{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear skift
  • #1   25. maj 2008 Du kan sagtens skifte gear uden kobling bare du bruger den rigtige teknik...

men det tager da ingen tid at skifte gear med koblingen, synes jeg

• #2   25. maj 2008 Det er lidt forskelligt. I de første gear bruger jeg altid kobling. Det sammen når jeg skifter ned. Men 2-3, 3-4 samt 4-5 fårgår det som regel uden brug af kobling, eller kun ganske let påvirkning af koblingen. Det er bare noget man skal vænne sig til. Gør det du fortrækker.

• #3   25. maj 2008 Nej du kan nemt skifte til et højere gear uden at bruge koblingen. Også uden cyklen tager skade hvis man gør det rigtigt. Du løfterføden let så du kan mærke du har lidt pres på gearpedalen og lukker så hurtigt for gassen og gasser med det samme op igen. Det kræver lidt øvelse, men når man kan det mærker du faktisk overhovedet ikke du skifter gear. Det kan især være rart hvis du har nogen bagpå da skiftet kommer til at foregå helt uden ryk.

• #4   25. maj 2008 (link fjernet)

• #5   25. maj 2008 jaa må jo ud at øve mig lidt... er også rookie og har ikke så mange timer bag mig.. skulle bare høre om den tog skade af det hvis man ikke brugte koblingen !

• #6   25. maj 2008 Du kan sagtens undlade at bruge koblingen. Du accellererer, f.eks. i 3. gear, du presser gearskiftet op (uden at skifte gear, du lægger blot et let pres på pedalen), gasser ned, og cyklen hopper selv i 4. gear. Hvis ikke den selv hopper op i 4. gear øger du blot presset. Det er lettest i de høje gear, så øv dig f.eks. fra 3.-4. gear og opad, så undgår du at smadre gearkassen ;o).

I øvrigt tager det vel ikke så lang tid at bruge koblingen, at man bliver kørt helt agterud ;o).

JLL

• #7   25. maj 2008 tak for rådet smiley skal jo bare ud og øve mig lidt så smiley

• #9   25. maj 2008 Kobling er for bøsser... Rigtig mænd bruger Quck shift !!..

• #10   25. maj 2008 Jeg bruger kobling ved start i 1. og som regl fra 1-2 ellers stort set ikke. Selv ved lave omdrejninger når jeg skal fra 6-5 og 5-4 kan jeg også godt finde på at skifte uden kobling. Ned gennem gearene er det dog vigtigt at passe på, for det er hårdt ved materiellet, hvis det "klonker" for meget.

Jakob

• #11   25. maj 2008 Det kommer jo nok lige an på ,hva cykel man køre på .Jeg ville nu nok ikke ,skifte gear uden at koble ud. Og bøsse er jeg sku ikke .HeHe

• #12   25. maj 2008 Niels R: Jo jo - men det hele handler jo om, at få tænderne til at passe sammen, og det kan også lade sig gøre på en Harley. LIgesom det også kan lade sig gøre i en bil!!!

• #13   25. maj 2008 Meget sjovt at det med at kobling er for bøsser kommer fra en Honda-ejer, hehe...

• #14   25. maj 2008 Jeg bruger osse altid kobling ved start i 1.gear!!

- men jeg bruger det nu osse i alle de andre gear. Ellers havde jeg da købt en scooter med vario-gear, eller hva'??

Kommentér på:
Gear skift

Annonce