{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.084 visninger | Oprettet:

Beklædning {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykel galleri!

Jeg er ny inden for alt det her, og skal snart ud og køre for første gang. - Så jeg skal ud og finde mig noget udstyr. Mit budget er ikke kæmpe, og jeg går egentlig bare efter noget billigt som beskytter mig optimalt.
Har en godkendt mc-hjelm fra Thansen, men eftersom det er Thansen ved jeg ikke om jeg skal ofre lidt flere penge på en ordentlig hjelm.
Har i nogle gode råd, og hvor kan det købes?

Hilsen Steven.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beklædning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.690
    #1   26. mar 2008 Så var det en ide at starte med at fortælle hvor meget du har at spendere på beklædning...

  • #2   26. mar 2008 Billigt som beskytter optimalt. Det hænger ikke rigtig sammen. Man får som regel hvad man betaler for. Køb nogle anerkendte mærker. Tror tommelfingerreglen er cirka 10.000kr til udstyr, og så har man ALT.

    Evt kig i Tyskland, eller find en lokal forhandler hvor du kan prøve det hele, og sikkert få en god pris hvis du køber det hele samlet.


  • #3   26. mar 2008 www.mc-online.dk

    der finder du noget top tøj til prisen

    synes måske du skulle tage og bruge 2000-3000 på en rigtig go hjelm, det er altså uundværligt, den anden kan du jo låne ud hvis du skal have en bagpå


  • #4   26. mar 2008 Hej

    Jeg syntes 10 kilo er lige i overkanten, men selv klart, kan man hurtigt bge 10 kilo hvis man har dem...

    jeg vil påstå at du kan få det for omkring 5000kr

    Vigtigest er det, at det er godkendt, og rart at have på, så du ikke glemmer det!!!

    Hilsen Henrik

    Hilsen Henrik


  • #5   26. mar 2008 henrik, de 5 de er altså HURTIGT væk

    skal man have et sæt goretex som er bare lidt vandtæt, så koster det 3-4000

    så er der 1-2000 til hjelm handsker rygskjold støvler, så så er de også HURTIGT væk da

    jeg synes nærmere 7-8000 rammer bedre i billigklassen


  • #7   26. mar 2008 det er vel i sidste ende også et spørgsmål om hvilket vejr man kører i? goretex mig her goretex mig der he he he ... i gamle dage...

    jeg har eks. købt en jakke i køge til 1400kr en spyke, syntes sku den har været ok de første kolde våde dage...

    hilsen henrik


  • #8   26. mar 2008 10.000 er altså ikke meget, prøv at kigge på det
    Hjelm = 2500
    Jakke = 2000
    Buks = 2000
    Støvler = 500
    Handsker = 500
    Rygskjold = 500

    Det giver 8000kr og er faktisk ret lavt sat. Faktisk har alt mit kostet mere... damn jeg har brugt meget nu jeg regner på det hehe


  • #9   26. mar 2008 Lasse>
    Hvorfor er det ok med en billig rygbeskytter, og ikke en hjelm til 500kr?

    Hilsn henrik


  • #11   26. mar 2008 Tusind tak for alle jeres indlæg!
    Som Sajmon eftersøgte ovenfor - er mit budget ca. 3-4 kg.


  • #12   26. mar 2008 Det skriver jeg heller ikke det er. Jeg skrev bare nogle hurtige priser for at vise hvor hurtigt det løber op.

    Mit daglige "outfit" har kostet knap 14.000kr, og det er for læderjakke+buks, hjelm, handsker, støvler og rygskjold.


  • #13   26. mar 2008 uanset pris, så pas på derude, vi er selv vores bedste udstyr...og dyreste....

    God aften


  • #14   26. mar 2008 louis.de er et godt sted at starte. En weekend tur i Kiel kan udemærket betale sig, hvis ikke du vil bestille noget du ik har prøvet. Tjek osse Lidl i denne uge. De har MC tema, men deres jakker og bukser til samme pris, som hos Thansen. Et andet sted er hos biltema, hvis det skal være discount.

  • #15   26. mar 2008 Du bliver nok hurtigt "farvet" af at læse indlæg om sikkerhed herinde. Som andre skriver så køb det udstyr du kommer til at bruge HVER gang. Det er farligt at køre mc - det bedste sikkerhedsudstyr eller ej.
    Havde jeg boet i et sydligere land havde jeg udelukkende haft en hjelm.


  • #16   26. mar 2008 Jeg har brugt følgende på sikkerhedsudstyr, noget er kvali noget er slet ikke, men jeg føler mig sikker.

    Dainese tekstil jakke, med nyrre og rygbeskytter: ca. 2000 kr
    Dainese tekstil bukser: ca. 1500
    Sommerhandsker med beskyttelse: 250 kr.
    Hjelm fra Thansen: 600 kr. (Skal dog have anskaffet en ny hjelm!)
    MC støvler fra Lidl, som de har på tilbud i denne uge: 250 kr. (Er faktisk okay kvali til prisen).

    Så omkring 5000 kr på rimelig godt udstyr...



