Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er du dansker
  • #1   4. feb 2011 så smut.......

• #2   4. feb 2011 he he

• #3   4. feb 2011 28 rigtige

• #4   4. feb 2011 Der er nok nogle politikere der ved hvorfor den er svær.. og vi andre har en idé om det ... egentlig syntes jeg det er helt fint at det ikke er nemt at blive dansk stats borger .. og nu hvor vi er ved det skulle grænserne lukkes igen , med den åbning og de muligheder der er her i landet tiltrækker vi rigtig meget lort , med kæmpe sociale og økonomiske udfordringer til følge ... kort sagt jeg er rigtig glad for at den er svær, jeg skal nemlig ikke lave den

• #6   4. feb 2011 jeg er åbenbart ikke dansker... 28 rigtige.. Ud med mig.. smiley

• #7   4. feb 2011 ha ha... 23 rigtige.. nok meget fornuftigt at flytte til sweden inden jeg blev smidt ud...

• #8   4. feb 2011 22 jeg er ikke rigtig dansker åbenbart

• #9   4. feb 2011 33 rigtige... Hvor mange skal man have for at bestå?

• #10   4. feb 2011 32 - fandt jeg lige ud af! Jeg bestod kun lige! :-S

• #11   4. feb 2011 fik 33 rigtige og gider slet ikke at være her. Vil hellere køre på mc i de varme lande igen end dett triste vejr.

• #12   4. feb 2011 31 rigtige på 6min og 2 sek. Men jeg var godt nok i tvivl mange af gangene smiley

• #13   4. feb 2011 26 rigtige!!!

• #14   4. feb 2011 27 ku jeg liste mig op på... Hmm... Hvad er det for motiver på en 50'er.. hahaha.. Sikke et ydderst kvalificeret spørgsmål... c",)
    (Der FAIL'ede jeg også)... *LoL*

• #15   4. feb 2011 @[R A S S]

Skide være med det, så længe du kan finde pæne damer og linke, så skal jeg nok sige god for at du må være her i landet ;o)

• #16   4. feb 2011 Kæresten fik 32 rigtige...øv. Så nu er jeg dømt perle af hende smiley

• #17   4. feb 2011 34 så jeg er dansker

• #18   4. feb 2011 31...så tager jeg sgu til Cartagena igen!....æv osse!

• #19   4. feb 2011 Indfødsretsprøve december 2009

Dit resultat

Du havde 40 rigtige besvarelser
    0 var forkerte
    Tidsforbruget var: 05:45 min

uh jeg føler mig klar til jepardy !

• #20   4. feb 2011 36 så jeg bliver og venter på 1.marts

• #21   4. feb 2011 Indfødsretsprøve december 2009

Dit resultat

Du havde 40 rigtige besvarelser
    0 var forkerte
    Tidsforbruget var: 05:45 min

Yes, nul fejl - behøves ikke engang tage testen, kopierede bare det Michael havde sat ind smiley

• #22   4. feb 2011 LOL

• #23   4. feb 2011 Hvorfor ta testen ? Den behøver jo ikke bekræfte mig i at jeg er dansk, det ved jeg jo godt selv smiley

• #24   4. feb 2011 37 på 9 min - ikke videre imponerende, og da slet ikke når jeg tænker på hvor mange af svarene jeg faktisk var i tvivl om...

• #25   4. feb 2011 var i tvivl om stemmeret for kvinder , og grunden til obamas besøg . og hvilken BH str magrete vestager bruger.

• #26   4. feb 2011 35 rigtige på knap 6 minutter... det er vel okay:)

• #27   4. feb 2011 stemmeret kvinder =1915 til folketinget, og 1908 til kommunalvalg..

• #28   4. feb 2011 Rasmus : smiley hvad med den sidste tvivler jeg havde ?

• #29   5. feb 2011 Margrethe Westager bruger ikke BH.
    Hun blev sandstøbt i den udformning...

• #30   5. feb 2011 Kleen: Korrekt, det er fuldstændig ligesom Linse Kessler, der(hvis hun brugte bh) skulle bruge en triple h

• #31   5. feb 2011 Я получил только 31 права, поэтому я решил эмигрировать в Россию .. Я практикую уже на языке smiley

• #32   5. feb 2011 rasmus ; sammenligner du vestagers bryster med søster kesslers ??
    smiley

• #33   5. feb 2011 Du havde 32 rigtige besvarelser
    8 var forkerte
    Tidsforbruget var: 05:49 min

lo lo bestået
    hvor svært kan det være ???

