VVS kyndig. Samling af vandrør. VVS kyndig. Samling af vandrør.
Hej på MCG.
Jeg skal have udskiftet en del af et varmvandsrør under loftet i vores kælder. (Se mit fotoalbum: http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=18042)
Kort fortalt er dette rør et af de punkter på hele ledningsnettet i den etage ejendom vi bor i, og samtidig ligger det meget tæt på hovedledningen.
Resultatet er at der samler sig en masse kalk i denne forgrening, og der af meget dårligt vandtryk.
Har et par gange afmonteret blandingsbatteri i anden ende og lukket helt op for vandet og der kommer fortsat meget lidt vand igennem. Har i den forbindelse også haft slået på røret og hvilket hjalp en smule, da en del kalk blev skyllet igennem men det hjalp kun kortvarrigt.
Derfor:
Vandrør med gevind samles/adskilles jo noralt fra en ende af men jeg øjner en mulighed for at adskille omkring en samling midt på forgreningen.
Det ser ud til at vandrøret har en gevindsamling på et stykke af vandrøret som er frit tilgængeligt lige under loftet. Ved at adskille her er jeg fri for at pille loftet ned m.m.
Kan en af jer herinde bekræfte at jeg ved at løsne i højre side af samlingen (mrk. C) frit vil kunne dreje røret (mrk. D) ud af gevindet i den anden ende, og herefter indsætte et nyt rør.
Overvejer adskille helt mellem de to 90 graders knæk og erstatte med PEX for nemmer at kunne udskifte fremover.
Gode/dårlige gæt frabedes!
På forhånd tak!
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
Kort fortalt er dette rør et af de LAVESTE punkter på hele ledningsnettet i den etage ejendom vi bor i
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 33 MC-er: 1 Emner: 135 Svar: 785
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Iltbarriere er til varme og ikke til vand. Ingen grund til at give mere for combipex.
feb 2006
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 166
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 30
Det bedste ville også være, hvis der er en stop hane i nærheden, af samlingen, da det ellers godt kan blive noget mere besværligt..
god arbejdslyst
Flemming
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 33 MC-er: 1 Emner: 135 Svar: 785
Sorry for det.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
Tusind tak for alle jeres indlæg - er oprigtigt glad for jeres interesse og svar.
Fedt at galleriet kan bruges til andet end MC-snak.
Vil helt sikkert kigge på det i weekenden - efter jeres indlæg og svar en betydlig mere overskuelig opgave.
Thanks til jer alle.
VVS kyndig. Samling af vandrør.