, og fik lavet alle papirer, spurgte jeg, om ikke vi skulle gennemgå bilen for eksisterende buler og ridser ??
    Ikke nødvendigt sagde de, for du har ingen selvrisiko, så er vi ligeglade med om du buler den smiley
    Det var en stort set sprit ny bil, som kun havde kørt 5000 miles.

Jeg ville ikke et sekund tvivle på at leje bilen hjemmefra igen.
    Når du ankommer derovre, efter at have rejst i 18-20 timer, og samtidig skal forholde dig til 9 timers tidsforskydning, så er det altså meget rart at der står en bil og venter, og man ikke skal til at ud og indhente tilbud fra forskellige udlejningsfirmaer..

Og som tidligere nævnt, så når du lejer bil og bestiller fly ved samme rejsebureau herhjemme, så har du en pakkerejse, og er dækket af rejsegarantifonden, hvis evt. flyselskab lukker, eller andet uventet sker inden afrejse.

• #22   15. nov 2013 Ja GPS leje var sindsygt dyrt hvor vi lejede bil.
    Vi havde vores egen med, men ellers kan det betale sig at købe en derovre.
    De koster ca. det halve af prisen herhjemme.
    Og det er stort set lige så dyrt at leje en, som det er at købe en ny smiley

Kommentér på:
USA Leje af bil

Annonce