vedr. min cbr 1000 f sc24 vedr. min cbr 1000 f sc24
Hej
Jeg håber at jeg kan få lidt svar på nogle spørgsmål jeg har.
Jeg har lige købt min cbr1000 for 14 dage siden, og den har lidt støj fra knastkæden indtil den bliver ordentlig varm, men støjen bliver så ved alligevel når den er varm og jeg skal starte i første gear og sommetider også andet gear.
Og jeg syntes også at den er begyndt at klonke noget mere når jeg skifter gear.
Den er købte ved en forhandler, og mit spørgsmål er så hvor meget kan jeg tillade mig at brokke mig over det, og hvad står jeg selv for ved fejlene. Den sagde godt nok lyden fra knasten da jeg købte den, men forhandleren sagde "at det var en sygdom honda havde, og at jeg ikke skulle spekulere yderligere over det"
Den har gået 66.000 nu og tror aldrig der har været skiftet knastkæde på den.. Jeg var en tur i Kolding i dag, og her syntes jeg det er blevet værre.
Og jeg syntes også at den er begyndt at tikke i ventilerne nu :-S
Klonk lyden fra gearskiftet bliver værre når cyklen har kørt et stykke tid og når den er godt varm.
Jeg mener i forhold til hvad jeg har givet for den, så burde de ting være iorden.
Er der evt. en her i gruppen der bor i nærheden af Tønder som måske har lyst til at tjekke det for mig inden jeg går til forhandleren med det. For vil helst ikke være for pernippen med det og så stå som et fjols bagefter.
Det er min første Honda, så er lidt på herrens mark
Mvh
Thomas
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
Der er vist også noget med en bundkæde/olie pumpen der kan strammes manuelt, den kan også rasle.
Klonk lyden ved gear skifte kan jeg ikke hjælpe med
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 12
Alt efter hvad du har givet, så kan du godt tillade dig, at kommentere på det, dog er det ved den her tid (60.000 - 70.000 km) at det skal skiftes, men prøv, og evt. lav en aftale om at de betaler delene og du timerne, eller noget i den retning.
Jeg har lige fået mit skiftet, og jeg kan love dig for, at du vil få en hel anden cykel ud af det, så det kan kun gå for langsomt med at få det skiftet.
Må jeg spørge hvad du har givet for den, og hvor du har købt den?
Det med klonklyden. Er der olie nok på den? hvad med pakningen omkring gearpedal (den sidder lige inde ved skiftearmen), hvis den lækker olie der, kan den godt klonke lidt, specielt når den er varm.
Derudover har du jo fået en af de mest slidstærke cykler der er bygget, hvis den ellers får det olie, vand osv. den skal ha, så kan du ikke slide den op.
Et olieforbrug mellem ½-1,2L pr/1000km er ikke noget du skal blive forskrækket over. Hondaer skal bruge lidt
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
Jeg har snakket med forhandleren, og det klonk fra gearet kunne evt. være kæde der var løs osv. men han sætter et nyt kit på uden beregning og et baghjul. og så bliver der justeret ventiler og strammet ved kronrøret og styrestammen, da han mener at det kan være det der er årsag til det rysteri nå jeg slipper styre. Men han laver et 100% gennetjek af det hele i næste uge, så håber alt løser sig.
Mange tak for alle jeres svar på mit indlæg.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
Nu har jeg fået maskinen hjem igen:)
Der er blevet skiftet tændrør, karburatorerene er synkroniseret, nye forhjulslejer, nyt kædekit, nyt bagdæk, nyt fordæk.
Og alt uden beregning.....
MEN den har stadig der rysteri når jeg slipper styret ved 100+ km/t???
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
vedr. min cbr 1000 f sc24
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside