2.562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvor meget er 5 liter? Hvor meget er 5 liter?

Ja, det ved jeg jo godt selv.
Spørgsmålet er nok mere, vhor meget benzin kan der være i en 5 ilters reserve-dunk?

Var nede og fylde reservedunken op i går aftes, hos Shell, og da jeg synes, nu er der nok (Læs IKKE helt fuld)
Kigger jeg på standeren og den står sgu på 6,23 L
Har ikke checket, selv hvor meget der kan være i dunken, men det skal da gøres, så snart jeg får den tømt igen,

Men det er da lidt tankevækkende, hvis man nu fylder bilne helt op med 5 liter, så betaler du da for 62,3 L i stedet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget er 5 liter?
  • #1   22. sep 2010 De må ikke fyldes over 5l, ikke fordi den ikke kan, men benzin skal kunne ekspandere.

• #2   22. sep 2010 du kan jo bare regne rumfanget ud.. længde * højde*brede
    så burde det give dig en fornemelse om hvor meget der kan være i dunken

• #3   22. sep 2010 Sten er det så ikke nemmere at fylde den op :p, med de dimensioner sådan en har.

• #4   22. sep 2010 Prøv at bruge et måle bærger - og hæld eventuelt op med vand. Så er det da tjekket på få minutter.

• #5   22. sep 2010 ha prøv at tanke 5 liter benzin i en tom dunk. efter stander. prøv så lige at måle det op i et litermål når du kommer hjem.
    sjældent det passer, med 5 liter. der mangler sku altid lidt

• #6   22. sep 2010 Lyngbye - Jeg har prøvet det samme. Jeg tror godt jeg ved hvor du vil hen med det her.

Tankstationerne snyder. Eller det skulle man i hvert fald tro. Når man fylder en dunk på X antal liter til stregen, viser "liter-tælleren" altid mere end hvad faktum er, og derfor kan man godt få mistanken til at den tæller lidt til den gode side, og derfor kan benzinselskaberne få lidt mere i kassen.

Det er i hvert fald en mistanke jeg har haft et stykke tid, og det kunne være sjovt at tage ud med en præcis afmålt måleenhed og finde ud af hvad tællerne siger på de forskellige tankstationer.

• #7   22. sep 2010 Husk også al det benzin i slangen som du ikke får ud - som er kommet forbi tælleren ... Det bliver du snydt for !

- NOT -

Læs det lille skilt på standeren. Godkendelsen (præcisionen) på tælleren gælder kun tælleren i butikken ... ikke den på standeren. Og de er desværre meget præcise ... De bliver kontrolleret tit og ofte - De giver jo indtægt til staten - så de skal bare fungere ...

Prisen på selve benzinen er kun en fjerdedel af prisen på standeren - resten er skatter, afgifter og moms ... små otte kroner ...

• #8   22. sep 2010 Måske ikke alligevel, den kolde benzin fra jordtankene ekspanderer vel også, når den bliver udsat for "overjordisk" varme. Det må derfor være bedst, at tanke op tidligt om morgenen, hvor temperaturen er lavest!

Og ja, der bør kun fyldes 5 ltr i en 5ltr reservedunk!

• #10   22. sep 2010 Anders> Hvis det er avanceret humor det der, er det cool *GG*
    Hvis ikke det er, er du satme en retard... LOL

• #11   22. sep 2010 Det er en myte at mobiltelefoner er farlige at bruge imens du tanker, det er mere farligt med statisk elektrisitet, så rør lige en tur ved bilen inden du begynder at fylde benzin på smiley

• #12   22. sep 2010 Hvad fanden - det er jo heller ikke væsken benzin i sig selv der brænder, men den gas der skabes ved fordampning af de flygtige kulbrinte forbindelser i benzinen! Det er jo også den fordampning der er skyld i at benzindunken kommer til at ligne en ballon efter et stykke tid i bagagerummet.

• #13   22. sep 2010 Jeg er ret sikker på at tælleren på tankstationen passer.. Ihvertfald detailtælleren, som er den du betaler efter.

Jeg har et oliemål fra biltema, som heller ikke passer helt. Det er ikke standeren der ikke passer, det er 5 liter dunken, hvis det er noget.

Jeg ved godt det er nærliggende at tro at tankstationen snyder, men helt ærligt.. Hvis de gjorde det, hvor hurtigt tror i det ville blive opdaget ? Det er verdens nemmeste at kontrollere. Tag nu vores 5 Liters dunk-ven her. Hvis han nu gik hjem og tømte hans dunk, og brugte mutters litermål hjemme i køkkenet til at kontrollere volumen af dunken... Det vile tage ham under 3 min at kontrollere.

Glem det. De snyder ikke.

• #14   22. sep 2010 Jeg har skam også tænkt mig at checke det, når jeg får dunken tømt for benzin.

• #15   22. sep 2010 En godkendt beholder til brændstof må aldrig fyldes mere end 90% derfor kan dunken indeholde mere end 5 liter som står på den.

Kommentér på:
Hvor meget er 5 liter?

Annonce