{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Køb af Hjelm. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Købte en Hjelm for et par år siden. En Shark. Mener den hedder S800.
En ganske okay hjelm. Men når jeg har haft den på 45 min. - 1 time. Så begynder den at klemme helt afsindigt i panden, og det bliver selvfølgelig værer jo længere du har den på.
Har nu overvejet at købe en ny hjelm. For det andet er da ikke til at have med at gøre.
Men hvordan pokke kan man være sikker på at den "nye" hjelm ikke har samme problem? For når jeg lige tager helmen på er der jo ingen problem, og den sidder perfect. Det samme gjorde den da jeg prøvede den i butikken. Men man kan jo ikke rende rundt inde i butikken i 1-2 timer med hjelmen på for at se om denne hjelm også klemmer efter et stykke tid.
Hvad er jeres erfaring med dette? Nogle ting i er ekstra opmærksomme på når i køber hjelm, selv om det føles som om den passer når i prøver den?
Eller er der evt. noget man kan gøre ved den "gammle" hjelm for at fjerne denne klemning (Har prøvet trykke på indersiden af hjelmen der hvor den klemmer, for at se om jeg kan skabe lidt mere plads, men uden held)

Skal lige nævnes at jeg tidligere har haft hjelme der ikke var problemer med.

/ Tommy

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Hjelm.
  • #1   15. maj 2008 Du kan jo bestille den i en netbutik, så har du 14 dages returret, og kan sidde hjemme i stuen i 2 timer med hjelm på og se motorsport smiley

• #2   15. maj 2008 måske shark hjelm ikke er dit mrke, kan ikke selv holde ud at have sådan en på, ud og prøve forskelligt

• #3   15. maj 2008 Schubert S1 !!!

• #4   15. maj 2008 Min erfaring siger mig at Shark og Bandit er til "runde hoveder" hvor imod Arai, AGV er mere over i det ovale.

Havde samme problem med min Bandit - meget behagelig men efter 30 min. av for satan den klemte mystisk i panden --- efter en time troede man at hovedet skulle falde af.

Så væk med den - køb evt. en hjelm af en mærke du tidligere har været glad for.

Jeg har nu en AGV TITECH - langt den bedste hjelm jeg har haft i rækken - og rækken tæller også en Arai RX7'er som jo er toppen. Ja RX'eren står på hylden endnu og minder mig om dengang Doohan var gud

• #5   15. maj 2008 Har nøjagtig det samme problem... Endda også en Shark - jeg ved ikke hvad den hedder, men den er rasende flot, synes jeg smiley Går fint i 1 times tid, men derefter gør det virkelig ondt i skallen... Overvejer kraftig en ny hjelm, men jeg vil være træt af at få det samme problem igen... Måske er min hovedfacon bare mærkelig eller måske er jeg ved at udvikle horn eller sådan noget!

Kan man evt. skære en smule af "inderbeklædningen" uden at "skade" hjelmen?

• #6   15. maj 2008 Chris H - Jeg regner med at du tror at jeg mente at han skulle købe den i en netbutik i udlandet, det var ikke tilfældet, der findes også en del nethandelsstedet i DK. det var udelukkende så han kunne sidde derhjemme og prøve hjelmen og ikke skulle stå i 2 timer i en butik et eller andet sted, det kan godt være de 70 kroner værd det koster at sende en hjelm der ikke passer tilbage med post dk.

• #7   15. maj 2008 Chrish er 117 % ikke ening med dig ! Pasformen på den Arai jeg har stående og først en AGV X Vent og herefter Titec'en er stort set identisk ........ Det er ikke mere end 2 minutter siden jeg lige testede for være sikker

Kommentér på:
Køb af Hjelm.

Annonce