1.555 visninger
|
Oprettet:
Sajmon ™
Hjælpe-administrator
Tilmeldt:
7. mar 2004 Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Tilmeldt:
7. mar 2004 Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Hvor meget er "meget"? {{forumTopicSubject}}
Der er sådan en irriterende tendens til at dødsdømme motorcykler når de har rundet et vist antal kilometer. Det opfordrer jo til at man gider bruge tiden på at spole speedometret tilbage i en salgssituation.
Min SV'er har kørt 43200km nu.
Er det meget, synes folket?
Ja / nej / måske / hvorfor?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2007
Følger: 41 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 169 Svar: 1.184
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Hvis man tæver biken, og laver mange wheelies, kan 43kkm være mange km ;o)
Er du ved at sælge ?
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 590
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Den laver selv mange wheelies - det er ikke altid mit ansvar - men det skal der jo også være plads til.
Den lyder som smør i motoren, og bruger INGEN olie mellem hvert skift, som desuden max render 200km over tid.
Og nej - den er ALDRIG til salg.
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 590
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Standard Suzuki feature
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 362
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 362
Nu har jeg en motorcykel som er 15 år gammel.. og har gået 52000 km.. Jeg har haft den i snart 2 år og har rundet de 17000 km på den.. Men fatter slet ikke hvordan man i 13 år kun har kørt 35000 km. Det ville jo svare til 2700 ca om året... :S
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.938
Men min mekker mener at den er god nok, han kunne ikke finde tegn på at den havde kørt mere.
Den er også fra Tyskland, og der er cyklerne også så billige at man de knap nok gider køre på dem.
Herhjemme skal vi satme have nogle km for pengene
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
En MC på 400 cc og op, som får den almindelige tekniske vedligeholdelse den skal have, og så får lov at blive varm, inden den får pisk, kan køre afsindigt mange km.
Klart, at whelies gør noget ved støddæmpere og kronrørslejer, klart at brændere gør noget ved koblinger. Afholder mansig fra det, så er de meget robuste.
Der er masser af touringmaskiner der snildt løber mere end 300000 km uden problemer.
Så er det iøvrigt også sjovt, hvor mange cykler der i en alder af 15 år har gået 37000 km:-)
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 85 Svar: 362
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
Når man nu har den, så skal den da også bruges
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 28 Svar: 211
Men km om året, der har min far f.eks. en Ducati 900SS han købte ny i 1997, den rundede 5000km sidst han var ude og køre for 1 uges tid siden
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
I klubben har vi en med en CBR 1000 F, der har gået 180.000 km.
Den har fået skiftet knastkæde 1 gang, og lyder som en mis.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
Det er den bedste måde at kontrollere hele forløbet på, det kan faktisk redde dig og din mc iforhold til at powerwheelie.
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 537
Selvføldig har km noget at sige - men ejeren betyder så meget mere.. dårlig vedligeholdelse / manglede service og daglige tæsk på en motor hvor olie tempraturen ikke er langt nok oppe.. så kan alt slåes ihjel på ingen tid.
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 590
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 42 Svar: 537
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 590
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Vil det sige at du, som har en CBR1000F fra 1989 skal sidde og belære mig om powerwheelies kontra koblings wheelies??
Hvad er det lige som bliver væsentligt anderledes ved at dumpe koblingen / smadre sit kædekit / voldtage sin kobling kontra at kende sin cykels effektforløb og trække den op på gassen alene?
Højre fod er på bagbremsen i begge tilfælde....
Når man står HELT stille på en undermotoriseret lorteoffroader som er gearet ned, kan jeg godt følge dig - så skal koblingen hjælpe dig op inden du løber tør for omdrejninger... Men nu er det altså en 1000ccm V2'er med godstog-lignende moment stort set fra tomgang og en pænt ukompliceret effektudvikling helt op til redline, så der er absolut intet dramatisk eller vildt ved at spare på koblingen i sådan en situation.
Jeg undskylder hvis jeg virker en smule medladende i min måde at skrive på, men jeg tvivler en del på at du har noget at lære mig når det kommer til wheelies, hvis jeg skal være helt ærlig.... Og det bør man jo være....
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
Og du har ikke ret meget kontrol over powerwheelies;).
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg har skam stuntet en hel masse, samt kørt Motocross og lidt Trial, så jeg HAR prøvet masser af cykler som skulle hjælpes på koblingen. Men der er langt fra det og så til en gadecykel som KAN trækkes op på gassen. Jeg rammer vippepunktet tidligt som alle andre, og kan sagtens holde den oppe i længere tid kun ved hjælp af bagbremse og gas - den ENESTE forskel er hvordan den bliver trukket op...
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
Ja power W er meget let at lave, men du kommer sgu ikke op på BP, det tvivler jeg sgu stærkt på.
Min gamle cbr kan sagtens komme op, tro mig.
Problemet med power w er at de meget let stikker af og flipper bagover, selvom du har foden på bremsen.
Hvis du først har lært at bruge koblingen.....
feb 2007
Følger: 102 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 590
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Lagde du så også mærke til hvem der ikke smed cyklen en ENESTE gang? Jeg var ikke den eneste, men jeg var en af få...
Hvis du nu så mig lave dem på SV'eren, ville du også genkende nogle af de ting vi lærte den dag, kan jeg forsikre dig om...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Dem jeg har snakket med som stunter, altså virkelig stunter og ikke bare kører ligeud på baghjul, de siger at det er alfa omega at bruge koblingen pga. kontrollen.
Jeg øver på det 5 gange om ugen til og fra arbejde på DT'ern, men er slet slet ikke god til det endnu, da jeg skåner cyklen lidt da det er den daglige transport cykel indtil videre.
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men nu er det så heller ikke de 4-5km/t jeg laver dem ved på SV'eren.
Øverste tredjedel af 2. gear er knap 140km/t.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Jeg skal ikke kunne sige hvad der er korrekt eller ikke, jeg fortæller bare hvad dem som er virkelig hårde til alle mulige slags stunts, har fortalt mig, at man tager den op med koblingen hvis man kan stunte.
Og jeg husker da også at Lothar understregede at det var med koblingen pga. alt muligt.
Dt'ern kan powerwheelie i 2 gear med et lille ryk, og det er da klart lettere på den måde når man kører uden bagbremse
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Det giver derfor lidt sig selv at det ikke er ved 5km/t det her foregår...
Som sagt bruger jeg min cykel hårdt til tider - men jeg voldtager den ikke når der skal laves wheelies..
Nu vil jeg øffe i seng... Sov godt.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.016
Min er fra 1995 og havde kun kørt 9200 da jeg købte den.. Den første ejer havde stort set ikke brugt den, en tandlæge gut i tyskland. Ejeren før mig havde kun brugt den til en tøffe-søndags-tur i skoven og/eller til stranden. Det er kun lidt over 700 km om året. Det lyder kedeligt men kan lade sig gøre. Selv runder jeg snart 2200 i år
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 436
I bund og grund kommer det vel an på plejen af mc`en. Min ældre kawa 1000 fra .89 havde i 2003, gået omkring de 40.000 km. Da jeg havde en vinter til at gå den igenem inden den skulle på plader blev dette gjort, det var faktisk meget nemt, åbn og lukke, da den så helt fin og sund ud, så den er blevet kigget ind i hvert år, det eneste der skulle gøres var at tjekke ventiler for hver 5000 km. Siden 2004 har jeg kørt ca. 19.000 km, sidste år kun 500 km, i år 0 km !!!. Der bliver selvfølgelig skiftet olie og andet "service" hvert år.
Hvis man passer på og plejer sin "cykel" tror jeg der er utrolig mange km i en mc, de er vel lavet til at blive kørt.
Læste artikel om en Fj 1200 i TN, den havde gået 120.000 da de for sjovt lukkede den op, de skiftede kun delene fordi de "nu alligevel havde den åbnet". Den var klar til at tage 120.000 mere.
Jeg er mere bekymret for : Hvor lidt er for "lidt"?
Hvor meget er "meget"?