Honda CBR

Honda CBR

Medlemmer: 558
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laderelæ / ensretter
  • #1   2. jul 2009 Ladekredsløbet på de fleste motorcykler er ret simpelt, og som regel kan de kun lave 2 fejl! Enten lader de ikke eller også lader de for meget.
    Med startet motor i tomgang skal du forvente at spændingen ligger på ~14V over batteriet. I takt med at du gasser op vil spændingen stige en smule, men den må ikke komme over 14,6-14,7V og det vil du nok kunne måle ved ~2500-3000 omdrejninger.
    Hvis spændingen stiger højere op ved højere omdrejninger er regulatoren defekt og du vil ret hurtigt brænde batteriet af.

• #2   6. jul 2009 Simon - Nu har en blackbird fra '98 jo ikke CDI... Så vidt jeg husker da.

Hvordan oplever du problemet?
    For sidste år købte jeg nyt batteri - og hvis cyklen havde stået stille en uge eller to, så vqar den flad... Jeg forsøgte flere gange at måle lade spænding med motor igang, og alting var i orden. Prøvede enda at pille batteriet fra og ohme mellem plus og minus og plus og stel for at se om der skulle være et eller andet - og intet kunne jeg finde.
    Det batteri jeg havde sat på var fra T-hansen. Sprit nyt.
    Så besluttede jeg mig for at det kunne ikke være andet end batteriet. Købte så et til i år fra biltema - et gelé batteri - og siden jeg har monteret det - Ingen problemer, så selv om batterierne har samme spec. Så er der altså forskel på spændings tab ved stilstand.

Held og lykke smiley

• #3   6. jul 2009 Jeg har nu ladet batterriet op med mit OptiMate Opus IV og nu ser det ud til at problemet er løst. Jeg har hvertfald kørt 200 - 250 km hvor der ikke har været problemer...

Kommentér på:
Laderelæ / ensretter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce