1.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

VS1400 eller M800 VS1400 eller M800

For ca. de samme penge kan jeg købe enten en ældre VS1400 fra midt 90'erne eller en nyere M800 med et år eller to på bagen. Er der nogen der vil komme med et bud på hvad fordele/ulemper kan være ved de to? Jeg hælder egentlig mest til VS1400 pga. design og kræfter, men ville også sætte stor pris på moderne teknik og lavt kilometertal. Er der nogen faldgruber ved en ældre VS1400 eller er den pålidelig nok. Hvis den bare kører derudaf er der jo ingen bekymringer, men måske mærker man tydeligt det er en gammel kværn. Hvad siger i? Nogen med førstehåndserfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VS1400 eller M800
  • #1   27. sep 2008 har ikke rigtig nogle erfaringer med nogle af dem, har selv en vl 1500, men har et godt råd.... ud at prøv dem begge og se hvad du er mest til. alt det andet med slide dæk og km stand, servicer og alt det andet kommer efter når maskinen er fundet. men men men det er rigtig rat med kadang træk ingen svinen, smøren og spænden kæde, det har vs 1400 og det mener jeg nu ikke er på 800

• #4   27. sep 2008 Jan J
    M800 er en marauder og hvis du mener vs 1400 så er den også med cardantræk du mærker de mange dejlige heste på en vs 1400 men prøv dem begge Jacob U jeg syntes selvfølgelig at vs 1400 er klart den bedste og til ombygning hvis man er til det

• #7   27. sep 2008 m800 ser sku fed ud. har set nogle fede modeller.
    har ikke prøvet m800 men har har en intruder 1400.
    og havde egentlig planer om at bygge den meget om og så at markedet var rigtig stort for custom dele osv.
    men fandt drømme maskinen til en god pris.

men alt i alt syntes jeg sku min intruder med bredt styr, fremflytter sæt og enkelt sæde er en rigtig lækker og stor maskine med masser af kræfter, når man giver gas kan man mærke det i cyklen og ikke bare se på nålen at farten stiger ligesom på nogle af de nye maskiner hvor man ikke kan mærke at motoren er tændt.

jacob hvis du skulle være intresseret så er min til salg med fremflytter sæt og bredt styr og lidt ekstra.

men som mikael skriver. så prøv begge maskiner. og se hvad du bedst kan lide.
    prøvet en helt nye harley forleden og kunne ikke lide at køre på den i forhold til min egen intruder.
    der var ingen vibrationer i den. heller ikek når man gav fuld gas.
    så vil jeg sku heller have man kan mærke det når man giver gas

• #8   28. sep 2008 køre honda shadow vt1100. har prøvekørt en m800 sidste år. flot cykel køre godt. synes dog den mangler lidt i kræfter men det er en smagssag. har ikk prøvet 1400éren men synes den har en af de flotteste motore i den klasse.

• #9   28. sep 2008 Mange tak for svarene, og jeg vil følge jeres råd om at prøve dem begge. Det havde jeg også tænkt mig, men en prøvetur afslører ikke altid alt om maskinen, så det er rart med nogle andre input. Under alle omstændigheder ender det nok som altid; jeg finder en maskine jeg forelsker mig i, og så er det ligemeget om der står VS1400 eller M800.

• #10   28. sep 2008 Hej Jacob.
    Jeg kører selv vs 1400, og er utrolig glad for den - det er den 4 gear´s model og den har masser af moment til at have det lidt større spring mellem gear, det er en årgang 87´ det vil sige den snart er 22 år gammel, jeg har lige taget en tur gennem italien på ca. 2500 km. uden et eneste problem - så mekanisk er der ingen tegn på aldredom endnu (har lige rundet 358xx km.) - men hvis du beslutter dig for en en ældre vs 1400 så skal du kikke godt efter chromen, min er begyndt af skalle af på fælge og andre steder (der er stor set små afskallinger over hele cyklen) jeg ved så ikke om detter er pga. af alder, eller om det er et generelt problem for vs 1400 af nogle bestemte årgange. Det er vist også det eneste negative jeg kan sige om den cykel,- jo vs 1400 har også lidt sjove køreegenskaber, den kommer lidt pludselig ind i svingene, men det er ikke noget problem når du først har kørt nogle km. på maskinen - sidste år fik jeg renoveret kardan - dog kun med pakdåser og ligende - iflg. min mekaniker mente han det var første gang den var blevet åbnet, i samme omgang fik jeg nye bøsninger i bagsvingeren (hvilket hjalp utroligt meget på kører egenskaberne, jeg kan nu lægge den så langt ned i sving at mine fodhvilere går i asfalten) alt i alt var det er repation til 6500 kr. så kontra kæde, med olie og tandhjul syntes jeg ikke det var dyrt cyklens alder taget i betragtning.
    Men valget er helt dit eget,- og jeg ønsker dig altmulig held og lykke i jagten på din nye cykel.
    Mvh. Henrik.

Kommentér på:
VS1400 eller M800

Annonce