1.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Billig begyndercykel - gensalg? Billig begyndercykel - gensalg?

Hey folkens

Da jeg får kortet som 20-årig her til september, skal jeg have fundet mig en begyndercykel til resten af sæsonen. Det skal bare være en bette billig én, hvor et af mine eneste krav er at den skal være til at sælge igen, uden at tabe for meget.
Jeg bliver 21 til marts næste år, og vil derfor have fingrene i en større mc der.

Nogen idéer til en lille sjov cykel som er rimelig at komme af med igen?

Håber I kan hjælpe,
Mvh Mikker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig begyndercykel - gensalg?
  • #1   27. jun 2008 Køb den store nu og få den droslet. Det koster ca. 2.000,- hvilket er en del mindre end hvad du mister på at sælge en anden MC.

• #2   27. jun 2008 Problemet er, at jeg også skal have sparet lidt penge sammen i løbet af vinteren smiley Men ja, helt klart en mulighed hvis det rigtige tilbud viser sig!

• #3   27. jun 2008 Husk at du skal op til en ny køreprøve når du bliver 21 for at få det store kort. Ellers skal du vente 2 år før det bliver stort.

• #4   27. jun 2008 Yes, det er med i beregningerne!

Ingen forslag til små billige cykler?

• #5   27. jun 2008 Hvor billig??

• #6   27. jun 2008 Under 10k. Også bare hvis folk har gode erfaringer med nogle cykler.

• #7   27. jun 2008 Super! smiley
    En som min, suzuki gs 500 e. Kan fåes for omkring 25-30 bobs.
    Ellers søg i forum. Der er masser af gode indlæg om dette emne.

• #8   27. jun 2008 Under 10k???? Køb en kinøjser og smid den væk bagefter!

• #9   27. jun 2008 Tror bare jeg søger videre i forum så smiley Som skrevet skulle der helst være noget gensalgsværdi i den..

• #10   27. jun 2008 Jep, sådan en Suzuki GS 500 E er bestemt også en mulighed. Hvor hurtige er de fra 0 til 100 ?

• #11   27. jun 2008 Jeg tror du er ude i noget forholdsvis gammelt som gsx250es eller noget cb250 hvis den skal være i 10k klassen og du så gerne vil ha måske 5k for den året efter.

BC

• #12   27. jun 2008 Præcis Brian. Tjekker lige dba.dk for de cykler du har nævnt. Tak.

Andre forslag?

• #13   27. jun 2008 Tror ikke du kan regne med at du ikke taber penge på den, lige meget hvilken MC du køber.

• #14   27. jun 2008 Regner heller ikke med ikke at tabe nogle penge. Ville bare gerne minimere tabet så der er flere penge til en større cykel senere hen.

Der er jo forskel på cykler, fx er det svært at sælge en kinøjser igen, hvor det måske er nemmere at sælge en Honda 250'er eksempelvis.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget om folks erfaringer med små cykler, eftersom jeg også gerne vil erhverve mig en der ikke skal repareres hele tiden.

• #15   27. jun 2008 har selv haft en gsx250es fra 84 og den var sgu godt nok super driftsikker. Det er seføli ingen ræser, men den kan da godt klare at køre på motorvej også. Jeg mener min kunne lige knap 140 og det er fint nok for en maskine med 27hk. Det er så netop også en du kan trille rundt på og lige lære mc rigtigt at kende og sælge uden det store tab, eller bare beholde den som nummer 2 hehe.. de koster nada i forsikring.

BC

• #16   27. jun 2008 snup da en knoldhopper eller noget i den stil.. som du kan bruge til vinter også... hvis du alligevel skal have den langt størstedelen af tiden i vintermånederne

• #17   27. jun 2008 Du kan købe min til december.. regner med at sætte den til salg der.. Den er rigtig fin smiley

• #18   27. jun 2008 Køb en Hoajin 125. Den koster 6.000,- fra ny af, og så kender du dit maksimale værditab.

• #19   27. jun 2008 Jamen alt er til overvejelse, også knoldhoppere smiley Dog ikke kinøjsere. No offense, men jeg kan bare ikke klare dem!

Altmann! Det bliver lidt for sent, da jeg jo også skal nå at have lidt ud af denne sæson smiley

Jeg sidder og overvejer en Suzuki GS 500 E lige nu, den er godt nok lidt dyrere, men det ser ud som om den også har en okay gensalgsværdi, samtidig med at den har lidt flere kræfter. Så kan jeg bruge den ind i sæsonen '09 og få sparet nogle flere penge sammen til en større mc smiley

Tak for alle svarene alle!

• #20   27. jun 2008 Har Honda et alternativ til Suzuki gs 500 e ??

• #21   27. jun 2008 Honda CB400N

• #22   27. jun 2008 jeg har en cb250 til salg billigt

• #23   27. jun 2008 Har en cbr 125 til salg.. 15k, og den har en motor der kommer til at holde meget lang tid. Så det er nok ikke ret meget du kommer til at tabe. Desuden sparer du omkring 1000 kroner om året på forsikring (den koster 1256 om året for en nybegynder der er 18 år gammel).. En rigtig fin begyndercykel, som også kører langt på literen (fik nærmest et chok første gang jeg tankede min 400, da jeg var vant til den anden)

• #24   27. jun 2008 min gs500 skal sælges...

hvis det har interesse så skriv mig en besked så får du flere oplyninger og billeder?!?

Marie

• #25   27. jun 2008 Lyder som en tæt på umulig mission du er på vej ud i.
    Du vil have en cykel til under 10 K,
    Det må ikke være en kineser
    Og du vil gå derfra med flest mulige penge når du skal sælge den igen.

Hvis du endelig finder en cykel til under 10 k, så tror jeg næppe den er i bedre stand end en næsten ny kineser, og den bliver med garanti virkelig svært at sælge til en pris der i dine øjne er ordentlig.

I mine øjne er der kun 2 valg.
    1. snak lidt pænere til banken og lån nogle penge til en større og bedre cykel.
    2. udskyd dine planer indtil du har råd til en større.

• #26   27. jun 2008 Jeg har en RD350R fra 1994 der nok godt kan købes for 18.000.
    Sig til hvis det har interesse.

Mvh Mathias

• #27   27. jun 2008 @Mikker: Helt okay hehe, så ikke lige du havde skrevet september smiley

• #28   27. jun 2008 Jeg tilslutter mig C-4. Det du finder til under 10 kr er næsten 100 % sikkert i reperationsalderen, så regn med at skulle lægge en del for reservedele. Hvis du ikke kan skrue selv og skal ha et værksted til det, så blir det først rigtig dyrt.
    Bid i det sure æble. Hos sunpit.dk kan du få en 250 cc til 8300 kr.

• #29   27. jun 2008 Tak for alle svarene smiley

Ja, jeg er også ved at finde ud af at det nok bliver lidt svært at få til at hænge sammen, så må jo nok gå lidt op i prisleje. Jeg skal i hvert fald ikke have noget med de kinøjsere at gøre. Selvom det måske er okay cykler tiltaler de mig overhovedet ikke..

Mht til jer der gerne vil sælge så tror jeg at mine øjne er faldet lidt på en gs 500 e og der er jo hundredevis at vælge imellem på eksempelvis dba.

Marie E - Har sendt dig en besked.

Tak igen for svarene, mvh Mikker

Kommentér på:
Billig begyndercykel - gensalg?

Annonce