• #34   5. feb 2011 32. Så må jeg blive. smiley

Men nøj nogle ligegyldige spørgsmål der er med!

Måske man skulle true lidt mht spørgsmålet om dødsstraf i DK. Hehe

• #35   5. feb 2011 23 rigtigt hmmm men jeg er osse fra bornholm smiley

• #36   5. feb 2011 23 rigtige, men jeg hørte heller ikke efter i folkeskolen smiley

• #37   5. feb 2011 Tjaaaa.... Det var da ikke så svært smiley

Du havde 36 rigtige besvarelser
    4 var forkerte
    Tidsforbruget var: 06:47 min

Indfødsretsprøve december 2009

1 Hvad er navnet på Danmarks parlament?
    Korrekt besvarelse: Folketinget

--------------------------------------------------------------------------------

2 Hvor ofte skal der afholdes folketingsvalg i Danmark?
    Korrekt besvarelse: Mindst hvert fjerde år

--------------------------------------------------------------------------------

3 Hvem vedtager Danmarks love?
    Korrekt besvarelse: Folketinget

4 Folketinget vælger en ombudsmand. Hvilken opgave har ombudsmanden bl.a.?
    Korrekt besvarelse: Ombudsmanden bedømmer, om der er sket fejl eller forsømmelser i de offentlige myndigheders arbejde

5 Hvor mange procent gyldige stemmer skal et parti normalt have for at blive valgt til Folketinget?
    Forkert besvarelse: Det er ikke 4 , men 2

6 Hvor mange stemmer ved et normalt folketingsvalg i Danmark?
    Korrekt besvarelse: Mellem 80 og 90% af vælgerne

7 Der er 24 byretter i Danmark og én Højesteret. Hvor mange landsretter er der?
    Korrekt besvarelse: To

8 Kan der idømmes dødsstraf i Danmark?
    Korrekt besvarelse: Nej, der kan ikke idømmes dødsstraf i Danmark

9 De offentlige opgaver er delt mellem stat, region og kommune. Hvem driver landets folkeskoler?
    Korrekt besvarelse: Kommunerne

10 Der har de seneste ca. 40 år været en række folkeafstemninger om Danmarks forhold til?
    Korrekt besvarelse: EU

11 Hvor stor en andel af den danske befolkning er medlem af mindst én forening?
    Forkert besvarelse: Det er ikke Ca. halvdelen er medlem af en forening , men De fleste er medlem af en forening (ca. 90%)

12 På hvilket område har danske virksomheder i særlig grad formået at konkurrere på verdensmarkedet?
    Korrekt besvarelse: Medicinalindustri

13 Hvad er et borgerligt ombud?
    Forkert besvarelse: Det er ikke En henvendelse fra ombudsmanden til en borger , men En opgave, som samfundet kan pålægge en borger

14 Hvilke landsdele er forbundet af Lillebæltsbroen?
    Korrekt besvarelse: Fyn og Jylland

15 Hvor ligger Bornholm?
    Korrekt besvarelse: I Østersøen

16 Hvad hedder Danmarks næststørste by?
    Korrekt besvarelse: Århus

17 Den 5. juni er en mærkedag i Danmark. Hvad kaldes denne mærkedag?
    Korrekt besvarelse: Grundlovsdag

18 Hvilken dansk forfatter har skrevet Den Lille Havfrue?
    Korrekt besvarelse: H.C. Andersen

19 Hvilken dansk billedkunstner var med til at stifte kunstnergruppen Cobra, der eksisterede 1948-1951?
    Korrekt besvarelse: Asger Jorn

20 En af Danmarks største komponister levede 1865-1931 og skrev operaer, symfonier og sange. Navn?
    Korrekt besvarelse: Carl Nielsen

21 Den danske videnskabsmand Niels Bohr fik i 1922 Nobelprisen. Hvad fik han Nobelprisen i?
    Korrekt besvarelse: Fysik

22 Mange engelske ord kommer ind i det danske sprog. Hvilket sprog har tidligere påvirket dansk mest?
    Korrekt besvarelse: Tysk

23 På et bestemt tidspunkt hvert år holder dronningen en tale for hele nationen. Hvornår er det?
    Korrekt besvarelse: Nytårsaften

24 I anden halvdel af 1800-tallet dannedes en bevægelse, hvor bønder samarbejdede. Hvad kaldes den?
    Korrekt besvarelse: Andelsbevælgelsen

25 Fra 1397 var Danmark, Norge og Sverige i en periode samlet i en union. Hvad kaldtes unionen?
    Korrekt besvarelse: Kalmarunionen

26 Under Napoleonskrigene bombarderede briterne København, så en del af byen brændte ned. Hvornår?
    Korrekt besvarelse: 1807

27 Hvilket år fik danske kvinder valgret til Danmarks daværende parlament, Rigsdagen?
    Korrekt besvarelse: 1915

28 I 1899 blev der efter lang konflikt indgået en historisk aftale kaldet Septemberforliget. Om hvad?
    Korrekt besvarelse: Rettigheder på arbejdsmarkedet

29 I hvilken periode var Danmark besat af det dengang nazistiske Tyskland?
    Korrekt besvarelse: Fra 1940 til 1945

30 I Danmark kan en gravid kvinde vælge abort, hvis fosteret højst er 12 uger. Vedtaget i Folketinget:
    Korrekt besvarelse: I 1973

31 En gruppe unge flyttede ind på en nedlagt kaserne og oprettede den såkaldte fristad Christiania.
    Korrekt besvarelse: 1971

32 Hvornår blev Danmark medlem af EF (nu EU)?
    Korrekt besvarelse: I 1973

33 I 1970"erne opstod en græsrodsbevægelse, der arbejdede for bedre vilkår for kvinder. Den hed?
    Korrekt besvarelse: Rødstrømpebevægelsen

34 Efter 2. verdenskrig blev Danmark medlem af en forsvarsalliance. Hvad er navnet på denne alliance?
    Korrekt besvarelse: NATO

35 Ved folketingsvalget i 1973 kom mange nye partier ind i Folketinget. Hvad kaldes valget?
    Korrekt besvarelse: Jordskredsvalget

36 I november 2009 blev en dansk politiker udnævnt til EU-kommissær. Hvem?
    Korrekt besvarelse: Connie Hedegaard

37 I august 2009 kom en ny 50-krone-seddel som den første af nye danske pengesedler. Hvilke motiver?
    Korrekt besvarelse: Danske broer og oldtidsfund

38 Den 17. november i år var der regionsrådsvalg. Samme dag blev der afholdt endnu et valg. Hvilket?
    Korrekt besvarelse: Kommunalvalg

39 I oktober 2009 besøgte USA"s præsident, Barack Obama, Danmark. Ved hvilken begivenhed?
    Forkert besvarelse: Det er ikke COP15 Klimakonferencen , men IOC-kongressen, den 13. olympiske kongres

40 Hvad hedder formanden for Socialdemokraterne?
    Korrekt besvarelse: Helle Thorning-Schmidt

Svartid 06:47

• #38   5. feb 2011 æv, 31, så afsted med mig...

• #39   5. feb 2011 30 rigtige

• Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 14
    #40   5. feb 2011 Du havde 31 rigtige besvarelser
    9 var forkerte
    Tidsforbruget var: 06:28 min

Øv. men sku godt gættet alligevel smiley

• #41   5. feb 2011 kontant hjælp

1 rigtig svar på 25 sekunder

jeg må blive.....

: )

• #42   5. feb 2011 Pis..! Jeg får aldrig dansk pas ser det ud til ;p

• #43   5. feb 2011 20 rigtige jeg er vist PERKER

• #44   5. feb 2011 he he, jeg fik lige rø... med smiley

• #45   5. feb 2011 det blev sku kun til 31 rigtige..

• #46   6. feb 2011 Buggi de har ingen baner i Rusland så tag hellere Sverige i stedet:-)

• #47   6. feb 2011 33 rigtige... ;o)

• #48   6. feb 2011 38 pære dansk er jeg og får snart det hele for mig selv smiley

Kommentér på:
er du dansker

Annonce