{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

KM - hvor meget er for meget? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at skifte min cykel ud med en Kawa zx6r fra 1995, der har gået 49.000 km.

Mit spørgsmål er, om de ca. 50.000 km, er noget som jeg burde være (meget) bekymret for. Både i forhold til et senere gensalg og i forhold til vedligehold/slidtage.

Jeg ved godt at km. i sig selv ikke er et problem, hvis de er kørt "ordentligt" og maskinen er passet... Men alligevel?

Mvh Lasse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KM - hvor meget er for meget?
  • #1   29. maj 2008 Altså der er jo en generel opfattelse af at få km er godt på alle maskiner.

Men læste en undersøgelse at en MC som i gennemsnit kun kørte km 2000 om året, generelt var i dårligere passet stand end en MC der kørte 5000 om året. Folk havde en tendens til at springe service-intervaller over når de "kun" havde kørt 2000 km, og derfor fik cyklen kun service hvert andet år...

Men om det sludder eller ej, må jo være op til den enkelte at bedømme.

Motorerne kan jo holde til mere og mere, så 49000 km lyder ikke af meget. Ved gensalg... ja det er jo købers opfattelse du er afhængig af.

• #3   29. maj 2008 Jeg tror i din situation at alderen på mc'en er mere afgørende.

Både på standen/behovet for vedligeholdelse samt gensalgsværdi.

• #4   29. maj 2008 Jan; Cyklen vil koste mig ca. 62.000 kr., hvilket jeg synes er meget fair. Jeg kører ikke specielt meget selv (ca. 2.000 km/år).

Krigslund; Helt enig - kører ikke meget selv. Og tror at mange, der kører ligeså lidt som jeg, sagtens kan finde at vente med service, som du skriver.

• #5   29. maj 2008 Jeg har en kollega som kører på en blackbird fra 99, han har haft den fra ny og passet og plejet den efter alle kunstens regeler, den har nu kørt lige over 180000 km.. den blev rullet sidste år bare lige for at se hvad der var sket med så mange km på klokken, overraskende nok var udskriften mage til den som blev lavet da cyklen var ny, se det er værd at tænke lidt over mht service og olieskift ordentlig varm mototr osv osv

Kim.

• #7   29. maj 2008 Jeg vil hellere eje en gammel kværn fra 80'erne, der har kørt 80.000 touring, end en ny banekværn der kun har kørt 20.000.

• #8   29. maj 2008 Antallet af km er ikke nær så vigtigt som "typen" af km.

Få cyklen checket ordentlig igennem og kig sælger dybt i gluggerne. Er der noget historik på cyklen, så giv det en gennemgang også.

• #10   29. maj 2008 Jeg har set på en zx6r fra 1995 eller 1996 for et par år siden. Da sælge nævnte at den brugte 1liter olie på 1500km sprang jeg fra.

Kommentér på:
KM - hvor meget er for meget?

Annonce