2.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

mercedes kyndig person søges :-) mercedes kyndig person søges :-)

jeg står lidt og skal vælge imellem et par forskellige mercere . en E300 D elegance årg 97 .
en E290 TD årg 97
og en E220 D årg 96

jeg ved godt hvad forskellen er på de nævnte men er der nogen der ved om der skule være en bedre motor i en af dem end de andre !! .

jeg aner klapskid om de biler så lidt info ville være lækkert .

og jeg taler KUN motor og teknik mæssigt . rust delen har jeg styr på :-D.

mvh chris


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mercedes kyndig person søges :-)
  • #1   23. jan 2009 E 300 6 cyl
    E290 5Cyl
    E 220 4 cyl.



  • #2   23. jan 2009 morten . kender du til de biler ,sådan mere end en alm bruger viden tænker jeg smiley .

  • #3   23. jan 2009 mit forløbige valg ER også blevet 290TDèren . men jeg væver noget alligevel .
    da det jo ER en turbo er det så noget man skal spekulere over . jeg tænker holdbarhed .

    jeg har prøvet både 300Dèren og 290TDèren og jeg syntes at 300èren var død men dejlig støjsvag . og syntes at 290èren buldre en del . men det er jo klart pga de 5 cyl .



  • #4   23. jan 2009 kan det passe at en 290 TD render mellem 12 og 16 km på en liter !!.

  • #5   23. jan 2009 nu har jeg haft en del erfaring med Mercedes'er gennem snart 17 år ( dels som egne personbiler og dels via mit job ), og umiddelbart ville jeg nok vælge den 6 cylindrede 300.
    Jeg har ikke selv haft en 290'er, men har hørt at der har været en del problemer med dem - det har jeg fra kunder der er taxa-vognmænd.
    220'eren synes jeg er for sløv i de årgange ( har selv en 2004 C220 nu med 150 hk ).
    Økonomisk betragtet er sagen en anden, for en 6 cyl. er klart mere uøko. end en 5 cyl., men mere "holdbar" motormæssigt. Samtidig har den lidt mere moment, så slutteligt er det en sammenligning mellem økonomi og præference.
    Kan kun sige - prøv dem alle.


  • #6   23. jan 2009 jeg takker for jeres input . det er meget rart lige at få lidt brugbart "værktøj" med når man står for at handle på et ukendt område .


  • #7   23. jan 2009 hvis man nu skal slæbe en campingvogn eller heste trailer mener du så stadig at 290eren er bedst

  • #8   23. jan 2009 Hvor langt har de forskellige biler kørt ?
    Drop 220 (sløv)
    300D kører sikkert let 600.000 km
    290 TD kører nok omkring 400.000 (turbo 200.000)
    så der er masser af km til privat kørsel
    fordelen ved 290 td er jo at den muligvis kan skrues op i turbo tryk (evt chip), det er jo ikke verdens hurtigste biler vi snakker om her :o)


  • #9   23. jan 2009 Morten P
    Ja så kan den da trække sig selv ;o)


  • #10   23. jan 2009 jeg ville tage den med tryk på også få den optimeret...

    men en gammel dowen gennemprøvet motorkonstruktion er jo lidt lige som en fiskekutter motor, - næsten ikke til at tage livet af... men jo flere bevægelige dele du har jo mere oliekrævende er den også... sådan er det også...

    og når man snakker sådanne motorer skal man også være god v. dem når de er kolde... for ellers kan man jo slå alt ihjæl...

    mvh Offslow...


  • #11   23. jan 2009 jeg har en 300d fra 86 som jeg nu har haft i 10 år .den havde kørt 180.000 da jeg fik den .nu har den kørt 530.000 det eneste den har fejlet udover sliddele er : def dørstoppere , en højre trækaksel også er der lavet rust omkring hullerne til dunkraften ,vil en nyere 290 kunne leve op til det samme?

  • #12   23. jan 2009 Elo . den kan jeg svare på til dels .

    W210 som de kalder den model (karosse) er ikke den mest heldige marcede har lavet . de ruster alle sammen og langt de fleste har fået skiftet døre osv ud på garantien . mange af dem der triller undt idag vil man kunne (uden at lede) finde rust . værst er det i skærmkanter og døre .


  • #13   23. jan 2009 Elo Haslev J
    Du skal nok ikke forvente helt den samme høje kvallitet som den gamle 124 , den er jo nærmest uopslidelig , men også de nye er da stadig noget af det mest drifsikre køretøj man kan købe


  • #14   23. jan 2009 Jeg ville ikke have en med mindre det er med CDI motore. de kører altså bare meget bedre. men er ikke inde i priserne smiley

    en af vores kunder har lige solgt sin W210 E220 CDI. gået 180.000. årgang 2000 han krævede 195.000,- og den blev solgt rimelig hurtigt.


  • #15   23. jan 2009 den havde fået 3 nye døre og 2 forskærme . det er ikke det bedste medhensyn til rust som du selv siger. men en velkørende vogn

  • #16   23. jan 2009 dog skal det da dertil siges at der selvfølgelig ER dem der er holdt i rigtig rigtig god stand .men pris følger jo naturligvis stand i dette tilfælde .
    man kan finde 290 TD fra ca 65000kr og op til de 200000kr . og det siger jo lidt om standen og selvfølgelig km :-D.


  • #17   23. jan 2009 og så lige for at slå en ting fast . bliver det en 290 TD så skal der ikke skrues på noget . den skal bare trille frem og tilbage fra punkt A til punkt B når jeg be´r den om det :-D.

  • #18   23. jan 2009 super . det var lige DET jeg ville høre :-D.

  • #19   23. jan 2009 Chris .. Så køb en 300D , den er billiger og går bedre i motoren , når du nu er ligeglad om den kan trække ;o)

  • #20   23. jan 2009 skal man have holdbarheden op, skal man have stempelhastigheden ned... men ja, de fleste turbomotorer (diesel), kan jo godt klare lidt ekstra ladetryk, - men ikke mere end at din turbo er designet til, og din intercooler, hvis den da har sådan en... for varmen ødelægger din olie og i værste tilfælde din motor... pga. din olies smøreevne ødelægges af for høj drift temperatur...

    ja jeg spammer lidt, ved jeg, - for jeg aner ikke så meget om de mercere der....


  • #21   23. jan 2009 junior . jeg er så ikke helt ligeglad med km/pr liter . og der har 290 Tdèren en ret klar fordel !.

  • #22   23. jan 2009 jeg syner sgu den gamle så kan den sagtens køre et par år endnu.Det er bare skide irriterende at interiøret og forskellige plasticdimser er slidt og gået i stykker rent mekanisk er den jo o.k

  • #23   23. jan 2009 Offslow [øst/midtjyllland] B

    jeg har heller ikke en skid forstand på dem . men jeg vælger nu alligevel at lade være at pille ved den . det ER og bliver jo ikke en racer uanset .




  • #24   23. jan 2009 Elo . de ting kan du jo finde ved en hugger . eller købe nyt .
    du bør ha` bil i en DEL år mere i den du har .


  • #25   23. jan 2009 Chris . hvis du vælger en 290 td så husk at chekke dyserne og skift dem hvis der er det mindste tvivl også selvom de koster over 1K stk.
    Jeg har prøvet en dyse der stod af på en af mine og det kostede en ny motor da det stempel der ikke fik nok diesel ganske enkelt smeltede .
    skal lige hilse og sige at en komplet mercedes 290 td motor ikke er billig hos Ejner hessel :o)


  • #26   23. jan 2009 ok junior . den tager jeg med mig i bagagen :-D.

    men en ny 300 er nok ikke meget billigere . og de kan vel også risikere at få en defekt dyse tænker jeg .


  • #27   23. jan 2009 hehe ja det koster jo og flytte så mange kg. stål... sådan er det jo... det er ren fysik...

    Men en ordentlig chipning kan altså flytte dit omdrejningsmoment længere ned... og du kan dermed kører den med lavere omdrejninger også samtidig acc. fornuftigt...

    det har jeg gjort med vores fam. container og den kører ganske fornuftigt på litteren...


  • #28   23. jan 2009 okay !. jamen SÅ er jeg åben for ideen :-). det tjekker jeg op på . det lyder jo spændene .

  • #29   23. jan 2009 Offslow [øst/midtjyllland] B ...
    Ja flere HK betyder ikke altid kortere på literen
    min nuværende diselhakker har godt 200 hk og over 450nm og den går næsten 20km/l , det er skønt at køre økonomisk og nakke BMW 535'er


  • #30   23. jan 2009 næh men det er og bliver altid momentet fra bunden der giver den mest lækre accelleration... så kan du sige hva du vil smiley - prøv det du vil elske det, er du ikke overbevist så er du velkommen til at prøve... skriv en pb og du får nærmere info.

    og ja en madkasse er jo en madkasse og en sardindåse en sardindåse... på hjul... smiley


  • #31   23. jan 2009 Tja i mine forældres E220 CDI fra 98, var der en motor som stod af omkring 480.000 mener jeg. Turboen har stået af på den nye motor efter 20.000 km, men det blev taget på garantien. Bilen har nu gået omkring 650.000 km og ryger ikke så meget som med den første motor, derudover går den egentlig fint. Så det eneste råd jeg kan give dig sådan lige er at hvis den ryger forholdsvis meget når den får lidt prygl så har motoren nok haft bedre dage, men det er vidst egentlig bare sund fornuft smiley

  • #32   23. jan 2009 Mine erfaringer:

    E300 er bundsolid, det er den første 24V af den gamle 3L dieselmotor. Men den er ikke særlig økonomisk, og slet ikke kvik.

    E220 kan du bare glemme, den er jo en afkortet version af 3L, og har ingen kræfter overhovedet.

    E290 er en meget udskældt model, i bund og grund samme motor som i sprinteren. men de 129HK, og specielt det moment turbo trykket medfører gør den mere adræt end en E300.

    Desuden var der mange vognmænd der med fremkomsten af E220CDI pludselig fik øjnene op for at en W210 med en 6cyl motor faktisk var tung i forenden.

    Den 5cyl vejer lidt mindre, ikke så let som en 220CDI (4cyl) men stadig mere harmonisk.

    Ville seriæst overveje at smide lidt mere og finde en 220CDI (125HK og godt moment)

    Men ellers er mit valg helt klart en 290 model.

    Hvis fammilie altid har kørt MB diesel.

    Hilsen
    Dahl


Kommentér på:
mercedes kyndig person søges :-)

Annonce