1.045 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Selv fremstillet gaffelbro Selv fremstillet gaffelbro
Er der nogen som kan fortæller mig om det er muligt at få et custom lavet gaflebro godkendt til et ombygning? Det er et komplet bro til et konvertering til USD gafler. Jeg gætter på at et firma som Autoconsult kan hjælp men vil gerne hører fra andre som bygger MC'er
Matt
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
Så adgang til en CNC fræser er en fordel.
Autoconsult laver kun papirarbejdet.
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 38 Emner: 9 Svar: 12
maj 2008
Jeg går ude fra at de skal være godkendte af nogen før jeg kan forbi synshallen.
Jeg har fået flere svare fra "Selvfølgeligt kan man det" til "Glem det, det er ikke muligt brug hjemmelavet dele overhoved til konstruktiv ændringer"...............
Matt
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg er så ret sikker på de har prisskilte der starter fra ca 50.000 Kr
Det bedste er nok at finde en gaffelbro der har en godkendelse, og evn modificerer den.
Stadig ikke lovlig, men nok den eneste måde at gøre det.
maj 2008
Stadig ikke lovlig, men nok den eneste måde at gøre det."
Hvis jeg vil gøre det ulovligt så er ingen grund til at brug et godkendt, men modificeret, gaffelbro. Jeg kun lige så godt selv laver den som jeg vil har den.
Jeg har skrevet til Autoconsult og få nok et svar i løbet af ugen mht til pris. Nu har jeg hørt alt fra cirka 4,500kr for at få papir på et one-off gaffelbro til 50,000. Jeg regner med at bliver lidt kloger om par dage...
dec 2007
Så dækker den godkendelse over ret meget, eks kan den dække flere modeller af en gaffel bro. Som passer på flere cykler, men ikke nødvendigvis er ens.
Mit forslag omkring en godkendt gaffel bro, er kun for at få de nødvendige pappierer.
Hvis Autoconsult har nogle smuthuller, omkring one-off, så er det bare at gå efter det.
De ved helt sikker mere omkring reglerne end jeg gør. Men tvivler på de kan godkende noget, der ikke har være igemmen et godkendt test institut.
Og selv om de kommer op med de nødvendige papire, så er der ingen garanti for dit forsikrings selvskab acceptere det.
Hvis du kan finde en tilsvarende ombygning i Tyskland med en TUV på. Så vil det være meget lette at få igemmen.
maj 2008
Autoconsult er et godkendt test institut bare for den sags skyld.
dec 2007
Men det gør unægtelig tingene meget letter.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Selv fremstillet gaffelbro