Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laderelæ / ensretter
  • #1   2. jul 2009 Det er vigtigt at batteriet er tjekket og opfylder kravene for et opladt batteri
    Måles ved at lave en belastningsstrøm og regulererings spændingen.
    Det gøres ved at sætte belastning på batteriet. Og derefter måle hvad spændingen er på batteriet.
    altså på samme tid.
    Det forudsætter at batteriet er målt hvis muligt og er opladet min. 75%
    Spændingen på batteriet skal være imellem 13,7-14,4 V

Laderelæet skal også teste ved at lave en maks Lade strøm da når den skal lave maks. Ladestrøm skal lade relæet sende signal videre til rotoren om at lave mere strøm.

håber min sene natte forklaring giver nogle mening

• #2   2. jul 2009 og din ensretter har ikke noget med det at gøre.

• #3   2. jul 2009 Du/I får lige en hel historie.
    Altså, i søndags da jeg skulle hjem fra Karoline kører vi fra Middelfart til Fredericia jeg skulle lige tanke, da jeg så skulle starte mc igen var der ikke srtøm nok til at kunne trække stateren rund, så jeg skubbede den igang og så var der ingen problem, men efter kort tid måtte jeg blænde ned på nærlys (kører næsten altid med høj lys om dagen) ellers døde instrumenterne helt og så igen lidt senere måtte jeg nøjes med pakeringslyset og til sidst slukke lsyset, og når jeg så blinkede for, at dreje døde instrumenterne i takt med, at blinklyset lysede, da jeg så kom hjem målte jeg på batteriet og der kom kun lige 12v ved 4-5000 omdrejninger og målte jeg på batteriet med slukket motor viser batteriet 11.5v og har snakket med én som mener det er ensretteren da det er en svaghed på Blackbirden.

Håber der nogen der her udfra kan fortælle om jeg er helt galt på den.

• #4   2. jul 2009 Det lyder helt sikkert som et defekt ladekredsløb.
    Det er ikke kun Blackbird der har den svaghed - jeg tror nærmere man kaø sige størstedelen af motorcykler, især fra '90erne, har nogle svage kredsløb.
    Ensretter og resten af ladekredsløbet er samlet i en "boks" og det er den du skal have skiftet. Evt. kan du overveje om man skal kigge efter en "eftermarkeds"model som er lidt kraftigere opbygget end den originale.

Når ladekredsløbet virker skal du kunne måle ~14-14,2V over batteriet i tomgang og så skulle den gerne stige op til ~14,6-14,7V med omdrejningerne. Det er vigtigt at spændingen ikke bliver højere, da man så relativt hurtigt vil brænde batteriet af.

• #5   2. jul 2009 Det lyder som en ny ensretter / laderelæ, typisk ting der går.

• #6   2. jul 2009 "Spændingen på batteriet skal være imellem 13,7-14,4 V"

Et 12 V batteri skal vel bare kunne præstere 12.62 V for at være ok.

• #7   2. jul 2009 Kenneth det er ladespændingen man måler

• #8   2. jul 2009 Jeg var hvis lidt hurtig til at læse her!

• #9   2. jul 2009 Johnny, det lyder meget som ensretteren der er gået. Det er en kæmpe svaghed på VFR og Blackbirds. Har selv lige skiftet min, den udviste samme symptomer som du beskriver her. Efter den er skiftet er der ingen probs, 7...9...13:-)
    Glæd dig over, at det heldigvis er en af de eneste svagheder på Blackbirds og viffere:-)

• #10   2. jul 2009 Nu har jeg målt og målt og kan ikke finde nogen fejl. Første gang jeg målte idag passede intet, men nu ser det ud til at virke igen, men har en kammerat der er mc-mekker så må jeg sgu suse op til ham en weekend, så må han kigge på det.

Men mange tak for jeres hjælp og gode råd.

Kommentér på:
Laderelæ / ensretter

Annonce