599 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Spejlrefleks Spejlrefleks

Går og overvejer et nyt kamera, og vil gerne have et spejlrefleks. så går og overvejer følgende modeller: (link fjernet)

(link fjernet)

Hvad mener i om disse 2 modeller ? eller har i evt andre forslag. (jeg ikke proff fotograf men vil bare godt ha noget fedt grej)

Og har i erfaringer med wupti?

Mvh. Morten smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spejlrefleks
  • #1   24. maj 2009 Har du overvejet Nikon D90 ?
    Det havde været mit valg hvis jeg havde pengene på hånden...!

• #2   24. maj 2009 Altså hvad er der i vejen med engangs-kameraer ? smiley

• #3   24. maj 2009 Vi købte et Olympus 520E sidste år. Skide godt kamera og til en fornuftig penge. Men skulle jeg vælge idag blev det nok Canon, som kan bruge uorginale objektiver hvilket Olympus ikke kan

• #4   24. maj 2009 Hej Morten

Hvis du ikke vil bruge alt få meget tid og bare trykke på knappen ville jeg helt klart vælge et Canon G10
    Hvis det skal være et spejl ville jeg vælge et canon 40d med en 17-85is , men det kommer helt an på hvad du vi med det
    Har selv et canon 1d mark II det er et STORT kamera ville helt sikkeret vælge et canon g10 selv hvis jeg skal ud og have et mere

• #6   24. maj 2009 P.S hvis du vil have et par fede billedere af din maskine kan jeg da godt tage et par stykker af den,, det skal ikke koste dig noget andet en kold Cola smiley
    Kan evt. smide dig et par jeg har taget af min egen så du kan se hvad det kan blive til skal bare bruge din mail hvis du et interesseret

• #7   24. maj 2009 Flemming: det kan vi evt godt finde ud af smiley

Og mange tak for hjælpen til jer andre smiley Tror det bliver et canon nu må jeg lige finde ud af det smiley

• #8   24. maj 2009 Du skriver bare Morten og hvad du har i tankerne hvor de skal tages henne

• #11   24. maj 2009 Argh anders... Læg lige koen på isen... Jeg har lige købt et Canon 450D og det er bestemt ikke udgået. De bliver stadig solgt i stor stil for 500D er stadig for dyr for mange personer.

Morten den du linker til har jeg også lige købt med samme objektiv, og den tager nogle fede billeder, og mulighederne er uendelige... Tag evt et kig på min SV'er, dem har jeg taget med det kamera.

• #12   24. maj 2009 Hejsa, har selv en olympus E500, et rigtig godt men gammel kamara..og olympus laver nogle rigtig fine og billige kamara med 2 linser..rigtig god kamera til det meste.

Men nå jeg vil skifte vil jeg have en nikon.. de har nogle gode løsninger, samt udvalget af linserne er rigtig store!

Personlige vil jeg gå efter en nikon D90 hvis pengene er til det smiley
    men jeg venter til jeg har pengene til en nikon D300 det er rigtig kræs og dyr smiley

• #13   24. maj 2009 du kan se mine billeder i min profil. jeg har et sony a200. det koster 3500kr....

• #14   24. maj 2009 Hej Morten.

Et spejlrefleks er en kæmpe verden af objektiver, dyre huse og jeg ved ikke hvad.. Men tro mig.. Hvis du bliver hooket.. så bliver det en dyr hobby smiley ..

Når du handler spejlrefleks handler det MEGET om hvad du skal bruge det til. Hvis du vil have et kamera som du kan hive frem og tage et par billeder engang imellem.. Så vil jeg egentlig ikke råde dig til at bruge specielt mange penge. Faktisk kan du også nøjes med et point and shoot digital cam.

MEN.. hvis du vil lege lidt... satse på at lære alle funktionerne og faktisk kunne lege lidt med dybdeskarphed osv.. Så er spejlrefleks vejen frem. MEN.. en god fingerregl er at man typisk bruger flere penge på objektiver end på selve huset. Huset har selvfølgelig en vital del af ansvaret.. men glasset er lige så vigtigt. Her snakker vi lysskarphed og generel kvalitet.

Du kan tydeligt se forskel på de billige og dyre objektiver. Desuden kan du ikke lave særlig meget med et 18-55 eller hvad der sidder på som standard.. Som ordet er.. standard. du kan ikke zoome.. eller komme særlig tæt på. Dog er det et "udemærket" allround objektiv.

Hvis du har muligheden så ville jeg købe brugt. Medmindre du selvfølgelig skal bruge videoen i 500 kameraet. Så er det et fint valg. Men der er lige kommet en masse nye huse som mange gerne vil have.. dvs at de sælger billigt ud af deres gamle udstyr.

Men igen.. objektiver er virkelig noget du skal sætte dig ind i.. og selve teknikken. Ellers kunne du lige så godt købe et alm pocketcam.

Men tror mig.. hvis du bliver bidt.. så kommer det til at koste.. Tro mig.. jeg har lige købt et 1d Mark 3 samt opgraderet til et 70-200L 2.8 IS.. Det koster lidt smiley

• #15   24. maj 2009 har lige købt mig et canon 1000d kit med objektiv for 3000kr i en butik i århus... skide godt kamera, den har lige nogle få ting som den ikke kan iforhold til 450d men hva faen, hvis man er prof og kan udnytte et kamera 100% er man heller ikke nede i de klasser her...

skal dog siges at mit er til rep nu,, for der var felj i softwaren...... men kan mærke at jeg savner det skide kamera helt vildt...så det er en god gave til sig selv!!!!!!

Kommentér på:
Spejlrefleks

Annonce