771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Billig forsirking Billig forsirking

Ja, spørgsmålet har været oppe før. Hvor får man den billigste ansvarsforsikring? Her ville jeg normalt selv svare GF forsikring, men har læst lidt på deres side, og deres priser når man bruger deres hjemmeside til at regne prisen er hvis man er over 30 år.

Så nu står jeg altså lidt med hovedet i postkassen... Jeg havde regnet med at købe forskring der til 2200 kr, men har jo lige fundet ud af denne "lille" detajle smiley Er der nogle der har forslag til firma'er? Jeg er ikke helt sikker på hvilken cykel jeg skal have, men nok en GSX-R 250'er, eller en Bandit 400. Jeg bliver snart 18.

På forhånd kæmpe tak!

Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig forsirking
  • #1   11. aug 2004 Jeg ringede til GF i Aalborg (bemærk :Aalborg - dem i Viborg havde alle mulige andre krav) - der sagde de ca 2500 kr årligt.. men han spurgte så ikke til alder. Jeg burde nok have haft ham til at sende mig et skriftligt "tilbud" - men håber da det er muligt at få det til den pris...

Anyway - jeg læser lige med i din tråd her, som svarerne tikker ind - skal også selv have forsikring engang (måske om et par måneder - ellers måske til foråret?)

• #2   11. aug 2004 Okay.. Så må jeg lige ringe rundt i morgen, for det er rent ud sagt sur røv hvis jeg finder ud af jeg ikke får MC bare fordi jeg ikke har råd til forsirkingen smiley Nu har jeg jo gået og drømt om det så længe, og sat næsen op efter det.

Tager imod ALT hjælp!

Mads

• #3   11. aug 2004 puha draco... der har du lige reddet min nattesøvn smiley
    hvilken "klub" (som de kalder det (afdeling)) af GF, har du den forsikret?

• #4   11. aug 2004 Går ud fra at du bor på Bornholm så?
    Må håbe det ikke kun er derover de har 'gode priser'...

• #5   11. aug 2004 Okay, det lyder underligt :S Deres regne maskine tager vidst ikke højde for hverken hvor man bor eller hvilket mærke cykel man har. Men inden du går ind for at beregne står der jo følgende:
    ----
    For at tegne en kaskoforsikring skal følgende skal være opfyldt

* Helkunde i GF-FORSIKRING
    * Ejer/bruger skal være fyldt 30 år
    * Motorcykler med dagsværdi over 180.000 kr. forsikres ikke.
    ----

Har du andre forsikringer ved GF?

Mads

• #6   11. aug 2004 Ok. Hmm, jeg må vidst hellere lige ringe til dem i morgen og få dem til at sende noget på skrift.. Men det ser da ud til at jeg kan få min nattesøvn smiley Så slipper jeg for at ligge vågen og være bange for at jeg ikke får mc smiley

Tak for hjælpen!

Hygge

• #7   11. aug 2004 Men der skal man stadig være over 30 år...

Mads

• #8   12. aug 2004 Jeg har også haft min mc i GF (ansvar).
    Gav også 2200 ca.
    Havde da en gsx600f og nu en xvs650, men samme pris.
    Jeg er 26, men gav samme pris da jeg var 24.
    Jeg har dog aldrig afleveret mine plader til vinter, men den måtte ikke køre om vinteren (GF krav).

• #9   12. aug 2004 Tror måske jeg har fundet ud af hvordan det fungere nu smiley Man skal være over 30 år hvis man også skal have kasko! Men tror nu lige at jeg ringer til dem alligvel senere på dagen smiley Og så fortæller jeg selvfølgelig lige hvad jeg finder ud af smiley

Mads

• #10   12. aug 2004 jeg giver 2100kr det er i lærestandens forsikring... tre kroner forsikring koster heller ikke ret meget elle aros forsikring... og det er med pladen hjemme på cyklen hele året man må bare ikke køre i vinter perioden men hvad gør det smiley

• #11   12. aug 2004 Jeg har sendt en online forespørgsel til GF idag, på sådan en MC ting (ca 2400 årligt, ansvar) - samt en ulykkesforsikring... så må vi se hvad jeg får tilbage af tilbud.

• #12   13. aug 2004 Har GF, og er 20 år.
    Hører til den gf afdeling i Randers.
    Giver 1100 ( har en 150 cc maskine), og det er så kun ansvar..

- Jan

• #13   14. aug 2004 Så har jeg (2 dage efter) modtaget svar fra GF - det gik jo stærkt nok må man sige. "Desværre" indeholder det ingen priser, men kun noget brochure materiale, samt sådan en ansøgning der skal udfyldes for at man kan få forsikringen. Desuden skal man udfylde med kørekortnummer og udstedelse, og da jeg ikke har fået mit MC kørekort endnu, må jeg lige lægge "GF projektet" på hylden et par måneder ... øv!

• #14   14. aug 2004 Der skulle gerne stå priser i hæftet, dem kan du fint regne med... også dem på nettet ... så vidt jeg ved
    Og det med kørekort nummert, jeg havde ikke mc kort da jeg fik min forsikret..
    Jeg havde dog bilkørekortet, og det nummer skrev jeg bare der istedet for. Og det brokkede de sig ikke over.
    Man fortsætter jo bare med det nummer, når mc kortet kommer oveni ... (hvis du altså har bil kortet)

- Jan

• #15   14. aug 2004 hov.. du er ikke 18 endnu .. så har du nok ikke bil kort smiley .. sorry smiley

• #16   14. aug 2004 Jan, nu ved jeg ikke om det var til mig eller Mads B, den kommentar med alderen - men jeg er nu godt nok 21 og har haft bil kørekort i 3 år - så prøver jeg bare at skrive det på smiley

• #17   14. aug 2004 Hvis det var til mig så er det rigtigt jeg ikek er 18 endnu, men jeg tror at kommentaren var til dig Klaus smiley

Men jeg er gået i gang med at tage kortet, så til næste forår er jeg den der skal ud og køre mc smiley

Mads

• #18   14. aug 2004 Så er du alligevel lidt længere i processend end jeg er Mads smiley Afventer stadig svar fra diverse langsomme kørelæreren der ikke er så hurtige på e-mails smiley

Er du kommet igang med køretimerne også? Hvornår foregår de hos din kørelærer - før eller efter kl 18?

• #19   14. aug 2004 Jeg er kommet i gang med bil. Var til teori første gang i mandags (fra 18.30-21 - 2 lektioner á 45 min). Men altså kun teori indtil videre. På mandag skal jeg så til teori igen (samme tider), og tirsdag morgen skal jeg i kravlegård.
    Så der går lidt tid før jeg skal begynde på MC. Skal jo være færdig med bil teorien først så man kan spare lidt penge.

Men prøv at ring til dem, det plejer vist at gå hurtigere smiley

Mads

• #20   14. aug 2004 Ja du har helt sikkert ret - telefonopkald er hurtigere... men nu giver jeg dem lige weekenden til at svare smiley Er rart at have det på skrift så jeg kan huske det, når jeg skal finde en kørelærer der passer bedst til mine arbejdstider - er ikke så meget prisen, den er alligevel tæt på det samme overalt (*host* DKU *host*)....

Kommentér på:
Billig forsirking

Annonce