695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Et ? til andre mc-kørere Et ? til andre mc-kørere

I går kørte jeg, som altid, hjem i køen mellem København og Roskilde. Farten er 10-20 km/t, i 1. gear, med lidt filen på koblingen og lidt slinger i valsen som jo er svært at undgå når man kører så langsomt. Jeg holder min plads i køen, da det med at køre op mellem rækkerne (desværre) ikke er en del af den danske trafikmentalitet som den er i sydlige lande. Folk skifter jo bane så snart den ene række er en anelse hurtigere. Pludseligt har jeg en anden mc oppe på siden af mig og jeg er ved at dratte af mc'en i bar chok over at der ligger en anden dér. Mc'en fortsætter op igennem rækkerne og jeg kan se hvordan bilister længere fremme rykker i rattet og klodser bremserne fordi de ikke regner med at der kommer en mc mellem vognbanerne.

Flere og flere mc'er gør det, men det gør det (så vidt jeg ved) ikke mere lovligt. Det er heller ikke særlig hensynsfuldt over for andre trafikanter. Vi betegner ofte os selv som bedre trafikanter end bilisterne, men er det her ikke forkert ???

Hvad siger i andre mc-kørere derude til det?

Dette er mit 1. indlæg og det blev lidt langt - Sorry!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et ? til andre mc-kørere
  • #1   5. jun 2008 hver gang han skifter bane over haler han inden om.. et klip pr gang... så jeg holder mig i køen...

• #2   5. jun 2008 Ja, jeg må indrømme, at jeg holder mig også i den kø, jeg nu engang har valgt.. Har det ikke fint med at drible igennem rækkerne. Som før nævnt, er alle ude på at skade mig :-).. jeg mener bare, man kan ikke være sikker på, at sine medtrafikanter har set én.
    Men jeg skal dertil sige, at når jeg nu sidder i min lille røde Renault, og jeg kan se en mc-ist komme mellem rækkerne... ja, så gør jeg sgu plads til ham M/K. Er jeg så medskyldig, dér.. hihi...

• #3   5. jun 2008 Jeg har før gjort det på E45.
    Der er GOD plads til det, så man kan gøre det uden at genere nogen.

• #4   5. jun 2008 Jeg kører af princip altid op igennem køen hvis der ellers er mulighed for det..
    Min mening er at det for trafikken til at glide og der er jo plads..
    Så lange man er forsigtig og kommer ind i køen igen når den begynder at køre...

• #5   5. jun 2008 Jeg gør det selv, Når køen holder stille, så triller jeg med en 20-30km/t mellem rækkerne. Jeg oplever det altså ikke helt så dramatisk som du gør med rykken i rettet og klodsede bremser.
    Hvis billisterne kører mere end et par km/t så falder jeg ind i rækken igen.

Det var ikke en blå SV vel? smiley

• #6   5. jun 2008 Hej Mark

Vandene er delte i det spørgsmål. Jeg ville ønske at den da danske trafikmentalitet var ligesom i andre europæiske lande, men ak nej, "for små sko" danmark er ikke med på at andre kommer før frem. Som Michael skriver er polisen heller ikke så glade for det og klip klip klip og så er du færdig.
    Jeg holder personligt troeligt i køen og venter til jeg er over grænsen...

Mvh Rune

• #7   5. jun 2008 Jeg er helt på din side Mark, det er helt hul i hovde at ligge at køre sådan! og som du selv siger "Vi betegner ofte os selv som bedre trafikanter end bilisterne"
    Fed måde at vise det på;-)

Daniel

• #8   5. jun 2008 Som nævnt er det både ulovligt og usikkert da bilisterne ikke kan regnes med at have set en.

Når jeg selv er bilist og sidder i kø, ser jeg heller ikke mc'erne før de har overhalet mig.

Hvis bilerne holder helt stille, har jeg dog gjort det et par gange.
    Men prøver dog mest at undgå køer når jeg kører mc smiley

• #9   5. jun 2008 Jeg er nu ikke enig i dit synspumkt om at, det ikke er hensynsfuldt overfor andre trafikanter.
    Tværtimod vil jeg mene at det er lige efter den danske model at, have ondt i røven over at andre kan komme hurtigere frem end een selv. Vel at mæke uden at det betyder at det sinker andre.

Og selvfølgelig er det ulovligt. Det skal det være her i DK. Når det tilsyneladende skal være en folkeret at alle motorisk hæmmede skal kunne erhverve et kørekort. Samtidig er man jo også mere eller mindre ligeglade med folks koncentrationsevne og opmærksomhed i trafiken.

• #10   5. jun 2008 mark >> Jeg kører selv i bil på køge-bugt motorvejen hver eneste morgen, og holder i kø i mindst 1½ time, og så 1½ timer hjem igen.

Jeg ser RIGTIG mange mc som kører mellem rækkerne, og jeg giver ALTID plads, når jeg ser en mc i sidespejlet. Jeg kører selv mellem rækkerne når jeg selv er på mc..dog er jeg engang blevet hevet ind af en æggeskal...så jeg kører stille og roligt, og prøver at spotte evt. æggeskaller længere fremme smiley

Jeg kan ikke se hvorfor min frustration over køen, skal gå ud over dem på mc. Hvis nogen køber en helikopter, og flyver hen over køen...så sidder jeg jo heller ikke og bander over det vel ;O)

Det med at det er farligt osv.... det er noget pis. Billisterne er LANGT mere farlige, med deres skiften vognbane uden at blinke hele tiden, samt at køre 5 cm fra hinanden, for at spærre for disse vognbaneskift.

