736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

nye brugerbetingelser på Bazzom ?? nye brugerbetingelser på Bazzom ??

i forbindelse med mit besøg på den opdater ede boliggalleri side skulle jeg skrive under på nye brugerbetingelser (kan man egentlig lave nye betingelser til eksisterende brugere?)
og jeg faldt over afsnit 2 her http://www.boliggalleri.dk/brugerbetingelser er det ikke nyt at de har rettigheder til foto osv ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nye brugerbetingelser på Bazzom ??
  • #1   3. apr 2012 De kan fint ændre brugerbetingelserne. Google har også ændret deres for ikke ret lang tid siden smiley

Du bliver jo bedt om enten at acceptere, eller sige nej tak og forlade siden - så det kan de uden problemer.

• #2   3. apr 2012 nu har jeg jo ikke betalt tilmeldingsgebyr ved google

• #3   3. apr 2012 Det koster da heller ikke noget at bruge bazoom gør det?

• #4   3. apr 2012 Mht indhold så lyder det helt sindssygt.

Skulle jeg ville BETALE for at de kan få lov til at bruge MIT materiale?
    De er sgu da SKÆVE de gallere....

Hvis det samme kommer til MCG så er jeg sgu smuttet...og forlanger mine penge tilbage!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
    #5   3. apr 2012 Det kommer også herinde...

• #6   3. apr 2012 Hva sajmon skal vi saa betale igen igen eller hvordan?

• #7   3. apr 2012 Håber ikke vi skal betale for at bruge galleriet.
    Mht. billederne, så klasker jeg sgu bare et vandmærke hen over. Så kan de ikke bruge dem til noget alligevel.

Men ellers lyder det da til at være en god forretning...
    "Betal for at bruge galleriet, så vi kan få rettighederne over de billeder du uploader til vores markedsføring, så vi kan få flere betalende bruger og rettigheder over flere brugerbilleder.

• #8   3. apr 2012 God ide med vandmærke

• #9   3. apr 2012 på de gallerier ,der er ændret skal man IKKE betale igen , men acceptere nye betingelser , som minder meget om det facebook har fået på hatten for

• #10   3. apr 2012 Når bruger betingelserne ændre sig så meget og man skal acceptere en ny aftale så måp man vel gå ud fra at man kan få pengene tilbage.
    Da jeg i sin tid betalte var det ikke med hensigt på at levere billede materiale til bazoom!

• #11   3. apr 2012 Det værste af det hele er nok nærmere

Generelle brugervilkår
    "Bazoom erhverver den fulde ret til at anvende indhold, herunder billeder, tekst mv., som du har oprettet på Bazooms hjemmesider, såvel i ændret som uændret form. "

Bazooms datapolitik
    "Du giver samtidig samtykke til, at Bazoom kan dele dine personlige oplysninger med koncernforbundne selskaber eller tjenesteudbydere der hjælper Bazooms forretningsaktiviteter. "

• #12   3. apr 2012 Casper : det er lige det tråden handler om . og jeg mener det er forkasteligt .

• #14   3. apr 2012 hvordan laver man vandmærker på ens billeder?? lidt hjælp ville være godt:-)
    mvh
    Jan

• #15   3. apr 2012 Glem det ellers er jeg væk!!! er der andet og sige?

• #16   3. apr 2012 Jan
    Åben dit billede i et redigeringsprogram. indsæt en tekst hen over billedet. Lav den evt lidt gennemsigtig og i hvid så man stadig kan se billedet..

• #17   4. apr 2012 takker men har intet program så må bare slette alle mine billeder her så smiley

• #18   4. apr 2012 http://lmgtfy.com/?q=how+to+watermark+pictures

smiley

• #19   4. apr 2012 Laver en vandmærke generator med teksten "fuck mcg's nye brugerbetingelser" i løbet af de næste par uger som i kan bruge!

• #20   4. apr 2012 Vi er ikke interesserede i at anvende brugernes billeder udenfor Bazooms univers.
    Men man må dog være klar over, at når man uploader materiale, så kan det blive linket og kopieret til fx. facebook, google + o. lign. - og det er ikke noget vi kan kontrollere herfra.

Men vi vil kigge på vilkårene igen.

Mvh.
    MotorcykelGalleri.dk

• #21   4. apr 2012 Måske lidt optimistisk at ville have penge tilbage, for noget man har brugt siden 2008 smiley

• #22   4. apr 2012 Hej Motorcykelgalleri

Jeg vil gerne tilkendegive at i gerne må bruge billederne af min fede motorcykel og citere og dele alle de fantastiske ting jeg skriver... bare klø på..

LoL

• #23   4. apr 2012 Camilla : tror de fleste har forstået at dette ikke handler om de 30-50 kr jeg betalte.
    Adminstrator : fint at i skriver i tråden , hvis det kun er den enkelte bruger ,der linker hertil ,tror jeg de færreste har problemer dertil .
    min frygt var at "vores" oplysninger / foto / film osv skulle være en handelsvare . som vi ikke selv kunne kontrolere.

• #24   4. apr 2012 Næ, det er jeg klar over, men ikke desto mindre er der nogen som mener at de vil forlange deres penge retur - og det er måske lidt urealistisk når brugeren er fra 2008. Blot det som var lidt komisk..

Men jeg synes bestemt heller ikke om de nye brugerbetingelser, jeg vil gerne selv have rettighederne til mine egne billeder.

• #25   4. apr 2012 Nu er det jo sådan, at ifølge loven, kan MCG så vidt jeg husker ALDRIG opnå retten til dine billeder!!

