1.536 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Laderelæ / ensretter Laderelæ / ensretter
Hej min Blackbird fra 1998 lader ikke nok og mistænker laderelæ / ensretter for at være problemet, hvordan måler jeg den ud for, at sikre mig, at det er den.
På forhånd tak
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Med startet motor i tomgang skal du forvente at spændingen ligger på ~14V over batteriet. I takt med at du gasser op vil spændingen stige en smule, men den må ikke komme over 14,6-14,7V og det vil du nok kunne måle ved ~2500-3000 omdrejninger.
Hvis spændingen stiger højere op ved højere omdrejninger er regulatoren defekt og du vil ret hurtigt brænde batteriet af.
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
Hvordan oplever du problemet?
For sidste år købte jeg nyt batteri - og hvis cyklen havde stået stille en uge eller to, så vqar den flad... Jeg forsøgte flere gange at måle lade spænding med motor igang, og alting var i orden. Prøvede enda at pille batteriet fra og ohme mellem plus og minus og plus og stel for at se om der skulle være et eller andet - og intet kunne jeg finde.
Det batteri jeg havde sat på var fra T-hansen. Sprit nyt.
Så besluttede jeg mig for at det kunne ikke være andet end batteriet. Købte så et til i år fra biltema - et gelé batteri - og siden jeg har monteret det - Ingen problemer, så selv om batterierne har samme spec. Så er der altså forskel på spændings tab ved stilstand.
Held og lykke
apr 2007
Følger: 44 Følgere: 43 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 378
Laderelæ / ensretter
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside