{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Problemer med tomgangen ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om der er nogen herinde som er kloge på karburatorer til GSX R 400..

jeg har fået ultralyds-rense karburatoren
skiftet O-Ringe
har fået indstille luften og vakuummen, så det skulle meget gerne være iorden nu ! MEN jeg har har stadig problemer med at holde den i tomgang når den først bliver varm, og man skal lege med gassen når man kobler ud for ikke motoren dør !

har hørt det kan være stråle-rørende som er ovale da det er en svaghed på dem, men jeg må ærligt tilstå jeg ikke har så meget forstand på det så det kunne være skønt hvis jeg kunne få lidt hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med tomgangen ???
  • #1   6. mar 2012 Hej Kasper kører motoren perfekt når den er kold???

  • #2   6. mar 2012 den kan gode pludre lidt når den er kold , men når kører og den får gas ingen problemer

  • #3   6. mar 2012 Ok det kunne godt være tændkabler, eller tændspole! Tændspoler kan stige i modtand inden i , når varmen stiger!

  • #4   6. mar 2012 Prøv og se om der er hvide skjolder på fx siden af tændrørskablerne, eller i en samling, og prøv at give dem noget silikonefedt når du samler det igen, måske det kan løse problemet!

  • #5   6. mar 2012 det må jeg lige prøve at tjekker når jeg får den hjem i løbet af ugen . men er bare bange for det kan være de stråle-rør/stråle-spidserne der er defekte. ? og det har jeg hørt skulle koster omkring 5000 kr

    men a hvad jeg lige kan huske så ser kablerne pæne ud ! men det kan måske også være det hjælper med en lang køretur da den har stået stille længe ??


  • #6   6. mar 2012 Ja men burde ham/ hende der har renset kaburatorne, ikke have tjekket de spidser.?
    Ja det kan godt hjælpe med en længere køretur, brændstoffet, er ok ikke, hvis den har stået stille kan der kommer kondens i tanken.Men di kan jo lige skrive hvordan det gik efter en køretur, nåe du når dertil.


  • #7   6. mar 2012 du burde han ha' gjort men det har han ikke .. benzinen er forholdsvis rimelig nyt så tror ikke der er kondens i tanken..

    ja jeg skriver når jeg får den hentet i løbet a ugen !


  • #8   7. mar 2012 Kontroller CO indstillingen...

    I bunden af karburatorerne sidder en lille stilleskrue til at justere benzin/luftblandingen i tomgang/lave omdrejninger.

    En eller flere af dine CO skruer kan også være blevet utætte.
    Der er monteret en lille O-ring på CO skruen.

    En god gammel metode til at finde ud af om CO indstillingen er korrekt, er at kontrollere/læse dine tændrør.
    Hvis tændrørs-elektroden er krid-hvid, er blandingen for mager..
    Er elektroden brun/ sodet er blandingen for fed..

    Du skal helst lande et sted midt imellem..og helst helt ens på alle fire cylindre..

    Grundighed betaler sig...


  • #9   7. mar 2012 Hey Poul N.

    jeg har lige fået den tilbage fra min mekaniker og han har justeret på de små skruer i bunden af karburatorerne siger han og jeg kan mærke en lille forskel men det ikke meget , den står lidt bedre i tomgangen nu ,

    tror jeg prøver at køre et par lange ture da den har stået stille i 1½ år det kan vel også have noget at sige ?

    og så kan jeg lige prøve at tjekke tændrørene og se hvordan de ser ud smiley

    Tak for hjælpen smiley


  • #10   7. mar 2012 Hej. Hvis du har haft den til mekaniker, som har skilt karburatorerne ad og renset dem, har han forhåbentligt også skiftet alle o-ringene i dem. Der er 4 stk pr karburator. Det er en svaghed på disse maskiner at disse o-ringe bliver dårlige (tørre/stive) med tiden og ikke slutter helt tæt længere, med diverse følgevirkninger alt efter hvilke af ringene der er problemer med.
    Så hvis de ikke er skiftet til nye, bør du overveje det.

    Der er en rigtig god artikel her:

    http://tonysleep.co.uk/gsxr400carbs

    Håber du får bugt med problemerne så du kan nyde sæsonen.


  • #12   8. mar 2012 Det lyder nok for simpelt, men jeg havde samme problem, specielt i start / slut sæson - men mit problem var kondens i karburatorene - løsningen var at tappe dem. - der sidder en taphane under hver karburator.

    Jeg havde min ude i weekenden, og den startede og kørte fint, men da først den kom varm hjem, kunne jeg ikke få liv i den efter at have slukket den - løsningen var bare at tappe den go slat benzin af alle karburatore smiley


Kommentér på:
Problemer med tomgangen ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce