599 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Spejlrefleks Spejlrefleks
Går og overvejer et nyt kamera, og vil gerne have et spejlrefleks. så går og overvejer følgende modeller: (link fjernet)
(link fjernet)
Hvad mener i om disse 2 modeller ? eller har i evt andre forslag. (jeg ikke proff fotograf men vil bare godt ha noget fedt grej)
Og har i erfaringer med wupti?
Mvh. Morten
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
Det havde været mit valg hvis jeg havde pengene på hånden...!
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.221
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 497
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 144 Svar: 694
Hvis du ikke vil bruge alt få meget tid og bare trykke på knappen ville jeg helt klart vælge et Canon G10
Hvis det skal være et spejl ville jeg vælge et canon 40d med en 17-85is , men det kommer helt an på hvad du vi med det
Har selv et canon 1d mark II det er et STORT kamera ville helt sikkeret vælge et canon g10 selv hvis jeg skal ud og have et mere
mar 2009
Kan evt. smide dig et par jeg har taget af min egen så du kan se hvad det kan blive til skal bare bruge din mail hvis du et interesseret
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 117 Svar: 507
Og mange tak for hjælpen til jer andre
mar 2009
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
Morten den du linker til har jeg også lige købt med samme objektiv, og den tager nogle fede billeder, og mulighederne er uendelige... Tag evt et kig på min SV'er, dem har jeg taget med det kamera.
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 189
Men nå jeg vil skifte vil jeg have en nikon.. de har nogle gode løsninger, samt udvalget af linserne er rigtig store!
Personlige vil jeg gå efter en nikon D90 hvis pengene er til det
men jeg venter til jeg har pengene til en nikon D300 det er rigtig kræs og dyr
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.683
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 323
Et spejlrefleks er en kæmpe verden af objektiver, dyre huse og jeg ved ikke hvad.. Men tro mig.. Hvis du bliver hooket.. så bliver det en dyr hobby
Når du handler spejlrefleks handler det MEGET om hvad du skal bruge det til. Hvis du vil have et kamera som du kan hive frem og tage et par billeder engang imellem.. Så vil jeg egentlig ikke råde dig til at bruge specielt mange penge. Faktisk kan du også nøjes med et point and shoot digital cam.
MEN.. hvis du vil lege lidt... satse på at lære alle funktionerne og faktisk kunne lege lidt med dybdeskarphed osv.. Så er spejlrefleks vejen frem. MEN.. en god fingerregl er at man typisk bruger flere penge på objektiver end på selve huset. Huset har selvfølgelig en vital del af ansvaret.. men glasset er lige så vigtigt. Her snakker vi lysskarphed og generel kvalitet.
Du kan tydeligt se forskel på de billige og dyre objektiver. Desuden kan du ikke lave særlig meget med et 18-55 eller hvad der sidder på som standard.. Som ordet er.. standard. du kan ikke zoome.. eller komme særlig tæt på. Dog er det et "udemærket" allround objektiv.
Hvis du har muligheden så ville jeg købe brugt. Medmindre du selvfølgelig skal bruge videoen i 500 kameraet. Så er det et fint valg. Men der er lige kommet en masse nye huse som mange gerne vil have.. dvs at de sælger billigt ud af deres gamle udstyr.
Men igen.. objektiver er virkelig noget du skal sætte dig ind i.. og selve teknikken. Ellers kunne du lige så godt købe et alm pocketcam.
Men tror mig.. hvis du bliver bidt.. så kommer det til at koste.. Tro mig.. jeg har lige købt et 1d Mark 3 samt opgraderet til et 70-200L 2.8 IS.. Det koster lidt
jun 2006
Følger: 156 Følgere: 152 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.869
skal dog siges at mit er til rep nu,, for der var felj i softwaren...... men kan mærke at jeg savner det skide kamera helt vildt...så det er en god gave til sig selv!!!!!!
Spejlrefleks