{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

knallert 45 firtakter {{forumTopicSubject}}

sad lige og læste lidt på sg, og fandt et indlæg hvor der stod noget om at når en scooter firtakter, så var det fordi at dyssen var for stor, og min yamaha tzr 50, den er jo begyndt at hakke/firtakte ved de 5000 rpm i hvert fald en gang i mellem og så er jeg nød til lige at gå et gear eller ned ned så den hopper op over i rpm.
det skal lige sige den har fået en noget større dyse i, og 2 tænder mere på fortandhjul, samt fjernet begrænsning i udstødning jeg har ikke selv gjort det da jeg intet ved om knallerter, men står og skal have den ned en tur til han der har lavet det, og tænkte om i kunne komme med et godt råd til hvad problemet ellers kunne være på at den hakker/firtakter ved de 5000 rpm og ikke rigtig vil tage mere gas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knallert 45 firtakter
  • #1   10. okt 2012 Det er vigtigt at når vi snakker 2T så er din udstødning en meget stor del af din justerring, Kan huske da vi tunede knallerter så skulle vi også justere på udstødningen altså på længden på tun udstødningen

    Det karburator som kørte bedst var dem med justerbar strålespis men det var jo ovre når vi kom over 12mm
    Da jeg kørte gokart 2T så skulle den også lige klappes på luftfilteret det giver en federe blanding nærmest som choker
    2T er så svær at justere 100%


  • #2   10. okt 2012 ja det ser ud til at drille lidt, men den har da fået et rigtig godt optræk og en bedre top fart, men du om det skader noget at den firtakter ved fx.top fart

  • #4   10. okt 2012 rens luftfilter til at starte med , flowet der er mindst ligeså vigtigt som udstødningen

    "snorklen" i indgangen på luftfilterkassen kan ofte bores en anelse op


  • #5   10. okt 2012 tak for rådene, altså den tager fint 8000 rpm når gassen er i bund, men de sidste 500 der firtakter den så


  • #7   10. okt 2012 ja det vil jeg gøre, kan nemlig huske at han der lavede det ved min knallert satte dyssen op to gange fordi tændrøret var hvidt i stedet for den farve det skulle have

  • #8   10. okt 2012 dysen ændrer ikke sig selv med tiden , men det gør filteret smiley


  • #9   10. okt 2012 skal lige siges den er under 2 måneder gammel, så det er vel begrænset hvor meget skidt der er nået at komme i filteret

  • #10   10. okt 2012 tjek og rens filter uanset , hvis den har kørt med dysen er det ikke løsningen
    måske nålen skal sænkes èn tand !


  • #12   10. okt 2012 men min er jo dysset op i størrelse så vidt jeg husker gik den fra en 80 til en 100 og der var tændrøret stadig helt hvidt, nu sidder der vist en 120 på og tændrøret er blevet en smugle lysebrunt

    ps sker der noget ved at kører med gassen i bund selv om den firtakter eller skal man holde den lige før den begynder


  • #13   10. okt 2012 Lyder mere som begrænseren , dvs. tændingen cutter og derfor lyder som 4takt , hvor hurtigt render den knallert og standard gearing og boks?

  • #15   10. okt 2012 ja de er begrænset i cdi'en til omkring de 7500-8000 rpm som standard, daq den var standard for 2 måneder siden gik den 49 kmt ved 7500 og der hakkede den så og ikke ville tage flere omdrejninger, så ved godt den er begrænset, synes bare det lyder anderledes nu her, og efter der er blevet lavet noget ved den har den fået et virkeligt godt optræk og kører ca 70 kmt,

  • #17   10. okt 2012 ja det er prøvet at skifte, og med hensyn til olien har jeg brugt noget fuldsyntetisk olie til ca 100 kr l som skulle være lavet til en som min. tak for råd nu har jeg da lidt at prøve i gennem


  • #18   10. okt 2012 prisen siger ikke meget om olien smiley

Kommentér på:
knallert 45 firtakter

Annonce