  • #17   26. mar 2008 Forresten handsker, bukser og jakke er købt i tyskland..

  • #18   26. mar 2008 Lige de snørestøvler fra Lidl, ville jeg nok ik sætte min fødder i.
    I en anden tråd var der en der havde væltet med dem på og snørrene blev revet over på den ene støvle, over hans fod. Han havde stadig vrøvl med sin ene fus.
    Hvis Netto senere får MC tema, er deres støvler rigtigt gode, har mine på 2. år nu.


  • #19   28. mar 2008 Mikkel H. [Skive] : Lyder fedt smiley har du mere info, links, priser, billeder osv af dit udstyr? smiley

    Er lige startet, så jeg og min makker er meget interesseret! Evt. link til en god billig jakke med nyrebælte og rygskjold indbygget, anyone?

    Kør sikkert derude folkens! 8)


  • #20   28. mar 2008 Jakke: 799,-
    Bukser: 899,-
    Støvler: 899,-
    Handske: 199,-
    Rygskjold: 399,-
    Total: 3.195

    Det er fra T-Hansen og er udemærket kvalitet. Men det efterlader ikke meget tilbage til en ordentlig hjelm, når dit budget kun er 3-4.000,-
    Er budgettet derimod på 5.000,- er der også til en god hjelm.


  • #21   28. mar 2008 Jakke: 699,-hos Thansen eller Lidl
    Bukser: 499,- sammesteds
    Støvler: 899,-
    Handske: 199,-
    Rygskjold: 200 kr hos Lidl.
    Total: 2.496
    Hvis total er 4000 så kommer du langt for restbeløbet for hjelm hos Louis. Dernede skulle du osse kunne finde gode støvler (Stiefel) til under 899.
    Hvis du handler hos Louis så opret et bonuskort med det samme, så er der rabat næste gang du handler og sørg for at få så meget i "kurven" som muligt, eks kædepray og Olie af mærket Procycle (det billigste) Få evt osse vennerne med i bestillingen. De har osse ikke MC relaterede ting, så som billige hættetrøjer og Tshirts, lige det de unge de vil ha´ smiley


  • #24   28. mar 2008 Mikkel H. [Skive] : Super, takker for info! smiley

    Må man spørge hvad hjelmen og støvlerne kostede? smiley hehe.

    Er ret tilfreds med at du siger at Tschul er ok kvalitet, for jeg fandt faktisk den samme dragt til 2300 på den tyske eBay idag smiley Men så vil jeg da hellere støtte Mcnetbutikken.dk med de 200kr extra han tager for den 8) Den er rigtig fed! Dog har han ikke ligeså mange farver som på ebay, tror jeg nok.

    Er det rigtig at selv en billig rygbeskytter fra feks Lidl kan være udemærket? Så længe den er godkendt vel? Så vidt jeg har forstået smiley


  • #25   28. mar 2008 Den fra Lidl er lavet ud i et, ved ik om det har noget at sige hvis den skulle bruges. Men hvis jeg ikke allerede havde købt, ville jeg ikke vente længe, de er nok snart udsolgt. Der er forresten forskellige størrelser.

  • #26   28. mar 2008 Vildand 7: Jah nu nåede jeg heller ind i Lidl og kigge smiley og kataloget er endda fjernet fra hjemmesiden... tror heller ik de har flere, men min kammi ville lige checke imorn smiley

    Men ja, flere størrelser, så kan han jo nok ik bare købe en med til mig smiley heh... hvordan skal de sidde, sån nogen banditter? Det kan man måske mærke med det samme?

    Jeg spørg meget, ino smiley hehe!


  • #27   28. mar 2008 En L passer de fleste, der skal nok være masser tilbage, Det var der i hvertfald i den nye biks i Glostrup. De skal være spændt godt op så de ik sidder og hænger og føles behageligt. Jeg må sige B-Square (Lidls mærke) det er vejen frem. Om få år vil vi prise dette brand på samme måde som vi priser Schurbert og (nogle gør) Ducati smiley Sjovt at B-Square ik har ngen hjemmeside.

  • #28   15. apr 2008 Vil bare sige tak for alle der svarede på min tråd!.

    Nu har jeg fået købt mig det meste af mit udstyr.

    Faldt over en HELD octan læder/tekstil jakke til 1495.-
    Derudover fik jeg et par HELD Gavia tekstil bukser til 895.-
    Købte også et par støvler fra Diadora modellen Eagle, det var de sidste han havde i butikken og var udgået. Normalpris ca. 1400. Fik dem til 850.-
    Handsker og hjelm havde jeg i forvejen - så nu mangler jeg bare et rygskjold.

    Men alt udstyret er godkendt med CE-beskyttelse i albue/knæ/skulder, og det er købt i Dansk MC Center i Bryrup - kan stærkt anbefale det sted, fik en god service.

    Over and out!


  • #29   15. apr 2008 Glemte at skrive at jeg fik 10% på bukser og jakke - så det hele endte i 3000 kr i alt!.

Kommentér på:
Beklædning

Annonce