Jeg bruger miondst 3 timer om dagen på køge-bugt, og jeg ser hver eneste dag folk lave dumheder, som er hamrende farlige, og tit ender galt, som giver os andre forsinkelser pga. deres uheld...... men jeg må dog sige, at jeg har ALDIRG set en mc være indblandet i ovenstående..

MIn konklussion på ovenstående er vel, at det fokus der er på mc'isterne...er fra folk, der ikke har andet fornuftigt at tænke på. De sidder frustreret i en kø... og ja, så er det jo nemt at lade sine frustrationer gå ud over en tilfældig mc der triller stille og roligt forbi....vor herre bevares ;O(

God vind til jer alle.... ;O)

• #11   5. jun 2008 Allan S. H >> Nej, der må ikke køre en bil + mc i samme spor, selvom der er masser af plads.

Ellers er jeg ret enig i dit indlæg.....

Dog kan jeg ikke se hvor jeg er "hellig" henne i mit indlæg.... jeg gør det jo selv ;O)

• #12   5. jun 2008 Mark S: På hvilken MC??
    Skræmmende så få personer i trafikken der husker at orientere sig i sine spejle. Har tit som billist set MC'er kører gennem kø'en, men er aldrig blevet overrasket over en.

• #13   5. jun 2008 Hej. Bor i Vestjylland, så det er ikke så tit jeg har brug for det. Men var i Holland for at arbejde, og der er som bekndt mange motorveje.og mange mcer.Der er det hel gængs at køre op langs køen, og bilisterne giver også fin plads.Syntes det funker helt fin .Mvh Gert

• #14   5. jun 2008 har også altid holdt mig i køen HVIS den bevægede sig.

Hvis den holder helt stille kan jeg godt snige den meget stille og roligt op igennem, men også KUN hvis den holder HELT stille.

• #15   5. jun 2008 uhhh det tør jeg sku ikke, det har jeg mit kørekort for kært til.

det kan være fristende, kørte i kø under limfjordstunnelen igår, der kom og så en anden mc kørte op igennem rækkerne.

jeg synes det er fair nok man kører jo ikke helt vildt stærkt, men når loven siger anderledes må vi jo rette os efter det.

• #16   5. jun 2008 Har boet og kørt MC både i Belgien og Frankrig og der er mentaliteten ganske rigtigt en anden. I Belgien gjorde jeg det i stor stil når jeg lå i kø syd for Bruxelles. LIGE INDTIL jeg blev ramt af en franskmand der skriftede bane. Fik en lettere forstuvning der bare gjorde nas, men jeg væltede ikke engang. Der skal mere til at hive en Honda CB 550 Four ned. Efter det gik der en rum tid, før jeg indlod mig på den sport igen og med væsentligt lavere fart.
    Jeg ville nok gøre det her hjemme igen, hvis jeg havnede i en tæt kø i flere km. og med flere klip på kortet end jeg har pt, men det gælder om at holde øje, hele tiden. Heldigvis er danske billister generelt gode til at blinke af

• #17   5. jun 2008 Allan, du må ikke føre en MC og bil i samme spor ved siden af hinanden, men du må godt overhale i samme spor hvis der er plads og ikke skiltet med overhaling forbudt.

• #18   5. jun 2008 Hvorfor overhovedet køre på motorvej, det mega kedeligt, næh så hellere tage de gamle hovedveje de også kun nogle få km længere plus ingen biler næsten

• #19   5. jun 2008 Jeg gør det kun hvis køen holder helt stille! Så snart bilerne sætter i gang er det ind på plads igen, det andet synes jeg er for farligt da nogle billister kan finde på at skifte bane uden at gi' tegn. Og jeg bryder mig ikke om at køre så tæt på et andet kørende køretøj (var der nogle der fik noget fornuftigt ud af den sætning?)

• #20   5. jun 2008 Hvis køen holder helt stille så ser jeg ikke noget forkert i at jeg lige smutter ned mellem bilerne. Jeg er selvfølelig meget opmærksom på at bilerne ser mig så der ikke bliver ballede på det punkt.
    Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal holde og svede i sådan en kø hvis der alligevel er plads til mig smiley
    Jeg har dog set en billist eller to blive sur over at jeg har gjordt det, men det har været fordi jeg kom hurtiger frem end de har gjort i deres biler. Altså en typisk dansker der ikke kan tåle at bliver overhalet smiley

• #21   5. jun 2008 Gider ikke holde i kø

• #23   5. jun 2008 Christian, jeg vil da gerne have en rute der leder mig af landeveje uden om køgebugt om morgenen, hvor der ikke er biler. Tror det er noget optimistisk.

• #24   5. jun 2008 Jeg hygger også på Køgebugt hver dag..

Og giver selvfølgelig til enhver tid plads til "drengene" på deres mc..
    Så er der da' om ikke andet lidt at kigge på.. =8o)

/Rass

• #25   5. jun 2008 Til Jesper P: Hvad mener du med "på hvilken mc"?

Til Christian J: Jeg er helt enig, motorveje er dødsyge :-). Jeg har bare endnu ikke fundet en vej hjem der ikke er proppet til.

Til BL: Nej, det var en gul mc med en stor baglygte smiley

• #26   5. jun 2008 jeg kører nu os mellem bilerne så snart jeg kan se mit snit til det... selv når jeg holder for rødt... og jrg giver self os plads til andre mc, når jeg selv er i bil.... lad dog dem som kan komme frem, komme det...

• #27   5. jun 2008 Jeg kørte selv samme strækning to gange igår i myldretiden, men der var ingen biler der klodsede bremser da jeg sneg mig frem :o)

Jeg gør det kun når der er god plads, og når trafikken står (næsten) stille, og aldrig ved ind og udfletninger.

Kommentér på:
Et ? til andre mc-kørere

Annonce