Ophavsretten til billeder tilhører ALTID fotografen!! upåagtet hvad en side ellers vælger at skriv som bruger betingelser.. så skal loven jo følges...

(sådan mener jeg det er, men må da lige google det!)

• #27   4. apr 2012 Der skelnes mellem ophavsret og distributionsret. Ophavsret kan aldrig overdrages - det er korrekt, men salgs, kopierings og distributionsretten KAN - også via on-line betingelser..

• #28   4. apr 2012 venter i spændning på de bruger betingelser for mine billeder er sku mine og hvis de skulle bruges til reklame (for MCG el. ligende) så vil jeg underrettes og hvis mine videoer (har pt ingen) skulle bruges som reklame eller salgs ville jeg helt sikker have info om dette og et eventuelt honorar for dette da det er mine billeder mine cykler og mit blod sved og tårer der er lagt i de cykler
    men som sagt vil se tiden an for hvis jeg skal fra skrive mig retten til mine billeder bliver de enten vandmærket eller helt fjernet for hvis jeg med et simpelt pogram kan vandmærke billeder kan en hver med for 5øre it viden fjerne det igen og så bruge billederne

mvh
    Jan

• #29   4. apr 2012 Simon, det har du ret i!! MEN du kan kun give ret til specifikt brug, og fotografen skal nævnes.

(ellers har jeg misforstået, det kan ske!

Jan, du kan sagtens lave vandmærke, uden det er nemt at fjerne, og gør man det alligevel, er det ulovligt, du må ikke ændre i en andens billede. du må, hvis du har fået lov, bruge dele af det, hele billedet m.m.! MEN du må ikke gengive billedet, i en ændret tilstand (feks. ved at fjerne din tekst, da det er en del af dit "værk"

• #30   6. apr 2012 Det har jeg ikke set, og jeg er oprigtigt ked af det - skal lige kigge lidt mere i det her. Årsagen til at jeg ikke har en Facebook-profil er netop, at man her fraskriver sig retten til at komme efter sitets ejere med en kæp, hvis de bruger ens data uautoriseret.

Begynder det at blive tilfældet på Bazoom også, så er det sgu farvel og tobak for mit vedkommende, og jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme!!!!

• #31   6. apr 2012 Knud : det er en del af det nye layout , fx på cykelgalleri og boliggalleri .
    men lad os håbe at de ansvarshavende ændrer/ser på det som skrevet længere op af admin.

• #32   6. apr 2012 Mivhael B

jeg har været inde og kigge lidt nærmere i det, og det handler om brug af billeder - kun billeder.

Og med den gældende formulering, kan man nok spørge om, hvorvidt den udlægning holder

• #33   6. apr 2012 har ikke kigget igen , men sådan så det ud d 3/4
    Generelle brugervilkår
    "Bazoom erhverver den fulde ret til at anvende indhold, herunder billeder, tekst mv., som du har oprettet på Bazooms hjemmesider, såvel i ændret som uændret form. "

Bazooms datapolitik
    "Du giver samtidig samtykke til, at Bazoom kan dele dine personlige oplysninger med koncernforbundne selskaber eller tjenesteudbydere der hjælper Bazooms forretningsaktiviteter. "

er det ikke det der står mere ? i såfald vil jeg da rose adm for at være yderst lydhør over for brugerne.

• #34   8. apr 2012 Kan heller ikke li det nye layout, det minder lidt om en opdateret dba.. det virker ikke overskueligt. Men ingen tvivl om at siderne trænger til lidt opdatering.. så ikke fordi at jeg ikke kunne vende mig til noget nyt ;o)

• #35   16. apr 2012 Som nævnt tidligere, så har vi efter Jeres konstruktive tilbagemeldinger, kigget på ordlyden af brugerbetingelserne omkring upload af billeder til Bazoom. Efter at have haft vores advokater indover er vi kommet til følgende formulering, som forhåbentligt klargør,hvad I siger ja til:

”Ved at uploade billeder til Bazoom, giver du Bazoom tilladelse til fremvisning dine billeder på samtlige Bazooms hjemmesider og mobilapplikationer samt til fremvisning heraf på andre af Bazooms internetbaserede services og sociale netværk, herunder f.eks. Bazooms Twitter- og Facebookprofiler. Billeder, der oprettes på Bazooms hjemmesider, vil automatisk få Bazooms logo som vandmærke. Vær i øvrigt opmærksom på at indhold på nettet – og på Bazoom – kan deles af andre brugere til deres egne sociale profiler på f.eks. Facebook”

Ovenstående vil ved næste upload blive tilføjet i brugerbetingelserne, hvor det nye design er implementeret.

• #36   16. apr 2012 Det lyde rmeget bedre....thumbs up smiley

• #37   16. apr 2012 kan kun være tilfreds , med at der er lyttet ,handlet . og mener det nye er tilfredsstillende.

• #38   16. apr 2012 yup

• #39   16. apr 2012 Takker admin for at være lydhør for vores meninger og forslag . Det er ikke så tit man hører fra admins her på siden smiley men rart at der læses/lyttes med på de konstruktive kommentarer
    mvh
    Jan

• #40   17. apr 2012 Meget bedre. thumps up, for at lytte til ting fra brugerne, nok ikke det vi føler sker oftest! smiley

Jeg tænker dog stadig på, hvis mine billeder bruges andet steds, hvordan skriver i så på, hvem fotografen er?
    sker det sammen med vandmørket?

• #41   17. apr 2012 Tror de gardere sig mod at det ikke er mcg's "skyld" hvis nogle andre snupper dine billeder.

Kommentér på:
nye brugerbetingelser på Bazzom ??

Annonce